Jag kan allt

Alla inlägg under januari 2009

Av Isabella - 29 januari 2009 11:25

Iadg vaknade jag kl 6.30 och hade jätte ONT i nacken och axlar. Ja ha tänkte jag..... Nu är det bara att hålla i sig. Jag har ju som jag har sakt att jag har jobbat jätte myck senaste vecka. Har jobbat både dag på mitt vanliga jobb och jobbat kvällar på boendet. Och det känns nu i kroppen. Men det är ju fan bara att bita ihop och parlla sig till jobbet. Idag är jag ledig ikväll och det känns ju skön. Ikväll sperlar SAIK mor Brynäs. Hoppas dom vinner nu. dom behöver vinna för att ligga bra till nu. Vi har ju haft lite otur på sissta tiden, men vi kommer tillbaka. Jag och min kompis har en liten sådan har tävling mellan oss. Jo vi räknar bil nummer. Det funkar ju så att man ska söka 001 002 003 och man måste se dom i ordning.Jag har legat förre henne jämt men nu i helgen gick hon om mig....fy fan...är en dålig förlorare.Vi komme på 040 samtidigt ochsedan hittade hon 041 042 före mig. Men nu idag när jag var ute och körde för att leverera grejor så komme 041,042 och 043. Alla stod stilla parkerade fint på olika platser så jag passade på att ta kor med mobilen. HAHAHAHAH nu leder jag igen. Känns skönt.Ikväll ska jag bara mysa ner mig i soffan och se hocky.Göra lite lexa med min dotter. Tänkte jag kan dela med mig en jätte god middag till er som vill. Det är enkelt och det går att göra många matlådor av det oxå.


Köttfärsgratäng..         200 grader

 Gör en köttfärs sås på  1kg köttfärs.


1 påse band spagetti

½ l grädde

2 catodor färsk ost ( vitlök smak) i ask.

riven ost.

Gör så här.

Sätt på ugnen 200 grader.

Koka upp all band spagetti.

Gör klar köttfärssåsen.

När bandspagettin är klar tar du och lägger dom i långpannan. Fördela det jämt.

Häll på köttfärssåsen och fördela den jämt.

ta en kastrul och häll i grädden och slå på plattan. Ta färsk osten och he ner det i panna och rör om tills osten har smält. Man kan peppra och salta lite om man vill. Sedan häller du det över köttfärsen och spagettin och strör över den rivna osten och in i ugnen till man ser att det bubblar lite i såsen. Ca 20 min.

Smaklig måltid.


Nu så börjar jag jobba igen. Så vi höres sen



Av Isabella - 28 januari 2009 20:57

Ja ha nu är det tredje gången jag börjar om. Jag har inte riktigt fattat än men det kommer väl. Ja nu har det gått en vecka sedan jag skrev .Och det beror på att jag har jobbar häcken av mig. Dag som kväll. Är fan helt slut. Men nu idag så har jag varit på mitt gamma jobb och det är skönt, för då vet jag att jag inte behöver gå ut kväll. Idag efter jobbet så hade vi ett personal möte på ca 1½ timme ,så jag var väl hemma ca 18.30 Hann bara sätta ner rumpan på stolen så ringern  min käre mor.

-Hej tror du att du kan hjälpa mig att göra slingor idag??

Ja vad svara man då???? Hon ställer jämt upp för mig, så det vara bara att göra det, fast jag hellst ville ligga i soffan och mysa. Jag brukar hjälpa mamma med det här någon gång då och då. Det var inte alltför längesen jag hjälpte henne , och då vart det UTAN resultat. Ni undrar nog varför.....JO för jag glömde att he  i blekningsmedlet. OCH VAD FAN GLÖMMDE JAG IDAG??? Jo samma sak....hahahaha.... Men jag kom på det i tid , så idag vart det slingor. Nä nu är kl ca 21.00 så nu ska jag se lite tv och sedan ska jag sussa så gott

Natti natti på er där ute

Av Isabella - 20 januari 2009 16:16

Ja ha då sitter man här och har varit på ett nytt jobb idag. Ja nu tror ni säkert att jag är en sådan där människa som aldrig har haft ett jobb och vill helst leva på andra...hihih. Nä det är så här att jag har blivit varslad på mitt fasta jobb på 50% så så skyndade jag mig och skaffade mig ett till jobb.Japp jag gick till vården!!?? trode aldrig jag skulle klara av det men det var riktigt trevligt. så människar som springer runt och sägeratt det inte finns några jobb...ta er där bak. Om man är berädd att ta va som hels så finns det jobb.Iallafall här där jag bor.Så det var den första nya grejen. Den andra är ju att ajg har tänkt prova det här med blogga. verkar ju lite roligt. Och kanske liter själv terapi  om man behöver det. Så därför inviger jag denna dag med att skrika grattis till mig själv....

GRATTIS Brummelisa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards