Jag kan allt

Alla inlägg under juni 2009

Av Isabella - 30 juni 2009 08:04

Hahahah kan som inte sluta skriva. Men var just in på en sida och fick iden. Jag tror varje veckajag ska ge ris  och ros här på bloggen. Tror jag ska göra det varje söndag. Jag kommer allså att risa något och ge en komentar på det och sen rosa något. Tror det kommer att bli ganska roligt. NÄ NU SKA JAG VÄCK REBBE

hej då

Av Isabella - 30 juni 2009 07:54

Hahahah nu kan jag ju blogga från mobilen oxå, vad bra ...En del av er tänker ju säkert..hur snabb är hon då , men jag har ju sett det förr men har inte orkat kolla upp det. Men nu är det gjort så nu kan jag upp datera er när jag är någonstans där jag inte har dator. Nä ska väcka Rebban nu och försöka göra lite fika  som vi ska ha med oss. Var ute och rökte känns som det kommer att bli en bra dag. Tycker så synd om Micke som måste jobba i den här värmen. Tur han har humöret upp en då. Till han vill jag säga tck för att du finns och att du är så mysig nu förtiden. Gillar att du vill mysa på morgonen innan du far.

Många pussar till dig.

Nä nu slut snackat , ska göra mig klar.

Av Isabella - 30 juni 2009 07:45

kollar om det fungerar att skriva från mobil. Om det funkar kan jag ju uppdatera er direkt från stranden.

Av Isabella - 30 juni 2009 07:31

Japp har vaknat nu vi sju. Idag ska det vara tydligen SKIT varm , och jag och Camilla ska fara och bada. sisst vi var och badade så var det oxå skit varmt. Det gick inte ligga hur känge som hels då innan man var TVUNGEN att doppa sig och svalka ner sig. Men vad händer idag då??? Jo den här JÄVLA mensen. Passar ju skit bra att den kommer. Pratade med Camilla och hon förespråkade tampon. Ja visst i värsta fall, men jag tycke det känns som man har en toss, mini kuk i sig hela tiden , gillar det INTE. Men om det är så varmt som sisst så måste man svalka sig.

Ska strax väcka Rebbe och vi ska försöka göra oss klara så vi hinner ligga där länge idag.

Jag skriver sen.

Av Isabella - 29 juni 2009 21:53

Har suttit och kollat hur man jobbar , en enda röra bllir det ibland när man inte skriver upp saker man ska göra. Men nu är det ordant. Sängen väntar och i morgon blir det bad om vädret tilllåter.

god natt och sov gott 

Av Isabella - 29 juni 2009 18:38

Har vait nyss och storhandlat mat för en månad. OJOJOJ så jobbigt det är men bra. Har nu packat upp maten och fryst in allt vi ska ha i frysen.  Ska fara snart och träffa min vän Camilla förett lite kvälls dopp. Om det blir något, känns inte så varmt i lufften idag. Vi får väl se. Micke sitter nu och bokar två biljetter till Pitå dansar och ler. Tror det kommer att bli toppen bra. Vi ska ha med oss Rebbe för hon vill se BWO. Nä vi ska fara nu snart så vi hörs sen

Simma lungt....(vad töntigt det där lät)

Av Isabella - 29 juni 2009 15:34

Vaknade vi sex när Micke klev upp. Låg och myste men han en stund inna han for. Klev upp och TÄNKTE hoppas dom ringer och jag får fara och jobba idag. Men kläde på mig för att fara ut  och springa. satte mig på bron och tvärr pratade med Camilla när dom ringer från boende.

Tydligen har jag förrvirrat till mig  själv , för jag hade en tid idag för att jobba , så jag tog bara av mig springar sokorna igen och slängde mig på cykeln. Tur man bor nära för jag var ju där på fem röda. så jag har allså jobbat idag och nu har jag just kommit hem. Ikväll ska vi fara och storhandla. Börjar sina i skafferiet och kylen.

Kram på er

Av Isabella - 29 juni 2009 15:18

1 file

1 äpple

½ färnkol

1 lök

lite färsk timjan

salt, peppar

en skvätt äppeljucie

½ dl ströbröd


Ugn 225 grader

Skär filen mitt i tu , men inte igenom. så att man kan väckla ut den till en fjäril. Sedan bankar man den så den blir tunnar och större.

Tärna äpplet, färnkolen ,löken och stek det i en stekpanna. Bryt ner lite timjan och hällen en skvätt äppeljucie över och slå i ströbrödet. Rör om och låt det kallna.

Salta och peppra filen lite grann inuti och sedan lägger man äppel fyllningen där och rullat igen filen. Säkra den med två, tre tandpetare.

Smör in filenen utan på med olja och salta och peppra lite där oxå.

Sätt in den i ugnen i ca 30-40 min kolla själv lite om tiden.

Servera kok eller stekt potatis till det med persilja.


Smaklig måltid

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards