Jag kan allt

Alla inlägg under april 2011

Av Isabella - 29 april 2011 19:35

Hallå på er

Idag har jagfått varit och jobbat med "gammel folket" !

Allså så fantasktiskt rolgit det är. Jag älskar verkligen att vara med dom. Dom har så himmla mycke att berätta om deras liv och vad dom har jobbat med. Så annolunda allt är nu förtiden.

Sedan finns det ju dom här som är dementa, dom är ju för härliga. Dom kan ju verkligen säga vad som helst och när som helst.

Ja helt underbart. I morgon är det valborgs afton och vi ska grilla hamburgare tror jag. Men först på dagen ska Rebbe spela match i Skellftehamn. Så ingen ro ingen vila baa skynd och ila  

Nu sitter jag här i soffan helt själv och väntar på att mina familje meddlemar ska komma och mysa ner sig i soffan med mig.

Ohops nu kommer dom så hoj på er    

Av Isabella - 29 april 2011 08:26

God morgon på er  

Idag började morgonen men en diskution direkt man slog upp ögonen.

Som alla som har tonåringar vet ni att man inte riktigt alltid är överens.

 

Mitt problem med min fina tonåring är att hon tydligen ska ha mina kläder, min cykel, mina penagar......  

Ja säger många nu, det är så det är att ha barn! Och visst är det så.

Men när man få höra ganska ofta att man är löjligt och inte vet alls hur man ska klä sig.....så då kan jag undra varför i helvetet hon ska ha mina kläder?

 

Jag blir sur!! Igår när hon kom hem så hade hon på sig min  ena munkjacka ( inte första gången) , i morse direkt när jag slog upp ögonen så var det mina jens hon ville låna, innan hon for var det min cykel hon ville ha !!

Är det så att man som mamma så bara sänka bort allt och stå tillbaka för detta? 

Ska jag måsta DELA med mig av alla mina saker??? Jag vill inte det och mina kläder vill jag ha själv. Sen är det inte det att hon inte får kläder, vi handlar och hon väljer själv kläder, men tydligen så varje gång hon öppnar garderoben så finns det ingenting hon kan ha på sig. Konstigt ???

 

Tonåringar är ju härliga och underbara på många sett, men samtidigt kan dom vara himmla jobbiga ibland. Det gäller för mig att försöka tänka tillbaka på min egen tid som tonåring.....tänk tänk tänk.....

Japp nu var det gjort och jag var PERFEKT !

Nä skojade med er. Jag var nog mycke värre än min egen tjej och det var ju något av mig oxå så jag får nog lov att hålla ut och bara vänta.

       

Av Isabella - 28 april 2011 06:28

Nu närmare sig ledigheten med storm steg. Om ca 1½ timme så styr kosan mot hem och ännu en vilo dag ska det bli. I helgen är det valborgsmässo afton. För många betyder det fest , men för mig betyder det att grilla och umgås med vänner. Vi brukar inte på senaste åren att inte förtära alkohol denna dag.

Men dom senaste två åren har vi inte gjort något pgr av att jag har jobbat. Men detta år är ledigheten ett faktum och jag hoppas verkligen att vi får fint väder.

Tror denna dag består nog av vila och kanske vi ska kolla in vart ´vi kan fara och grilla på lördag.

Förhoppningsvis så kommer kamaeran att med följa så vi kanske kan förvänta oss lite bilder efter helgen här.

Detta vart väl kanske ett helt meningslöst inlägg men ett inlägg vart det iallfall.

Av Isabella - 27 april 2011 04:46

Längtan är stor efter mycke nu.

Jag kan kanske inte räkna på mina händer efter alla saker jag längtar efter.  

Men den största länktan är efter min familj i Chile. För vissa kanske det är svårt att förstå, men förmig är dom FETT saknade av mig. Vi lever så himmelskt olika liv och så djävulskt långt ifrån varanda att man nästan inte kan ta på det ! I går skickade jag ett paket till mamma och min bror. 

Så nu kommer det ett paket lastat med svenskt godis till dom  

Tänker på dom varje dag och pratar nästan varje dag med någon från Chile på facebook, men ändå är det inte samma sak som att få vara i deras närhet. Varför ska vissa saker vara så komplicerade? Tänk er ett liv utan bekymmer och problem? Hur skulle det se ut?

Mitt liv skulle då se ut så här :

Jag och min lilla familj skulle flytta ner till Chile för två till tre år. Jobba lite, Rebecca skulle få gå svensk skola. sedan skulle vi kanske komma till baka till sveige med nya erfarenheter.

Pluss att jag skulle ha lärt mig Chilenska och kunna ringa mina nära och kära när jag vill och förstå allt dom sa  

Drömma kan man ju......

Sen om vi går tillbaka till start på detta inlägg så längtar jag djävulskt mycke efter frukost, men det är inte omöjligt att fixa    

Så nu tror jag att jag ska ta och lämna er och göra en super frukost på två hård mackor med leverpastej och en kopp skit varmt te.

Hoppas jag inte bränner sönder tungan bara? Brukar göra det ibland när man använder vatterkokaren här på jobbet. Och om man gör det är fasen två dagar förstörda. Det gör ju så himmla ont och är SÅ himmla iriterande när man ska äta något.

 

  

Av Isabella - 26 april 2011 06:49

God morgon dagboken!

I natt har jag lärt mig många saker genom att se på tv. Tro mig att se Big brother lär man sig hur mycke som helst.   

Gurkan lärde mig att , att ljuga är helt okej. Katarina lärde mig att om man skriker och ber folk dra åt helvete så mår man så himmla bra sedan. Ja ni förstår.... en himmla massa saker har jag lärt mig.

Idag ser jag att det små regnar och det känns faktiskt helt okej för mig. Hoppas jag blir behandlad som en prinsessa när jag kommer. Jag hoppas att Micke har luftar ur sovrummet, dragit för persienerna och vikt  upp täcket.

Nä jag har inget mer intressant att till förra just nu men kanske jag kommer tillbaka senare idag.


Av Isabella - 25 april 2011 10:39

För bennat så tråkigt när inte det var sol idag!!!  Jag som hade tänkt fara på någon affär och köpa en RIKTIG solstol och sedan parkera mig på balkongen och inte göra ett skit mer idag....

Men så vart det inte. Utan nu blir det lite pyssel och fix och annat. Ikväll kommer Anettte och Roffe på grill partaj och sedan avslutar vi kvällen med jobb.

Så jag kommer väl att höra av mig när jag kommer till jobbet.

Så stor pussar på er tills ikväll    

Av Isabella - 24 april 2011 19:33

Hej dagboken och mina läsare.

Idag var det en perfekt kocksar dag.Vaknade kring åtta med huvudet i behåll. Jag var ju ut i går och gjorde Skellefteå oräkert. Men jag tror verkligen inte att jag gjorde någon osäker. Jag provade men jag misslyckades rätt snabbt.  

Iallfall så idag var jag pigg och fräch och vi begav oss mot Bureå. loppis stod på schemat. Men jag tror jag börja bli lite less för jag känner bara att jag orkar inte riktigt kolla runt när jag går på loppis nuförtiden. Men Micke ville och det var ju itne tråkigt. Vi tvingade till och med oss Rebbe. Efter Bureå for vi till Överbäck på loppis och där vart jag då rikigt less   Allså det var bara SKIT SKIT. Det ända vi köpte var en macka till Rebbe, som inte hunnit fika frukost innan vi for.

När vi komme tillbaka till stan så for vi till Antikmässan på folketspark för att få en värdering på mina "Brio leksaker" (pluto och Musse) . Gick väl ganska bra tycker jag. Dom var då värda mer än vad vi har betalat för dom så det var ju ok.

På eftermiddagen har vi varit hos mor och fått lite påsk middag. Mums så gott med ett lite mini julbord så här i vår tider.

När vi satt där så började vi prata om när jag var ung och rakade tuppkam. Mamma förklarade vilken chock det var när jag gjorde det och så säger hon så här:

- Ja det känndes som man blev skjuten i magen!!

Jag konntrade med :

-Ja men det måste väl ha varit värre när jag sa att jag var med barn? (jag var ju bara 15år)

Men nä det var mer männskligt tyckte hon.....? Hahahahah hur man kan se på olika saker.

för mig skulle det då inte vara så farligt om Rebbe skulle komma hem med någon kostig frisyr, men om hon skulle komma hem och vara med barn skulle ju vara lite mer omtumlande.

Inte för att det är hela världen heller men jag önskar hon väntar och INTE gör som mamma.

Men summan av kardemumman var ju att min mamma tyckte det var värra att jag hade tuppkam än att jag vart mamma vid 16 års ålder.   

Av Isabella - 24 april 2011 10:20

Hej denna veckan kan jag meddela att jag är i tid med bild F

  

 

FYLLA ÅR

Min mamma fyllde 70 år förra veckan

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards