Jag kan allt

Alla inlägg under februari 2010

Av Isabella - 28 februari 2010 21:50

Jag mår skit dåligt just nu.......   (jag var tvungan att skoja till det lite).

Nä men just nu är det inte roligt. Som alla mina läsare vet så har jag ju fått kontakt med mamma i Chile nu. Ja hur länge kunnde man glädjas åt det då ....jo i tre dygn typ. Sedan komme denna förbannade jordbävning. Och till råga på allt så bor hon där det är som värst!!!

Hela eller nu överdriver jag men halva lördagen var ju bara nästan nyheter. Jag började att titta men varje gång det komme nya så vart det vara värre och värre. Men nu försöker jag inte att se för jag blir bara lessen.

Just nu är mitt hjärta fyllt med ångest, skuld och själviska känslor.

Ångest: Jo för tänk om hon har dött nu i detta kaos som är där nere. Och tänk så jävla nära jag har varit men fallti på mål linjen isåfall!!!

Skuld: Ja hon har gett mig detta braiga liv för att jag skulle få överleva, här sitter jag  och klagar på lite snö och kyla....Va jag borde skämas. Om jag hade haft pengar skulle jag har farit ner och hämtat min familj fast dom inte vet vem jag är, bort från detta ställe. Jag skulle så gärna vilja ge något tillbaka till kvinnan som gett mig livet.

Självisk: Jo för att jag sörjer redan en tanke att jag kanske inte får träffa henne inom kort och att jag inte får veta om hon vill träffa mig. Nu kommer detta att ta tid och jag gillar inte att vänta...jag vill veta nu!

Hur man kan tänka så i detta läga .......hur har min´mamma det just nu i detta läga..??? Hon har förmodligen inget tak över huvudet, kanske inte mat och kalt är det säkert på nätterna...nä fy fan om jag ändå kunde göra nått.

Idag har det varit en jobbig dag och jag har varit ledssen en lite stund. -tur att Mickes famn fanns, han sa till mig att jag ska inte tänka på det jag inte har och tänka på det jag har....sant av han, men jag tror ingen fattar och jag fattar inte själv nästan.......

Jag känner inte denna människa, men jag har fått en bild nu och hon är min MAMMA. Och just nu skulle hon behöva mig vare sig hon vill eller inte..........

Jag är arg , lessen, besviken....... 

Av Isabella - 27 februari 2010 05:38

Just nu är jag skit trött. Sitter och har några timmar kvar på jobbet. Har varit en bra natt, men kroppen tar som energi fast man inte gör så mycke. Verkar som det är krävande att bara hålla sig vaken. Men snart så hemåt och lägga sig i sängen för att sedan göra sig klar för fest ikväll.   

Det ska bli roligt. Hoppas det är mycke folk ute så man får träffa en del gammla bekanta.

ska försöka fika lite nu och sedan ska jag se om jag kan läsa lite spanska. Igår kom mamma förbi. Först ringde hon (för 4gången) Och sa att hon hade en grej til mig. Ja men det är bara du kommer om du vill. Och vet ni vad det var. Jo ett lexikon. Men svenska och spanska.   

Vad passande. Jag hade nämligen när jag var och handlade stått och kollat på ett på bok rean och tänkte för mig själv att jag kanske skulle köpa ett, men nä då kwomme snåltarmen fram och jag sket i det.

Och det var ju tur. Tack älskade mamma det var ju jätte snällt.


Av Isabella - 26 februari 2010 21:27

Idag har det inte hänt så himla mycke. Jag har tittat på min bild av mamma tusen gånger typ, sedan har jag suttit framför datorn. Vid halv tio rinde jag till min svägerska och hon var ju på väg till stan och skulle shoppa lite, så jag passade på att följa med henne. Vi for mot solbacken och snurrade lite. fikc då syn på min lillesta kille oxå , som skottade för livet.  

Lollo skulle in på systemet så jag följde med, och vem komme inte där...?

Jo min gamle vän Dick. ÅÅ Vad länge sen jag träffade han. Vad roligt det var. Verkligen länge sen.  

Sedan var det hem för att äta lite lunch. Idag vart det thai mat till lunch. Micke fylle ju år igår och jag hade lagat tre rätter till han så det vart kvar så himmla mycke mat.

lite plock och lite lätt städning innan han komme hem.

Sedan vart jag lat som f-n. Orkade inte laga mat idag så jag bjöd lilla familjen på kebab. Mumms kan man säga.

Och Micke hyrde tre filmer. Så efter maten hade vi den nya teckande filmen UPP som Rebbe valde. Så då la vi oss alla i sängen och playade på den. Den var bra.

Som alltid i teckande filmer så är jag tvungen att flänna.  

Vet inte vad det är med mig riktigt , men det är ju så himla sorligt jämt.

sedan var varån fredag kväll slut ,för just nu sitter jag på jobbet och kollar in lite tv.

Natti natti på er alla. Imorgn ska jag på fest, så jag ska försöka ta lite bilder så vi får något roligt att titta på....

Pöss pöss på er alla

Av Isabella - 26 februari 2010 11:14

Känns fortfarande jätte konstigt. Har nu laggt upp min bild på mamma på min skärm. Ser den varje gång man går förbi.

Så här två dygn efter jag fått bilder och brevet dom skrivit så har jag nog inte rikgit greppat de hela.

Igår var jag tvungen att fara och träna, tänkte att ska skulle springa bort lite oro och springa in lite glädje.

Det är som en bissar känsla man har. Visst är jag JÄTTE glad för att dom har hittat henne, men på samma gång när man läser brevet så ser jag att hon inte har berättat om mig för sina andra barn....

För mig som mamma känns det skit skumt.

Ville hon inte ha mig eller vad var det som hände? Jag vet ju nu att hon har haft det svårt och hon har varit fattig, och jag känner mig jätte tacksam för att hon lät mig fara, men vad hände och vad kände hon.

Tänk om hon verkligen har glömt mig.......

Jag är skit rädd för det svaret. Att hon inte ska vilja träffa mig. Och om det svaret kommer så vet jag att jag kommer att måsta ta mig i kragen och bara gå vidare med mitt perfekta liv som har har haft turen att få leva här i Sverige.......

Men det kommer inte att bli något lättare att ta det klivet tillbaka till mitt liv för nu har jag ju varit så himmla nära och nästan rört vid henne.Det är ju nästan som jag kan känna lukten av henne , men samtidigt inte för jag är inte riktigt där än................

Men jag hoppas på att det inte ska ta allt för långtid att prata med henne om hon vill ha kontakt med mig.

Man undrar ju om hon pratat med min hel helbror nu eller?

Många fråga och få svar....hoppas bara jag får svar någon gång och att det är snart.

Av Isabella - 25 februari 2010 07:19

Ja nu har samtalet kommit. Det jag har väntat på i så många år.......  

Jag visst ju att dom skulle besöka henne vecka 7 eller 8.

Tydlign var dom den 18feb -10 till min mamma. Hon bodde på den adressen hon var skriven på och dom träffade henne. När min kontakt Lina sa det stannade hela världen runt mig.

Hon sa då att hon hade positiva nyheter och att hon ville läsa upp för mig det brev hon fått från föreningen (Sename) som varit och besökt henne. Dom har då skrivit ut på papper hur besöket gick till och vad min mamma sa och vad dom uppfattade hur sittuvationen var.

Jag har fått brevet och ska nu försöka berätta det i de stor hela.......

 

Min mamma bodde då på den adressen hon var skriven på. Dom berättar var dom kommer ifrån och att det är jag som söker efter henne.

Hon berättar om sitt liv hon hade då. Jag hade ju syskon en bror och syster. Min syster dog vid nio månaders ålder i undernärning och min bror har tydligen bott hos våran morfar och hans kvinna. Jag vart då bort adopterad. Min pappa var kriminell och vad dom förstod på henne så var det mycke alkohol med i bilden. Han åkte in i fängelset i samband med att jag åkte till Sverige och hon har fått veta efteråt att han vart nog dödad i fängelset.

Hon har levt ett ganska hårt liv och har haft det mycket svårt periodvis. Hon träffade en ny man, och dom giftte sig. Med han har hon fått tre barn. Två döttrar och en son.

Döttrarna är i dag 25, 23 och sonen är 17 och han är den ende som bor hemma just nu. Han pluggar på gymnasiet.

Min helbror som är 33år, har barn och är gift. Hans barn är 8 och 11.

Han bor inte i samma stad som hon men inte långt därifrån.

2001 lämande denna man min mamma, och tydligen fick hon ta hon om barne själv. Hon har haft det svår ekonomiskt. Min mamma har idag det ganska bra och hon säger själv att hon har ett stabilt . Hon träffar en ny man sedan några år tillbaka , men dom lever inte ihop.

Hon verkar oxå ganska reservera och nämner väl inte om hon vill ha en kontakt med mig , men samtidigt säger hon inte heller att hon inte vill.

Sename frågar om dom får ta en bil på henne och ge mig ,och det får dom.

Det här är väl berevet i det stora hela.....................

Fatta hur mycke information jag fick på ca 15 min....plus en bild på mamma.

Jag har gråtit , skrattat  och jag har bara suttit tyst och funderat och funderat.

Det som är så självklart för andra att ha en egen mamma, har jag inte haft. Fast jag har alltid kännt att min mamma här har varit min egen mamma, men det är inte alls samma sak som min biologiska mamma....hon som har gett mig livet.

Här  är MIN  MAMMA....min alldeles egna mamma.......

  

 

Av Isabella - 24 februari 2010 06:23

Men Vad i hela friden håller på att hända   

Ålls det är ju så kalt att man för f-n inte vill sticka näsan utanför dörren.

Och till råga på allt har man en man som är ute och jobbar.

Ingen kyldgräns där inte.  

Men  men, vad ska man göra. Nu är det snart hem gång för mig och jag längtar tills jag ligger i sängen och bara kan ta det lungt. Imorgn fyller gubben 38 år och jag vet nu nog vad jag ska köpa.  

Nä nu ska jag fika min frukost och så hörs vi sen. Kram på er alla och frys inte ihjäl.


Till Jenny.

Jo prova dom är enkla att göra och det är verkligen jätte gott. Det tar ca en timma att laga middagen. Vad roligt att du läser min blogg.

Kram på dig


Av Isabella - 23 februari 2010 23:23

600 g fläsk kött

1 färskost med vitlöks smak

1 förpackning frys persilja

Svartpeppar

8 stora potatisar

1 påse sås ni gillar till kött

 

 

Börja med att sätta ungnen på 225 grader.

Skala potatisen och dela dom i två delar. Olja in en plåt och lägg potatisen på plåten och strö över grov salt. Stoppa in i ungnen så fort den är varm.

 

Antingen köper man lövtunna fjärrilskottletter eller om man har en skärmaskin ( som jag har) Så skär man lövtunna kottletter ca 3mm tjocka.

Ta lite svart peppar i varje och en klick färskost och persilja och sedan rullar man ihop dom till rullar. Inte svårt.

  

 

   

När rullaran är klara så stoppar man in dom i ugnen tillsammans med potatisen. Potatisen ska vara inne tills den är mjuk och har fått lite färg.

Rullarna tar ca 30 min inne i ugnen.

Servera gärna med en sås ni själva tycker är god till kött. Jag brukar ta rödvinssås. Super gott och lite lyxit....

     

Av Isabella - 23 februari 2010 23:05

Just nu är det mitt namn. LAT!!!  

Jag har som ingen motivation till något. Har inte skrivit något här i går, men det kan ju kanske bero på att det fanns ingenting att skriva om.

Men idag har jag tänkt dela med mig av ett lätt och super gott recept på fest-  eller vardags mat till er. Plus att jag har  tagit lite bilder ni kan se på.

Har ju oxå glömt uppdatera er på att jag har hört något från Stockholm nu. Det är ju dom som sköter kontakten med Chile.

För några veckor sen så skrev jag att ,jag skrivit till dom och bett dom försöka få kontakt med Chile, och att jag vill att dom försöker ta kontakt med min mamma nu , för det är en jävligt jobbig väntan just nu.   

Jag vet inte om det är därför jag  inte har lust att ta tag i grejor just nu, för att jag bara går och väntar..eller...........  

Men iallafall så fick jag svar i slutet av vecka 6. Att dom i Chile hade varit underbemannade , men nu skulle dom få mer folk och att dom skulle försöka gemonföra hembesöket vecka 7 eller 8 .

Och som ni märkt är det vecka 8 just nu, så jag väntar än..........  

Jag väntar varje dag kan man säga att dom ska ringa...........känns som att denna väntan aldrig tar slut.

Men det gör den väl en dag. Iallaflall så har Micke fixat hem (undertiden jag väntar)  grundkurs i spanska. Så idag när jag vaknade så satt jag med det första avsnittet och försökate lära mig lite hälsnings fraser. Fan jag fattar nu varför jag hatade skolan....jag är inte ett ljus huvud....jag är en tjockskalle  

Men jag ska fan traggla varje dag lite så kanske det sitter till slut. Nä nu ska ni få lite recept av mig.

God natt på er så hörs vi en annan dag.....

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards