Jag kan allt

Alla inlägg under mars 2010

Av Isabella - 31 mars 2010 00:21

Sitter nu på jobbet och ska försöka skriva ett brev till mamma. Vad skriver man till en människa som man aldrig har träffat (som man kommer ihåg) men som betyder så himmla mycke en då för en?

  

Det finns liksom inte  ord för det riktigt. Men måste skriva ner något iallfall så hon hinner få det innan jag är där nere.

  

Jag tror inte jag kommer att göra det så långt utan mer att jag kommer att skriva att jag kommer ner ett visst datum och om hon vill kan vi träffas.

Sen kommer jag nog att beklaga jordbävningen och berätta för henna att jag har varit hemskt orolig över henne och mina syskon.

Tror det får räcka med det.

 

 

Sen har jag ju glömt att gratulera SAIK för att dom slog ut FBK idag. Det var jämt och båda lagen kämpade bra , men som alltid så finns det bara ett vinnande lag och vi hade turen på våran sida...heja heja heja AIK ........ni har kämpat bra, nu tar ni nya tag och så börjar vi om igen......

Puss puss på er alla och tack för dom fina lyckönskningarna jag har fått.

Av Isabella - 30 mars 2010 21:57

JAJAJAJAJAJAJAJAJJAJAJAJAJ

  

Klaffade allt som skulle klaffa. Världens snällaste David fick ledig och nu är det bara att bok.......  

Chile nu kommerjag... kan inte med ord beskriva hur fantastiskt detta känns att jag nu ska få fara ner och träffa mamma, plus alla mina syskon hoppas jag.

Pengaran har kommit in och nu är det bara att boka i morgon. Har suttit och kollat runt på resor idag. Den billigast har tyvärr gått bort tror jag. Men i morgon ska jag boka och träffa David för att ha nska översätte brevet jag ska skriva till mamma om att vi kommer ner.

Så nu blir det. Har även kollat upp passet. Det är ok, så jag behöver inget nytt. Pratade med David om man behövde ta någon spruta, men det hade då han inte gjort så det skiter jag i .

Nä mina läsare nu händer det jag har drömt om i flera år. Nästan så det är för bra för att vara sant.

 

Av Isabella - 30 mars 2010 10:07

Ja nu har jag kommit hem från jobbet och känner mig inte så jätte trött. Men jag har tvätt tid vi 11 så jag tror jag ska försöka vara vaken till dess och lägga i maskinerna. Men resten av dagen kommer det nog att vara lungt. Jag jobbar i natt oxå så vila, laga mat och hålla tummarna för lilla älskade bilen , som ska försökas laga idago ch sedan för AIK.... nu tar ni detta. Men vi får höras sen kram på er.  

Av Isabella - 30 mars 2010 09:54

Chile Chile....

Det är nästan så jag kan ta på det nu. Jag har varit ut och kollat resor och har hittat en passande resa nu.

Den var billig och det var inte så lång resetid på den och det bästa att jag hittade flyg som tar oss från Skellefteå till Chile.

Nu är det mest det praktiska som ska fixas. Jag pratade med min Micke igår och han tod det jätte bra och han förstod att jag verkligen vill det här nu. Tack Micke för att du förstod och att du finns där för mig när jag kommer hem.   

Jag kommmer att prata med David min rese kompis och hoppas han får ledig. Nu kanske ni undrar vem han är. Jo han är en kille som oxå är adopterad från Chile och han har själv hittat sin mamma för några år sen. Han har även bott nere i Chile ett år och han kan landet och språket. Bättre kan det inte bli.

Jag kommer att betala hans flygbilljett. Men som sakt jag måste fixa pengarna och dom kommer jag kunna få på torsdag och han måste kolla med sitt jobb. Jag hoppas bara allt klaffar så kan jag boka denna resa i veckan.

Om det klaffar så åker jag den 3 maj och kommer hem på kvällen den 18 maj......  

Känns helt otroligt roligt och jag kan inte säga att jag inte längtar....jag vill inget annat än fara nu. Jag har vänta på detta i ett år nu. Det är ungefär 1 år sen jag började denna resa och förhoppnings vis så kommer den att få ett bra slut nu.

Så snälla håll tummarna nu att David får ledigt och kan följa mig ner.

Mamma jag kommer hem snart.....

  

Av Isabella - 30 mars 2010 09:40

Ja vakande med ett tyck när telefonen ringde. Det var från vik-samordningen. Dom ville att jag gick ut och jobbade 7-12 och undrade om jag kunnde fara nu. Japp sa jag och studdsade upp ur sängen och matade iväg till jobbet med små benen......  ............

Jag hann bara komma till jobbet och börja så ringde mitt riktiga jobb och frågade om jag kunnde tänka mig att ta på mig extra måndag och tisdag natt?

Japp sa jag til det oxå.... jag var som en himmla JA sägare hela dagen.

Min lilla vän Jessica ringde och var i stan och ville komma förbi, så när jag slutade så for vi och åt lunch och sedan hem till mig och la oss i soffan och vilade. Hon började jobba kl 15. Och själv hade jag en tid hos gyn. Ett cell-prov skulle tas, man gör ju tydligen det var tredje år. så jag ställde mig i duschen och sedan lånade jag mammas bil och for till gyn.

Men gud förbaskat vad onte det tog. Jag tänkt det när jag låg där...

Hur kan det vara möjligt, Dom skrapar på livoderstappen med ett littet littet vertyg och det gör så himla ont. Men en vad ska jag använda för himmla ord nu..... kuk..nä låter fult---penis...låter töntigt...tror jag väljer petter nicklas.

Allså en petter nicklas ryms och det gör inte ont..konstig. Det slutade då med att jag fick en blödnig och hem igen. fixad ingen mat för vi hade så himmla mycke rester, så rester det vart.

Micke var oxå till sin kompis och kollade upp bilen. Han tror han kan stöd laga den så den håller över sommaren, så imogon ska han göra det.

Resten av kvällen var det tv och sedan for jag och jobbade.

Av Isabella - 30 mars 2010 09:29

Ja på söndagen hade vi ju ställt om klockorna, tur att vi kom ihåg det   

Vaknade rätt tidigt. Vi skulle fara med våran fina bil till en kille och kolla växellådan. Tyvärr så har den slutat fungera, eller inte helt men det är riktigt svårt att få in växlarna. Om vi säger så här...så jag kör då inte den just nu. Så en kompis till Micke skulle kolla om det var värt att laga eller om det bara är att skrota lille bilen.....

så vi for föst upp till loppis och sedan ringde vi till killen här. Men han hade inte tid just denna dag och skulle ta det på måndag.

väl hemma så hände det inte så fruktans värt mycke. Jag gick en sväng till coop för att handla lite och vem träffade jag där....??  

Jo min andre man som ville gifta sig med mig förr någon vecka sen..men tyvärr så var han nu och flirtade med en anna tjej...så jag tänkte...

Hummm vad tänker han på nu, tänkt om jag SKULLE ha ändrat mig och ville gifta mig med han.......hur skulle han föklar då att han är på Coop och flirtar runt...hahahah skit samma jag skiter i ha nu, fast ha nhar en V80...  

På kvällen var det ju den beryktade matchen..och vad hände...

Jo sata Aik var INTE i form så nu blir det en sissta och avgörande.

Sedan var det säng läga och gluttande på tv

Av Isabella - 29 mars 2010 16:52

Ja nu har jag ju lovat bilder och en berättelse. Men nu har jag fått så mycke jobb i veckan så jag hinner knappt skriva. Men i lördags så åkte vi till Finland och kollade in ett Is slott, tror det är typ samma som det som finns här i Sverige.

Det var mysigt och det var ju ett hotell.

  

Till och med så fick Snusk Erik följa med oss.

  

När man gick där inne så fick man oxå gå och kolla in rummen man kunde hyra och sova i en natt. Man var ju bara tvungen att prov ligga i sängen......

  

Själklart hade dom en sovenir shop oxå, där fanns det en jätte rolig möss som jag vart så himmla sugen på att köpa. Men resten av familjen avrådde mig från det. Jag kan inte riktigt fatta varför. Jag tycker jag vart skit snygg.

  

Efter Finlads trippen var vi ju tvugna att passera Ikea . Men vi skulle inte ha något speciellt så vi snabb gick bara igenom. Sedan besökte vi en JÄVLIGT stor godis affär. Jag har ALDRIG sett så mycke godis förr. Gissa om Rebbe var i hemmelriket...ahahahah och kanske man var det själv oxå!!! För vem gillar inte godis. Tur det var lördag så vi fick handla.

    

Nä nu måste jag försöka sova lite ska jobba inatt. Tyvärr så kan jag inte ha datorn med mig inatt, men imorgon natt kan jag det, då kommer jag att uppdatera men förlust på söndagen och idag.

Kram på er så hörs vi

Tja

Av Isabella - 28 mars 2010 21:54

Orkar inte skriva om helgen just nu , men jag har fixat allt för i mogon. Så imorgon kommer det bilder i massor och historian om våran helg i Finland.

Håll ut mina blogg läsare det kommer.

God natt och sov gott på er....  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards