Jag kan allt

Alla inlägg under mars 2009

Av Isabella - 31 mars 2009 11:58

3 stora kycklinfiler

2 st rödlök

1 pak feta ost

2 crem friche

1 pak tortillas bröd mjuka

Grönsaker

 

Gör så här.

Skär kycklinge i små bitar.

Stek den och låt den svaln

Skär löken och fetaosten och blanda ihop den med crem frichen i en bunke. Krydda med lite svart peppar ,chili pulver. rör sedan ner kycklingen.

skär sedanupp önskade grönsker ni vill ha till, tex sallad,gurka, tomat, pepparoni.

Värm bröden lite och sedan äter man dom som tacos. Lägg fört i kyclingröran och sedan salladen.

Smaklig måltid.

Av Isabella - 31 mars 2009 11:46

Som ni vet har jag jobbat ganska mycke dom senaste månaderna. Och det resulterar ju i att man får en massa LÖN...!! Vad roligt det var nu när den komme. Efter vi betalt ränkningar och mat så hade jag kvar ca 13000:- så igår var jag och shopade lite. En digital systemkamera vart det. Mitt utgångs läge var en nybörjar kamera. Jag har ju läst , och fårstått att man inte ska köpa en för svår kamera. Tog bilen och for iväg , tänkte mig en för ca 3000-4000 :-  När man kollar runt lite så efter ett tag förstod jag att dom var ju skit dyra. Men El Giganten hade en Nikon D40 för nu 3000:-

Men ju mer man pratade med dom i affären så förstod jag att den var kanske en bra nybörjar kamera men att den inte hade det bästa objetivet. Så det hela slutade med att jag komme hem med en för 5500:-

Men vad fan..... Jag har ju jobbat för dom här pengarna och då köper jag vad jag vill...!!!! Så nu har jag lite läsning framför mig ikväll att göra. Tror oxå att jag ska gå någon slags foto kurs. Bara för att man har en bra kamera så kanske inte man kan ta kort bra. Min kära man där hemma tyckte naturligt vis att det här inte var något jag behövde. Och han kanske har rätt men jag kände at finns pengarna vill jag. I helgen har jag jobbat hela helgen. Känner mig kanska trött och ont i axlarna. på söndagen provade vi ett nytt recept som jag ska ge er. Skit gott och min dotter tyckte det med. Fram för allt jäkligt lätt och det går snabbt att göra. Nä nu ska jag gå och jobba lite så ni får ha det så bra till nästa gång.

Av Isabella - 19 mars 2009 20:46

Ja nu är det tredje perioden och det är inget mål än....? Vad händer? Tyvärr så ligger ju FBK lite närmare ett mål än SAIK. Kom igen nu killar kör på.!!!!!

Av Isabella - 19 mars 2009 19:05

Japp då kör vi igen....och till dig Camilla säger jag bar...jag har ett jobb att sköta så sova bör man annars dör man. Nu börjar första perioden. Klacken sjunger som fan just nu..

AIK visa hjärtat ..kom igen och krossa fbk.... hoppas dom gör det nu. Var in på facebook och såg att en av mina vänner där hejar på fbk...vad är det för konstig prick?  OOOHHH vad dom slåss om pucken nu.. åter kommer med senare vad som händer.

Av Isabella - 16 mars 2009 18:51

Nu sitter jag här och väntar på det stora slaget.... Dom måste vinna IDAG!!!! Håll nu tummara och åk ni för fan för att vinna ...

AIK!!!!!!!

Av Isabella - 13 mars 2009 13:29

Att kunna säga förlåt, tycker man inte ska vara så svårt. Jag är så uppfostrar att man ska det men en då är det inte så lätt för mig. Att då vara en människa som absolut inte har fått lära sig det är det nog SKIT svårt för. Jag och min man har varit ihop i 13 år snart. Vi är båda skit tjuriga och rätt barnsliga när det gäller att diskutera. Båda två vill ha rätt jämt och vi ska alltid ha sissta ordet. Och det förstår ju vem som helst att det inte går. Men nu dom senaste månaderna har VI börjat säga FÖRLÅT till varandra. Och hhur bra känns det inte när det där ordet kommer???? Det känns ju hur bar som helst.Just det där ordet får mitt hjärta att verklign känna att han faktisk älskar mig. Och jag hoppas han känner dessamma. Och om du inte vet det och läser det här så ÄLSKAR jag dig.

Av Isabella - 13 mars 2009 13:13

Hahahah...nu när jag sätter mig för att skriva lite ser jag på tid och datumet att det står 2009-03-13 13:13 lite roligt. Tur man inte är skrockfull. Idag steg jag upp kl 6.30 och gjorde mig klar föra att fara på jobbet. Igår kväll var jag på andra jobb. Där har vi tyvärr fått magsjuka...och tyvärr är det den där värre typen va sjuka. Så man får hoppas att jag inte drattar dit, men så i morse kände jag att jag inte mådde riktigt bra. Tänkte för mig sjäv

-Ja ska jag få det så är det idag när det är den här dagen (13 allså) för jag brukar aldrig få det och har ju givet vis gått runt och trott det oxå. Men jag har då inte fått det än men peppar peppar. I helgen har jag inte tid att ha det för jag jobbar både lördag och söndag. Och det är ju skit bra med pengar.På lördag ska vi fara till en gammal kompis som fyller år och äta lite middag. Kommer att bli jätte trevligt. Funderar på vad man ska köpa till henne. Vi brukar inte ge varandra grejor men en lite grej vill ja ge henne. Sitter nu på mitt jobb som jag har blivit uppsagd från och försöker hitta motivation att jobba men det är svårt när man vet att man ska gå snart. Nä nu ska jag gå in på facebook och kolla läget så vi höres sen. 

Av Isabella - 10 mars 2009 11:27

Ja ha nu förra veckan på torsdag så komme det jag anat en tid. Jag vart uppsagd helt..... fy fan vad tråkigt. Inte för att det är mer synd om mig. Det är ju otroligt många i detta land som inte har sina jobb kvar, men man blir ju inte direkt glad för att söka jobb är ju inte så jävla roligt. Men det är ju bara att ta nya tag och börja söka mer jobb. Tur är det ju att man har börjat få in foten i kommunen och sprunigt som springvickar ett tag. Men en fast inkomst är ju alltid en trygghet. På fredagen jobbade jag på boendet från 7-21....ett riktigt dödar pass. Men det blir pengar. Komme hem efter kl 21 och såg tv en löite sund sedan gick jag raka vägen till sängen. Förr kl 5 ringde klockan och då var det dax att fara till Lycksele och städa ur en lägenhet. Fy fan hur det såg ut. Men jag och mamma jobbade på och vid två tiden började vi fara hem. allt var nästan klart golven och badrumet var kvar. när vi komme hem var det hocky på tv och vi beställde lite pizza. Efter hockyn myste jag ner mig i soffan och inväntade Melodifestivalen. Jag, Micke och Rebecca har ju varit på den när den var här i Skellefteå så vi har ju varit tvungna att följa med hela vägen. Det var ju "Andra chansen" som började nu. Men vad fan tänker folket på.... Hur i böveln kan man rösta fram " Snälla snälla " till globen???? Visst den kanske är lite rolig , men vi kan ju inte komma med den till den stora tävlingen.....fattar inte folk det.

På söndag vaknade jag vid 8 tiden och då var jag pigg...kunde inte somna om, så då slet jag upp mina kära oxå. Packa mat och vi for ner till Innansjön och åkte lite skoter och wookade lite mat över öppen eld. Var skit trevligt. Camilla och hennes kompis eller vad man ska kalla han komme oxå, dom körde skoter ner till Innansjön. Vi for hem vid 15 tiden. När man komme hem så var det bara att börja med middagen och sedan somnade man gått på kvällen. Man blir som trött när man är ute mer än vanligt. Det är vad som har hänt nyligt i mitt tråkiga liv...

Kram på er alla ute i cyber världen...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards