Jag kan allt

Alla inlägg under maj 2011

Av Isabella - 29 maj 2011 06:47

Jag vill med dettta in lägg säga   


Gtattis till alla mammor som har gjort sig världa att kallas mamma.


Grattis till er på morsdagen och hoppas era barn förstår hur mycke ni äskar dom !

Av Isabella - 28 maj 2011 22:22

Hoj i stugorna.

Lördag har passerat och jag är rätt nöjd med dagen. Vem kan inte det när man typ har fått sova bort halva och sedan stiga upp och göra sig lite fräsch och fara på 6 års kalas hos Loke.

Och vilken tur att Jörgen hade bakat vinerbröd. punch rullar, chokladkakor och pinsesstårta.

 

Allså han är en riktigt super kille han. Gott var det och kroppen fick sitt socker så där direkt när man nästan klev upp.

Efter kalaset åkte vi förbi Coop och jag inhandlade chips och en dricka. 

Turen på min sida igen, det fanns kvar så himmla mycke rester från igår så vi behövde inte laga mat idag   

Bara stoppa in i den fantastiska uppfiningen MIKROVÅGSUGN ! Fasen kom ihåg den första mikro vi köpte. Mamma gjorde det när hon flyttade ifrån pappa. Jag var väl typ 6 år och dom hade just kommit ut på marknaden. Allså ni kan fan inte gissa hur stor den var     

Den var enrom och det enda vi gjorde i den var att värma en kopp vatten då och då ........... hahahahaha roligt. Men det var lyx på den tiden för mamma.

Skit i det nu. Jag har iallafall varit till världens snällaste Moa och Glenn och han hjälpte mig att ringa till min syster för att ta reda på hur sjuk hon var.

Hon har varit VÄLDIGT sjuk och har tydligen fått en urinvägs infektion, men hon har fått medecin och hon är på bättrings vägen. Men tydligen ligger hon hemma i feber och hon har hemskt ont sa dom. Men hon är då inte dönde och det känndes ju himmla skönt. Så det ordnar sig  i allfall.

I moron morsdag. Vad tror ni ska hända då???

Jag hoppas varje år att dom ska överaska mig med en blomma eller nått, men jag blir tyvär besviken varje år. JAG ska iallfall gå till mamma med en blomma och lite godis och gratta henne. Nä nu ska jag titta på tv men ni får ha det och så hörs vi sen.


Av Isabella - 28 maj 2011 06:13

God morgon

Regnet öser ner utan för fönstret (eller det gjorde då det för ca 30 min sen) och jag känner att min trötthet blir starkare och starkare.

Att det regnar gör mig IGENTING, för när jag kommer hem så ska jag krypa ner i sängen och bara mysa till mig.  

Igår fick vi främande av Glenn och Moa. Det var jätte trevligt och mysigt. Vi grillade och åt efterrätt, pluss att vi trådde lite ostkrokar och chips.

Glenn var så himmla snäll att han hjälpte mig att ringa min ena syster. Det var super roligt att höra hennes röst och prata lite med henne. Jag hade jätte tur och mamma var oxå i närheten så jag pratade med henne oxå. Hon berättade för mig att hon var sjuk just nu och att packetet jag skickat för ca 1 månad sen hade kommit fram.

Glad som jag var så for jag på jobbet sedan. När jag kom hit så pratade jag med Sandra min andra syster. Hon var ganska orolig för mamma. Även hon sa att mamma var sjuk och att det inte ser bra ut?   

Jag försökte ta reda på så mycke som möjligt med den knackliga spanskan jag kan. Och jag fick väl fram att hon fått en urinvägsinfektion och hade tydligen varit på sjukhuset och att hon fått medicin. Men som jag har sett det där ner så är det ju så att har man inte pengar så får man inte så bra vård. Nu vet jag inte om min ena syster Arasely hjälper henne? Egentligen vet jag inte hur allvarligt det är, men det känns lite jobbigt.

Så idag ska jag prata med lille Glenn och höra om han kan ringa ner igen och höra hur dålig hon är, om  hon behöver pengar till läkarvård eller är det super allvarligt så åker jag ju självklart ner.

Det är en konstig känsla att en kvinna som jag träffat två gånger i mitt liv väcker sådanna känslor hos mig. Men jag förmodar att det är dom biologiska banden som finns där.

Så just nu håller jag mina tummar, att  hon blir frisk fort och allt allt blir bra   

Av Isabella - 26 maj 2011 11:24

Hoj

På tal om den stackars kungen som är i "BLÅSVÄDER"

Så vill jag bara upp lysa er om att det blåser en jävla massa ut !!!!  

Ska ta min cykel till stan snart och gruvar mig att jag inte ska få någon luft ??   

 

Av Isabella - 24 maj 2011 11:59

God morgon på er. Sitter just nu och väntar på att min dotter ska bli klar med allt vad smikning, föning, klädning och mycker mer. Hon är då inte som mamma som stiger upp och bara klar på sig och kammar igen håret ,borstar tänderna och hipps vipps så var man klar.

jag tycker synd om ungdomen nuförtiden. Att det ska vara sådan jävla ideial att det nästan blivit kväll innan dmo är klaa med sig själva!!

En mamma---7dotter dag på stan för att kolla ut vad som ska köpas till skolavslutningen och sedan en liet sallad på stan. Blir perfekt. Syns sen kamrater.

  


Av Isabella - 23 maj 2011 19:10

Hola mi amigos !

Kvällen är här och jag sitter bara och väntar på att få fara och jobba lite extra med "gammel folket". Tyvärr så är det natt så man får inte små pata så mycke bonska  , men alltid är det någon som vill vara vaken på natten så kanske lite snick snack blir det. Idag har det varit en "göra bort" dag . Klev upp kring 8 i morse för att ringa vårdcentralen och beställa tid. Det var nämligen så här att under lördagen när jag var på akuten så hittade dom socker i urinet, och det ska det ju inte vara. Så läkaren tyckte jag skulle fara och kolla upp ett fast blodsocker värde så jag inte började få typ diabetes   

Kändes väl inte så roligt under söndagen att gå runt och tänka på det. Men jag fick komma diekt i morse och jag hade INTE diabetes........    

Mitt blodsocker var perfekt. SKÖT !!! Sedan for jag hem och började städa. Hade sakt till mig själv att jag skulle stor städa och skura golvet idag. Pluss att jag skulle försöka få tvätta. Men denna förbaskade tvätt stuga är jämt nästan fullbokad. fast man får ju skylla sig själv för att man inte bokar i tid och inte när tvättkorgen håller på att sprängas  

började så bramen var tvungen fara på ett möte/utbildning med mitt jobb. som inte vart något!! Bara en massa strul och en och halv timme satt vi och inte gjorde något! Iriterrande tycker jag. Hem igen och fortsatte. fick då tvätta en maskin och nu skiner mitt hem. Har oxå hunnit äta och varit i väg till E-fyran. Där mina vänner har jag nu kollat in fotostudion och fått en genomgång av lampor och bakrunder. SPÄNNADE!!!! Så nu vänner ska jag boka in mig en dag så är det någon som är intresserad av att bli fotomodel för en dag så hör av er till mig.    

Nu skajag kolla in tv en lite stun och vila så ni får ha det så bra så hörs vi imorgn ....puss och kram på er



Av Isabella - 22 maj 2011 20:35

Hoj mina vänner  

Helgen har passerat och oj vad den har varit hektisk. Jag började fredags morgon med att gå av ett arbetspass. Hem och sedan mot Sjöbotten för att ställa i ordning det sissta för loppisen på lördags morgon. Sedan hem och äta lunch. La mig och vila 2 timmar och sedan upp igen för att fixa lite tidig middag. Efter middagen vart det att vi skulle samlas kl 17.00 för en avfärd mot Jörn på en fotbollsmatch mellan våra flickor mot jörns flickor. Matchen gick super bra. Dom vann med 6-0. Bra jobbat tjejor ni är super. På kvällen kan ni ju räkna ut själva hur det gick att hålla sig vaken  

Lördag morgon började kl 8 med en färd mor Sjöbotten. loppis för hela slanten. Det gick riktigt bra och mamma vart av med en del saker. Rebecca jobbade på bra med att sälja fika så hon fik ihop 700 kr till festivalen. Vi var hemma igen vid fyra och var helt slut. Till middag blev det gillat kött och grodlår...... japp ni hörde rätt     Måste säga att det var inte dåligt. Det smakade kyckling kanske exakt. Men det är ju det att man ser att det är grodlår som gör det lite äckligt. Men jag smakade då. Redan på fredag kväll kände jag att jag hade nog dragit på mig en urinvägsinfektion, men hade tänkt vänta tills på måndag med att uppsöka läkare.Men på lördag kväll fick jag så himmla ont i kisset så jag var tvungen att fara till akuten. Så hela min myskväll med chips,ostkrokar och godis fick vänta. 3 timmar tog det där uppe så jag var inte hemma förrän kl 23.30, och då ropade sängen på mig.

Idag söndag tog vi oss en sov morgon till kl 9. Det var jätte skönt. Men sedan har hela denna dag gått ut på att kuska runt i våran lilla bil på olika loppisar. Vi pausade en stund vid två och for och kollade in Rebbe som spelade match IGEN på Sjugandedalen. Det gick inte att vinna idag men dom var riktigt bra tjejorna. Rebbe lyckades bli stämplad av en tjej så hennes stortå är dubbelt så stor nu och hon har rejält ont. Kanske en spricka eller en rejäl stukning...vem vet ?   Efter matchen skjudsade vi hem lillan och sedan for vi på söndagens sissa loppis i BOLIDEN. Var väl inte riktigt värt det men man vet ju aldig om man hittar världens fynd.....

Väl hemma så vart det att blocka bort och nu har jag slängt mig i soffan för att skriva till er. Och nu ska jag se Big brother   


Av Isabella - 22 maj 2011 20:32

Nu kommer bild J

  

Jätte gott


Vad är en kväll utan ostkrokar ?

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards