Jag kan allt

Alla inlägg under september 2009

Av Isabella - 30 september 2009 06:39

SkämsJapp då har jag beställt från Ikea....förstår väl nu efter flera års tjatning att vi ALDRIG kommer arr fara dit. Men men ...så nu beställde jag en kökspall och en bokhylla till vårat sovrum.

Kommer att bli skit bra när det blir klart.

känner mig trött och slut just nu och vill hem och sova.

snart snart kommer väl det med.

Hej hej på er  och god morgonTungan ute

Av Isabella - 29 september 2009 21:15

OskyldigHAHAHAH KOLLA VAD JAG HITTADE, NU HAR JAG EN GÄSTBOK NI KAN SKRIVA I OM NI TYKER NÅGOT .JÄTTE BRA. ROLIGT ATT BARA SE HUR NI UPPFATTAR MINA INLÄGG.

SÅ SKRIV GÄRNA EN RADE ELLER BARA EN HÄLSNING.Cool

Av Isabella - 29 september 2009 21:05

Jo idag komme jag hem vid nio. plockade fram allt som pappa skulle ha nu när han skulle komma och sätta kaklet, fikade och la mig i soffan och somnade. Vakande av att pappa hade kommit och skulle sätta igång.

Jag gick och la mig då i sovrumet, mycket skönt, somnade direkt och sov fram till halv tre när pappa ropade på mig. Och vola , när jag klev upp så satt kaklet på plats....hahaha så skön. Men tyvärr så måste jag dit med en ny kakellist, som vi måste göra själva och så måste vi sätta upp en ny våd tapet, som han råkade kladda ner.

Hade tänkt komma mig iväg och träna idag men han inte. Jag och Micke åkte runt först för att se om vi hittade en list men det fanns inte, och sen hem till hockyn. Medans jag rengjorde kaklet så lyssnade jag på hockyn. Sen var det bara att fara till jobbet, så här är jag nu.

Inatt blir det att surfa runt och kolla om jag hittar någon jackatill vintern, börjar ju vara rätt kallt ute nu.

Imorse när jag for hem så var jag tvungen att skrapa rutorna på bilen...huvvvaa så tråkigt.

God natt på er alla där ute och tack för att ni vill läsa min blogg.....

Av Isabella - 29 september 2009 20:59

Ja något konstigt händer när dom kommer i tonåren.

Men det jag  tycker är konstigt är ju, först så behöver vi inte säga åt henne att gå till rumet för det gör hon själv efter en stund och sen kommer hon ut och , ja då fattar hon vad vi menar men hon gör det i ungrfär en dag sen börjar vi om.

Hon blir ju så lessen när hon inte få vara ue med kompisaran. Ja brukar vi säga lite föriktigt, men tänk på det nästa gång då. För vi ger ju henne en varning och ibland två INNAN vi ger henne utegångsförbud.

Vi säger ju alltid, slutar du inte nu och börjar lyssna så blir det så här.

Men icket......

Men man var väl inte någon prinssesa själv när man var där så det ska väl vara så här, men hemskt tröttsamt ibland. Och framförallt jätte tråkigt, för hon är en himla go tjej och ganska förståndig när det kommer till kritan.Obestämd

Av Isabella - 28 september 2009 23:12

Över hur man ska bära sig åt för att få en förtidig tonåring att lyssna på en utan tt vi ska behöva bli arga JÄMT?

Idag rök ju jag och Becca ihop, jag försökte hålla lungnet så långt det bara gick men till slut bras det för mig.

Jag vet ju att det hjälper inte att jag skriker , men efter 20 min tjafs och det kastades böcker och kreks så brister även jag.

Det är som det inte går in i hennes huvud att hon kommer ingenvart med att bete sig så där....?

Hon vet att det kommer att skuta med att det blir utegångs förbud. Vi ger ALLTID HENNE varningar före ,att om hon inte slutar nu så blir det tråkigt.

Men det slutar alltid med att hon inte slutar.

ska jag byta taktik eller vad fan ska vi göra? Varken jag eller Micke brukar ge efter vad vi säger, så det är ju inte därför heller , vi är koncekventa med henne.

Alltid erfter vi har haft ett bråk kommer hon och vet att hon gjorde fel, och då tror man, NU fattar hon och nu kommer det att bli bätte , men nej. Går bara en vecka och sen samma visa.

hon är i en jätte konstig period nu och jag vet av egen erfarenhet nu när hon ått mens och det är säkert hormoner som spelar in. Men ändå..... hon får göra det mesta hon vill oh hon är med kompisar, men så fort vi ber om det minsta lilla eller säger att nu ska hon följa med oss en stund , då är det igång.

Blir så trött  ibland på det. Varför kan hon inte bara lyssna?????Rynkar på näsan

Av Isabella - 28 september 2009 14:54

JAG HAR GJORT DET 4 KM har jag sprungit idag på gymet.

Har inte tränat i helgen, så mitt dåliga samvete fanns här i morse. Så när jag komme till gymet tänkte jag . Nu jävlar ska latmaske få sig en omgång. Och det fick han. Idag spran jag 4 km...fattar det inte själv.

Men känner mig himmla strong faktiskt.

Har oxå hunit med att tvätta klart och hjälpt Ove till lassa. Var förbi en kompis som har flyttat till hus. Jätte fint vart det.

Har kommit hem till en JÄVLIGT TROTTSIG DOTTER.....vet snart inte vad jag ska göra med henne.

Idag har hon glömt läxorna. Men jag tvingade henne att hämta dom....inte glad var hon.

Försökte hålla en låg och lugn profil till en början ,men att bli svuren åt och kapad imot i 20 min tog mitt tålamod slut.

just nu ligger hon i sängen och grinar men jag tycker inte synd om henne. viss om man är nästan 12 år ska man klara av att ta hem sina läxor. Och om det hade varit att hon har glömt en gång gör mig inget men hon glömmer viktiga saker  JÄMT...hon bryr sig helt enkelt inte om något annat än att vara med kompisar.

Men hon får ligga där och tycka synd om sig själv.

ska försöka gå och vila nu en stund snart kommer Micke hem och då ska väl jag måta laga mat oxå.

Vi hörs ikväll.......trött mamma

Av Isabella - 28 september 2009 07:37

Jo är uppe och tvättar redan. Jag jobbar inatt så därför tänkt ejag jag måste stiga upp så jag kan sova en lite stund sen på eftermiddagen.

Tvättar och ska skicka Rebbe till skolan.

Vi tio ska jag fara och hämta Ove, vi ska fara till lassa och ta bort gipset han har på armen.

Det kommer nog att gå bra. Ska nog fara och träna när jag lämnat tillbaka Ove , bara det inte tar så lång tid.

Jo som sagt så jobbar jag ju inatt så jag åter kommer väl då.

Av Isabella - 28 september 2009 07:30

   Ja då vart det inte så mycke gjort.

Tror vi steg upp vi nio och jag pratade med Camilla om att dom skulle komma och äta med oss på eftermiddagen. Så jag for och handlade och Micke for och försökte fiska i stormen. Förbaskat vad det blåste mycke.

Men han vart då inte långvarig där ute...hihihhi

Satt och spelade GH ett tag. Började med maten vid halv tre och vi åt vi tre.

Efter maten var dom tvugna att fara för hon skulle hem till stor killarna och lilla killen. Jag och Micke dolade på hemma en stund och gjorde inte mycke. Rebecca var på fotbolls avslutning och komme väl hem vi fem. Sen for hon ut med kompisar...tror ta med fan hon aldrig är hemma nu förtiden.

Täningen har inte blivit av i helgen.... men nu måste jag fortsätta , får inte ge upp.

Vi låg och såg tv på kvällen i soffan och gick väl till säng vid 22 tiden.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards