Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Jag spolar tillbaka

Av Isabella - 24 augusti 2010 06:56

Tja ......

Nu har jag tagit mig i kragen och fixat bilderna till datorn. Så nu kommer torsdagen.

Vi klev upp rätt tidigt och gjorde oss klara för en full späckad dag. Vi hade ridning på schemat, stug överlämning en massa skit hemma att ta reda på. Iallafall så for vi mot Ljusvattnet först för ridning. Rebecca hade ju fått av Micke i julklapp att rida islandshästar i 1,5 timmar.   

Ja jag vet inte om ni kommer ihåg att vi red förr året oxå i Boden (vestenridning) och hade FRUKTANSVÄRT ont efter den dagen. Då red vi två timmar, så det var ju något kortare denna gång.

  

Det var jätte roligt och vilken frihet man känner när man rider ut i skogen. Dom här isalandshästarna har ju en speciel stil man kan rida dom i ( töllt) ,om man får dom i det. Det var lite trixit att få dom att göra det med med en bra instruktör så fick jag min häst att gå springa i töllt. Om man kan få hästen att göra det så känns det som man flyger fram och det skummpar inte allt för mycke, men man måste jobba JÄVLIGT mycke med magmusklerna.....  

Ja detta var min häst. Han var fulas men roligast att rida. Han var kvick och pigg på mina komandon.

   

Detta var Rebbes häst

     

Jag bad Micke ta ett kort på oss i dom snygga hjälmarna. När jag tar kort tar jag några st för att någora blir alltid DÅLIGA, men inte min man. Så det ända kortet på mig och dotra var väl inte helt bra...hahahahah    ser väl ut som jag har rökt på eller något.....

   

Ja detta var otroligt roligt men ack vad ont jag hade i magen, bena och ryggen 4 dagar efter !!!!Allså jävligt ont!!! Kunde knappt sitta och att vända sig i sängen var ju en plåga. Magmuskler har man ju tydligen men dom är inte använda så hemskt mycke.Efter ridningen vart det till stugan göra klar det sissta, och sedan hem och ta reda på en MASSA grejor, upp på hockyn och se Aik besegra Modo. Hem sedan och bara krypa ner i sängen.

Nu ska ni få se småbarnsföräldrar, att även om barna har blivit stora somnar dom i bilen av utmattning...hahahahha   

  

Men dom ser betydligt roligare ut.....

 
 
Ingen bild

Jesse

24 augusti 2010 07:38

Ja du Bella, både du o Becca såg ut som ni hade fått en "ej uppfunnen sjukdom än", ha ha ha ha
Länge sen man red men vi hade ju en sån häst, islands, o den tölta imellan åt.

Isabella

24 augusti 2010 07:55

Sjukdomen är upp funnen nu,och den heter fulfejjs

 
Ingen bild

Maria G

24 augusti 2010 13:01

Håller med dig, tonårsbarn ser mkt roligare ut än när småbarn sover. Vilken härlig bild 8)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards