Jag kan allt

Alla inlägg under januari 2010

Av Isabella - 31 januari 2010 14:08

Idag var man ju lite trött efter utgången igår men vi pallrade oss upp kring halv elva. Rebecca var skit trött , hon komme inte föränn efter elva. Jag och micke begav oss ut på en loppis färd. Först var vi till parken.  

Men fy f-n vad det var folk. Och äldre som klagar på ungdomar..att dom är ofärskämda...fy på er. Ni är ju som galn eller så är en del jävligt snåla??? Vet inte vad med det knuffas och det buffas...nä det var nätan så jag ville bli den Tobbe i Köping och säga dom en del grejor.... vi for rätt snabbt för det gick ju nästan inte gå där. Efter det var det en John Bauer gymnasiet. Ente så mycke bord kan man väl säga. Efterdet då drog lilla 360 mot Bodan. En loppis som var på ett lite fik. Tror det heter "lilla hjärtat"Mycket fint och trevligt och det var min gammle skolkamrat som ägde det. Iallfall där så hittade vi kaffe med blåbässmak, och Micke tycker att det är dax att jag lär mig dricka kaffe så han köpte det för att vi skulle testa.

Det ahr vi gjort nu och det var väl inte sämst men inte var det gott heller...... ------nä kaffe tackar jag nej till.   

Hittade oxå en skyllt som vi har satt upp här hemma så här kommer loppis fynden.

    


Av Isabella - 31 januari 2010 13:19

   Nu tillbaka, har varit frånvarande någon dag mendet är väl ok hoppas jag. Iallafall så i fredags så åkte ju Rebecca till Umeå med teakwondon. Dom skulle ju tävla på lördag. Så jag och Micke slöade och låg i soffan hela förbaskade fredags kväll. Steg upp tidigt som gatan på lördag och begav oss ner till Umeå fär att se på när hon tävlade.  

Första matchen hon körde så van hon på att tjejen kastade in handuken. Rebecca var ju lite längre än hon och hon råkade få in en spark under halsen på henne. Tråkigt för henne men skit bra för Rebbe. Man kan säga knock på henne.  

Sedan var det lång väntan till nästa. Då fick hon möte en tjej som fan var ännu kortare än hon. Hon var lite rädd hon skulle göra om det igen , för hon fick ju en varning sisst att hon kunde bli diskad..hahahaha

Men det gick precis som Rebbe vill hon tog 5 poäng där med.

Hon van dåda matcherna med 5-0.

Så Guld vart det ..jipppiii hurra hurra hurra till dig Gumman...  

Sedan for vi hem vid två igen för att hinna hem till hockyn. Där kan vi väl säga oxå hurra hurra hurra  till AIK. Ni gjorde det bra igår.

 Sedan var det dax för att se lite Robinsson. Men vi kan väl säga att det gick Skellefteås vägnar igår.... För Hans van ju hela skiten igår i Robinsson...hiippp hiipp hurra hurra hurra till han oxå då.  

Detta skratt som jag la ut nu skrattade nog Hans när han fick veta att det var ha nsom van och inte Jimmy....hahahahah...roligt men sant.....

Det tråkiga med lördagen var att JAG hade glömt ladda kameran så det var ju inga bilder på lördags matchen i Umeå.

Eter Robinsson så åkte jag och Camilla och Carro ut på krogen för att roa oss lite. Ocm mer kommer om det ikväll kaske när jag har tid att skriva. Har lite åsikter om det och lite funderingar   

Iallafall så kommer lite bilder jag tagit i efter hand är nu . eller ska vi säga en från går dagen.

Puss på er.

  

Av Isabella - 28 januari 2010 21:51

Sitter på jobbet och kollar in En annan del av Köping. Allså vilka fantastiska människor det är. Tänk att få jobba med dessa människor som har sådan livsglädje, och är så otroligt possitiva som dom är. Visst förstår jag oxå att dessa människor kan vara lessna och arga presic som vi, men i det stora hela å är dom ju mycket mer positiva än vad vi "VANLIGA" människor är. Tänk om livet kunnde vara lika okomplierat som det är för dom. Eller kanske inte okmpliserat heller men ,dom gör det inte svårare än vad det är.....  Eller jag kan som inte förklara vad jag menar men jag hoppas ni fattar. Men ändå  verkar dom mer lyckliga i allmenhet än vad vi andra människor är. Och tänk om man kunnde vara lika fri språkigt som Tobbe.

Va... att bara be någon hålla käfften!! Va hur många gånger har man villat göra det till någon idiot??? Ööö kan vi säga tusentals gånger.   

Man kan ju undra varför han får göra det och alla tycker det är som roligt, och om jag skulle börja göra det, då kulle ju folk tycka dåligt om mig...?

Vad är skillnaden? Jag menar , bara för att han har en mindre järnskada så är han ju inte dum i huvudet!! Han vet ju vad som är rätt och fel. Hahaha det är konstigt.  

Nu sitter jag på jobet igen och jag jobbar min sissta natt för idag. I morgon ska jag och Micke inte göra nått, Rebbe åker till Umeå och ska tävla i teakewondo på lördag. Vi ska fara dit och kolla in det, så det blir att starta tidigt på lördag. Så imorgon blir det nog film och något gott.....

Ska försöka ta bildet i hlegen så vi kan få något roligt att se på....

Många pussar och kramar till er alla ute i välden och en extra stor till Linda...du är en människa man verkligen kan lita på i alla väder. Ni undran kanske varför...jo för hon var den enda som ringde och erbjöd sig att låna ut bilen till mig Tack gumman. Håller på att kolla en bil till men jag vet att ni finns. Kram kram  

Av Isabella - 27 januari 2010 12:50

Hej hej...idag sov man som vanligt förlänge.   Jag vet inte men jag tycker man känner sig trött hela tiden. Kanske det är för det dåliga vädret och denna mörka period av året. Går säkert över så småningom. Men idag har jag ändå hunnit med viktiga saker. Jo förstår ni , något så intressant som jag har hunnit städa ,tvätta, skura alla golv och ätit lunch. Starkt jobbat tyckerjag för att vi steg inte upp förrän kl 10. Så nu sitter jag här och känner mig hel nöjd med mig själv.  

Vad som händer i eftermiddag vet jag inte då????? Vi hade tänkt fara och stor handla mat idag, men pengarna har intekommit in på Coop kontot än så jag tror vi får göra det imorgon.  

Sedan har jag en förfrågan...inte för att jag tror det finns någon snäll skäl som vill men jag frågar en då. Det är så att jag ska till undsvall på torsdag NÄSTA vecka och jobba. Kommer förhoppnings vis komma hem på lördag men det kan bli till måndag mendet är inte klart. Men iallfall så undrar jag om det finns någon som har två bilar och vill låna ut en till mig. Känner väl att om jag ska vara där ner över helgen så vill jag kunna kanske fara till Ikea och kanske på stan en sväng. Men om det finns en vänlig själ där ut så hör gärna av er så snabbt som möjligt om det. Denna människa som kanske lånar ut sin bil till mig kommer att får en stor stjärna i himmelen av mig och mitt evigt tackan de för det.  

Ja nu vet jag inte vad jag sk göra men jag tror det blir att lata sig....

Kram på er så hörs vi kanske i natt när jag jobbar.

Av Isabella - 26 januari 2010 22:36

Idag har jag kollat runt lite på solbacken. Hittade lite grejor. Köpte 20 nya kryddburkar..hihihi  

Sedan hittade jag en pressent till Rebbe som fyller år snart. Sedan har jag och Micke varit på kvartsamtal på Rebbes skola. Ja vad ska man säga om lilla gumman som inte är så lite än....

Tur hon är trevligare på skolan än vad hon är hemma....

Men  det här med tjejor.....vad har vi för problem. Varför kan vi inte vara flera och varför detta skit snack mellan varandra. Ja men dom får klara det där själva så länge dom klarar det. Men tyvärr så verkar det som det finns  en tjej son har kommit lite på sidan. Men man får väl se hur det utvecklas och jag hoppas verkligen att iallafall min dotter inte är dum mot henne... för är hon det då jävlar blir jag galen.... men vi får se. Iallafall så sedan hade vi ju så tur att bli bjudna på hocky och mat ikväll av mitt gammla jobba. Mycket trevligt och faktiskt var det jätte god mat. Tack så mycket Sven.   

Så här kommer lite bilder från kvällen.

  

 Vi var hela 13 st......

Tallriken med Pytt i Panna och lite mer smått och gott....

Stor spänning när AIK kissade på Färjestad

Paus och lite små snack på olika håll

Själv ser man ju lite off ut.....tror jag aldrig blir bra på bild.....

Kram på er så syns vi imorgon              

Av Isabella - 25 januari 2010 17:00

Men vad kan man säga.....allaså jag är helt stum av beundran  

Allaså så JÄVLA bra den var i 3D  ( AVATAR) . Allså Helena ni kommer inte att bli besvikna....men nu när jag tänker till kommer jag att bli det för ni ska allså inte komma på hockyn??? Men iallafall så är det nog den bästa film jag sett. Den har allt....spännande, kärlek, svek, vacker, cool och rolig. Sen det här med 3D är ju helt fantasktiskt. Jag ska erkänna att jag inte fattade hur mycke skillnad det vart. Men det var ju helt jävla otroligt vad roligt det var. Vid ett tillfälle så var det så jag ville ta i grejorna som komme ner från himmlen...allså så verkligt det var det. Det ända som var nekativt i Piteå var att vi var på den senare föreställningen och när vi komme in i bioa salen var det i princip slut syre. Och det var någ inte den bästa luftkondistioneringen där. Så det var skit varmt och kvaft hel filmen. Men det var det enda negativa.   

Men jag säger bara det gå och se den ni som hr möjlighet.


 

Av Isabella - 24 januari 2010 16:20

Denna dag ska jag verkligen inte skriva mycke om just nu. Vi har varit och kollat på en bebis. Min kusin som bor i Stockholm har kommit hem med hennes bebis , så jag passade på att vara dit och kolla in Rebeccas nya tremening. Jätte gullig var hon. Sedan ikväll blir det 3d i Piteå. Vi ska fara och se Awatar i 3D. Kommer att bli roligt. Det ända dåliga är att vi kommer hem så sent för Rebecca. Men vad göar?? Vi hade tänkt gå på den första som började vid 17 tiden , men den var ju fullbokad. Så nu måste vi ta den som börjar kl 20.30 Så vi är inte hemma föränn vid 00.00 tiden inatt. Men men det går nog fint. Nä nu ska vi börja göra oss klara så vi får höras sen ....kram på er  

Av Isabella - 24 januari 2010 16:09

 Ja som ni vet var vi igår till Kroksjön. Tog ju med mig kameran och det var lite lite bilder. Vi hade det trevligt och god mat och efterrätt tryckte man i sig. Sedan hemma igen efter nio och la oss i soffan och tog fram det stora godis ateleriet...hahaha eller hur fan det stavas.....   ni vet vad jag menar. Tror ni man var sugen .....   ööööhhh nnnäää det var jag inte. Vart några tuggen sen las detta ner. så lite film och sedan vart det sängen. Men här kommer det lite foton. Man kan ju tro nästa att Loke är mitt barn, för han hammnar mycke på kort nu, men till saken hör det att han är hemskt lätt att ta kort på. Han vill gärna vara med och han är som duktig oxå. Här har ni några av hans Star Wars gubbar.....

Sedan hade vi som en mini mini jul afton, kusinerna skulle byta lite julklappar. Linda hade varit så förnulig och beställt en namn bok till Emil. Jätte fin måste jag säga. DEt var ju en vanlig saga fast det var med hans namn och hans släkts namn i . Linda hon kan man lite på i alla väder , hon är en riktig mys mamma och påhittig. Tyvärr glömde jag ta kort på boken men den var jätte fin.

       

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards