Jag kan allt

Alla inlägg under augusti 2009

Av Isabella - 31 augusti 2009 08:31

Jag vet inte vad som ska hända idag? Jag har några rejor jag måste fixa men hur vet jag inte riktigt. Ska kolla när Rebbe har sina träningar på takewoondo, sen ska ja skriva ett brev till min mamma (om ja skulle hitta henne). Måste oxå kolla upp om en ny tränings variant som jag var interesserad av och vad det kostar. Dessutom kommer min Rebbe hem vi 11 för hon ska till tandläkaren.

Här hemma går det väl lite trökt just nu med kärleken. Men tänker inte lägga ner förmycket tid på att fundera på hur jag ska göra det bra igen. Man måste vara två om det och jag kör nu samma race som min andra halva. Kommer kanska inte vara så trevligt jämt men vad göra? Vill han inte prata så får det vara. Nä nu ska jag sätta igång men daen bestyr.

kram

Av Isabella - 30 augusti 2009 19:19

Hej kompisar och ovänner.....som ni ser har jag inte skrivit på jätte läne. Typ en vecka. Jo man jag har en bra ursäkt för det oxå. Jag har jobbat i mitt kök dag som natt typ. Har målat och målat och målat. Har målat inredninen säkert sex gånger utan att överdriva. Sedan var det dax för tapetsering. Var ju tvunen att spackla en hel del ska ja säga. Trodde aldri att det skulle ta slut. Ja hatar dammet som kommer ur spacklet när man slippar, det far överallt och i allt det kan fara i. Men så komme vi till fredag. Då var det klart att tapetsera. Jag och Micke började vi två tiden och slutade vi nio. Tyvärr hade jag missbedömt på en rulle, så ena kort vägen fick vi ta på lördag. Men summan av det hela är att nu är det inte mycke kvar. Idag har jag varit och köpt golv och det börjar vi med i morgon. Sedan är det bara kaklet och bänkskivor kvar....!!!!!!!!! Vi är snart i land. Och nu till det jag lovat så länge. Här kommer en bilder av köket i början av renoveringen. Och en lite trollslända som lyckades landa på Micke en dag när vi var ner till stugan. Det kommer fler bilder sen när det är klart.

Hej på er alla

Av Isabella - 24 augusti 2009 01:00

Idag när jag åkte till jobbet så slog jag på radion. Då handlade det om en helt vanlig tjej som börjat blogga. Först som jag kan jag tänka mig, men hon komme på rätt snappt att för att bloggen skulle bli populär var man tvungen att bli lite elak och lite dum i huvudet. Från att ha varit den där vanliga tjej på skolan som ingen la märke till, till att bli en populär tjej med botox läppar.

Jag förstår ju att min blogg inte lockar så mång när det mest handlar om jobb, mat, familjeliv och ibland någon dipp i livet.

Vi människor är ju rätt konstiga när vi JÄMT gillar att gotta oss i duma människor eller människor som gör dumma saker. Även jag är ju så.

Men i entligen kan ju vi alla bli kanske kända bloggar, för alla har vi nog mörka stunder. Men skillnade är väl att man inte talar om dom för hela världen. Fast ibland skulle man vilja det, skulle nog känns skönt.

Tror jag ska bli lite dummar och börja spy ut lite mer galla över folk (kanske) .

Vem vet tänk om man kan bli känndis och få massa fördelar på köpet. som tex Blondin Bella.

Jag kanske ska kalla mig Neger Brummelisa......låter kanske inte riktigt lika sexit, men skulle kanske funka. eller vad tror ni?

Av Isabella - 23 augusti 2009 21:57

Idag var det de. Vaknade vi tolv och då var jag helt själv. Gumman var och spelad fotboll i Byske. Gick väl inget vidare, dom förlorade med 1-3. Men det är bara att kämpa vidare. lev upp och snabb fikade sen började jag måla igen. Micke och Becca kommer strax före ett och då åt vi en lite lunch. sedan forsatte jag att måla. Vid tre for vi och handlade för jag had ju lovat att  göra en god middagt till dagen på äran.Det vart fyllda fläskfiler och potatisgratäng, en stark sallad och grönpepparsås plus fela ost med pepparoni i. till efterätt så vart det Polly paj och glass. Jätte gott och min man gillade det. Ett år har gåttoc hdet har gått fort. Jag tror vi aldrig har haft det så bra som vi har det nu. Visst har vi det lite bråkigt iblan och man funderar om det ska va så här, men jag tror det. Man kan väl inte vara vänner jämt? eller kan man det. Efter maten la jag mig och sov i soffan ett tag och sedan var det dax att fara till jobbet, som otur nog så glömde jag kamera idag med...!!! Jag som lovat er bilder. Dom kommer i morgon jag lovar. ska kolla på film nu på tv så vi får höras sen ....

Sov gott alla

Av Isabella - 23 augusti 2009 00:50

Idag komme jag väl hem vi halv åtta. La mig och sov direkt och vakande väl två och en halv timme senare, kännde mig väl lite tvungen att gå upp för jag skulle ju börja måla köket. fikade och började. Förre skulle jag slitpa lite, och sen måla bakkanten av luckorn, när jag började med det ser jag ju att färgen inte är vad jag tänkt mig!!!!! Får panik och åker till coop och köper ny färg. Kommer hem och och börjar måla. Men upptävler rätt snabbt att jag har nog varit lite för duktig på att slipa luckoran, så att dom har blivit jätte flammiga. Förstår rätt snabbt att det här går inte och att jag behöver en grundfärg. Sätter migi bilen IGEN till Coop och köper en grund färg, imellan det här kommer oxå min mamma och bjuder på mackor. Tack mamma. Ja innan allt rännande var klart så var nog klockan halv tre och jag började måla. PPHHUU vad trött jag blir på strul. Sen gör det väl inte skaen bättre att man är trött. Var klar vi sex och då bjöd min älskade man mig på mat ute  på Vegas. Jätte gott. Sen har det inte hänt så mycke mera. nu på jobbet och trorjag ska ta mig ett mindre fika nu. Lovade er bilder, men jag glömde kameran hemma. Ska försöka komma ihåg den imorgon.

sov skönt där ute

Av Isabella - 22 augusti 2009 04:57

Nu märks det att vi börjar gå mot vinter. Det är kol svart ut på nayyen och det börjar bli kallt. Sitter nu och vänter på att barnet ska somna om efter en flaska välling. Men det verkar inte på barnet som att hon/han vill somna om. Längtar hem efter min säng och täcke och kudde. Lider nog lite av sömnbrist nu känner jag. Har inte sovit något för den här natten. Måste ta och skärpa mig nu.

Närjag sovit idag så ska jag börja måla luckorna, ska bli spännande och roligt, jag gillar att måla.

Kommer att ta lite kort idag så jag kan lägga ut så ni fr se hur det börjar se ut i mitt kök. Jobbar i natt oxå så nu kommer jag att uppdatera er lite mer.

Sov vidare ni som gör det.

Av Isabella - 21 augusti 2009 21:50

Ja nu äntligen har jag tid att skiva lite. Det har hänt ganska mycke där hemma sen sisst. Micke var borta förra vecka och jobbade, så då passade jag på att riva ner en vägg i köket. Jopp bara så där , ringen den kille som jag känner och han komme på tisdag morgon och tog ner den, Så nu förstår ni kanske varför jag inte har hunnit skra något. Vi måste måla om köket, tapetsera, lägga golv och bygga till en del grejor. Trodde det skulle gå fortare än vad det gör nu ,men som vanligt så stötter man på vissa problem och det gör att det blir lite jobbig. Men men klat kommer det att bli. Vi kommer att ha vardagsrum och kök i ett. Köksinrednigen kommer att vara RÖD. Har börjat måla idag och det kommer att bli jätte fint. Kommer att ha tre olika tapeter. En svart, en vit och en vit och svart blommig tapet. Tror det kommer att blir bra.

Ska försöka hinna måla skåp luckorna i morgon. Nä nu ska jag vila lite och kolla på tv.

Men jag ska ta lite bilder i morgon så får ni se.

Kram kram

Av Isabella - 13 augusti 2009 21:53

Jag vill lära mig det, med det blir aldrig kan någon hjälpa mig. Verkar ju hur kul som helst. Sitter på jobbet och kollar på tv, den ortoligt sexiga Persbrant är ju där.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards