Jag kan allt

Alla inlägg under december 2010

Av Isabella - 31 december 2010 15:31

Nu min vänner så har jag gjort allt klart för i morgon. Städat,tvättat, handla och packat. Känns jätte bra. Alla tre väskorstår klara för att fraktas till Chile.

Nu kommer vi.......  

Och till er här hemma vill jag bara säga .....


 

 

Gott nytt år till

 

 

 

alla och ta väl

 

 

 

hand om er när

 

 

 

vi är borta!

 

 

Stor kram till alla

 

 

  

Av Isabella - 31 december 2010 08:22

....jag hade kort hår. I går fick jag för mig att nu var det dax. Och impulsiv som man är så vart det så.....   

   

Gott nytt år detta var min överraskning  

Av Isabella - 31 december 2010 06:59

Hej hopp. Nu är det sissa dagen på detta år. Idag har jag JÄVLIGT mycke att göra.

Stor städa, tvätta , tömma kylen, packa, handla , äta middag hos Jonas och Wan och jobba...... Pluss att jag kommer under dagn att överraska er så mycke grön jävligt så ni kommer att falla av stolen   . För en del kommer det bli chockartat och en del kommer nog ta det bra. Men som sakt. Det kommer inte förr än i efter middag när jag gjort en grej först. Men ni kan nog kolla in sidan vi tre tiden. Då hoppas jag kunna avslöja det. På återsende min nyfikna läsare   

Av Isabella - 30 december 2010 07:56

Ja ha nu är det morgon och jag sitter här alldeles själv. Skönt .... det är tyst och lungt. Idag ska jag ta en oskuld   japp ni hörde rätt. På mitt nya badrum. Idag ska jag ta en dusch HEMMA. Det var typ 2 månader sen jag gjorde det, men idag ska jag göra det. Stan sedan och sedan pucko lotto för hela slanten.

Nu kommer vi till det här blodet! det är så här att jaghar inte fått min mens. Konstigt konstigt tycker jag, tror banne mig den är typ 2 veckor försenad. Men idag kom den md fart....ååå aldrig harjag varit så glad av att få den. Så nu om jag har tur så kommer jag inte ha den så många dagar i Chile. Inte för att jag har varit rädd för att jag har varit gravid, för jag är ju knippsad. Men vad som har varit felet kan man ju undra.    Iallafall så är den här och jag känner mig glad för det. Så nu vet ni om min oskuld och mitt blod. Kanske inte det roligaste ni läst om men viktiga saker i mitt liv. Nä nu ska jag ta oskulden och bara njuta. 

Av Isabella - 29 december 2010 20:06

Hej på er.

Nu är det 2 dagar kvar av detta år. Tänka vad tiden går sååå sakta när man längtar efter något roligt. Tror denna månad har känns som ett år....    Men nu börjar det dra ihop sig och vi börjar nog känna lite pirr i magen. Idag har vi packat klart alla pressenter vi ska ha med oss. Det har varit ett himmelens funderande runt dom här pressenterna. För tydligen är dom håra som bara den i Chile på vad man får ta in i landet. Jag hade ju tänkt ta med rökt älghjärta, hällakaka, godis och öl. Men efter att vi läst på olika sidor, förstår vi att vi måste nog skippa allt utom ölet. TRÅKIGT TRÅKIGT TRÅKIGT. Men annars så kan det bli så himmal mycke tjafs i tullen.

Känns väl inte så roligt att komma dit och stå där som en fåntratt och inte fatta något.   Imorgon ska min vän Mia bjuda mig på lunch och på eftermiddasgen blir det att börja städa hemmet ordentligt. OCH HÖR PÅ NU ...ta en dusch!!! Japp idag har Micke satt dit väggen igen och imorgon är det fritt fram före att duscha.   

Kvällen kommer att bestå av att vi gammlingar spelar Bingolotto igen, men bara för att vi vann två nya lotter. Fredagen blir det mer städ,tvätt och töma kylskåpet. Kvällen blir vi bjudna på mat hos Jonas och Wan och sedan far jag och jobbar. Så hinner jag inte skriva något mer till er innan jag åker så önskar jag er ett riktigt gott nytt år och hoppas ni kommer att komma ihåg detta år som ett bra år   för det kommer då jag. Sen skulle det vara roligt om du eller ni har några nyårslöften ni vill berätta om som ni kanske ska avge. Själv har jag ett men tänker inte avslöja det än. Men därför kommer jag att tillåta kommentarer till detta inlägg.

Sköt om er alla mina läsare och så hoppas jag ni hänger på mig och bloggen nästa år oxå. STOR KRAM TILL ALLA MIN LÄSARE   

Av Isabella - 28 december 2010 10:26

Ja jag har kommit hem från jobbet och är skit trött. Min vårdtagare fyllde år idag, så i  morse vart det lite fest med ljus och paket.   Själv var man ganska trött när jag kom hem. La mig i soffan och somande direkt, men vart väckt efter drykt en timme av hantverkan. Men man jag ju inte vara arg på han. Han är såååå trevligt och sen gör han ju sitt jobb. Så jag passar på att sova sn i eftermiddag. Känner att stan känns lockande just nu. Ska vänta tills min lilla kille kommer hem från sjukgymnastiken. Vi har liks några ärenden på stan så det passar bara bra att kolla in rean igen   Han kommer inte att bli så glad men jag kommer att bli det och det är väl det som räknas ??? Eller ???

Har bjudit pappa och Kerstin på mat idag så jag hinner träffa dom innan jag far. Jag var ju i Umeå när Micke och Rebbe var där och fick julklappar, så jag har inte träffat dom än, men ikväll blir det av.   Nä nu ska jag ta på mig mina kläder ordentligt (har slarvat lite tror jag ) och sedan kolla om Rebbe ska ta och vakna till. Men vi hörs säkert innan fredag .   

Av Isabella - 27 december 2010 13:53

Är nu tillfälligt hemma. Rebecca spelar cup idag och dom har avklart en match. Tyvärr kan man väl inte säga att det var vinst   , men dom gjorde sitt bästa och snart kl 14.40 tar dom nya tag. Började morgonen med att hälsa våran hantverkare välkommer kl 7.30   , sedan fika iväg med Micke till doktorn. Micke har ju haft ont i bröstpartiet länge och fått tungt att andas. Hjärtat säger dom att det inte är, men nu ska han få prova astma medicin. Kan ju vara så att han har lite astma. Han har ju inte haft dom renaste jobben genom åren. Få se om det blir bättre.   Iallfall så efter vi varit där så vad det dax för Rebbe att åka till fotbollshallen, och nu inväntar vi sissta matchen. vet inte riktigt varför jag skrivr nu, för jag har inget vettigt att säga...   

Men jag kan väl säga så att just nu sitter vägg mattan på plats och förhoppnings vis kan vi duscha på onsdag här hemma....... jippi jippi jippi...jag ska ta den längsta duschen i världen   Nå nu har jag slut ord i mitt ordföråd så nu hörs vi en annan dag. Kram på er

Av Isabella - 27 december 2010 07:18

Dagen efter jul mådde man ju som man förtjänar när man stoppat magen full med skit. Vi vaknade vi halv tio och kännde oss utråkade. Då kom Micke på en jätte bra ide! Vi tar en spa dag.   Men vilken bra ide. Vi packade våra väskor och for till Eddahallen. Rebbe och en komis badade som vanligt och jag och Micke gick in på spa avdelnigen. Varmvattenbasängen var ju hur skön som helst. Dom har en kallvattens basäng oxå. Självklart var jag och Micke tvungen att prova den oxå. Jag kan säga att det gick jävligt snabbt att doppa sig i den..hahaha   

Vi bastade och njöt. Efter badet for vi till Rusta och köpte ansiktsmasker. For hem och gjorde dom och la oss i sängen och vilade medan dom jobbade.

  

  

  

Jätte skönt var det och man blev ju som en bebi i ansiktet eftteråt. Resten av kvällen blev det film och bara slappa.

Igår var det stan som lokade på dagen . Jag och Rebbe var in och handlade på rean. Jag hittade lite tröjor och Rebbe hittade några oxå. På efter middagen var det dax för det sissta julbordet hos min mor. Det var jätte gott. Kvällen bestod av att vi slappade efter alla mat igen.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards