Jag kan allt

Alla inlägg under augusti 2011

Av Isabella - 27 augusti 2011 05:39

God morgon god morgon hör ni fåglarna kvittra  

Natten har varit JÄTTE lugn och jag känner mig stark in för dagen. Längtar hem nu för att göra en sissta koll på min kamera och objektiv och sedan iväg till brudgummen för att fota när hon gör sig klar  

Har funderat lite på hur i böveln jag ska hinna allt idag. Ska fota nu på morgonen, sedan i kyrkan och efter vigseln ska jag gå med brudparet till bonnstan, sedan ska jag hinna bege mig bort till fest lokalen för att fota alla familje vis, och mellan där ska jag hämta Micke och Jörgen oxå.... 

Men jag har ju hela kvällen på mig när vi kommer till festlokalen att fota alla som är där.

Har köpt nya skor till idag. Typ träskor men med klack. Tror bestämt INTE att jag ska ha dom i kyrkan. Kan tänkas att man rammlar omkull om jag känner mig själv rätt. Så i kyrkan blir det "smyg" skor så prästen inte märker mig när jag tassar omkring.


 


    

Av Isabella - 26 augusti 2011 21:40

God kväll. Ja som ni har sett har jag inte varit så flitig. Beror på helt enkelt att jag har gjort annat. Som typ varit på bro invigning( jag och Micke och drygt säkert 300 gammlingar) och fått traska över den nya gångbron mellan A-torp och Älvsbacka. Varit till stan och letat pressent till min svärfar, vikt tvätt, lagat mat, bakat tårta, slöat och sett film. Ja som sakt lite av varje.

Idag är det fredag och den mycket hetiska MEN oooo så trevliga helg har börjat. I natt jobbar jag. Kommer hem vid 8.30 i morgon. Slänga i mig fika och sedan iväg till fotografering av Mariell och Magnus bröllop. Från tidig morgn till sen natt.

TROLIGEN_ kommer jag att STUPA i säng på lördag natt. Sönadag blir det att SOVA OCH VILA, för att orka jobba natt sedan fyra nätter i rad.

Pluss att jag åker lite söder ut och jobbar mån,tis och ons. Torsdag beger vi oss mot Stockholm för en kortis semester. Så jag kommer inte hem förrän på söndag natt eller måndag morgon. Så bloggandet kan ligga lite på is om ni har lite översende med det. Men bilder kommer ni att få nu efter helgen på det fina bröllopet som komma skall.

Ha nu en trevlig helg alla glada och gå för böveln på "matfesten" och ät och drick något riktigt gott.

Av Isabella - 23 augusti 2011 20:54

God kväll på er alla tuffingar  Kväll/natten är ung fortfarande.

Oj oj oj vad tur man har ibland. Morgonen började med att jag körde typ 1 mil fel pgr av vägbygge på e-fyran. Måste bara få gnälla lite lite lite...

GUD FÖRBANNAT VAD DOM GÖR OM HELA FÖRBASKADE TIDEN!!!

Nu ....  

Sedan väl hemma hade min duktiga kille redan börjat tvätta. Jag skyndade dit för att hjälpa till. Men detta slutade med att jag vart skickade i säng. Jag måste säga här nu för er, att jag tror jag har miss bedömt denna kille lite när det gäller tvättning  Han var som ordentlig och blande inte alls allt (erkänner att det bruka jag göra) huller om buller. Han var som besluten om att han skulle tvätta allt han hann. Jag kröp ner i sängen och vaknade vid halv ett. Allt var tvättat plus våra jackor. Tvätten hade han lagt på köksbordet för att inte störa mig genoma att gå in i sovrumet. Han hade vikt sina kläder, parat ihop alla sockar. Så jag vek min och Rebbes tvätt och bar in allt i garderoberna. Jag är imponerad  

Efter middagen var jag på ett möte med min bror och sedan var jag ju tvungen skämma bort mannen i mitt liv lite. Vi firar nämligen 3 årig bröllops dag i dag och jag hade bokat bord på Kriti och köp blommor. Jag bjöd Micke och Rebbe på mat och sedan for vi hem för att smaska i oss friterade bannaner med glass.....   

Just innan jag skulle fara till jobbet kom Micke med en pressent till mig och sa att jag skulle inte öppna förrän jag kom på jobbet.

Skynda mig järnet till jobbet och öppnade...

Det var en blandning av godisar en trisslott( som jag tyvärr inte van på) och en lite groda där det stod "ÄLSKAR DIG"   

Så gulligt. Så nu går vi in i år 4

Sitter nu på jobbet och kollar in tv och slappar.  

Av Isabella - 22 augusti 2011 06:47

God morgon på er alla glada

Idag börjar det en ny vecka och den är rätt bokad. Idag blir det att vila och försöka boka lite saker till i morgon, sedan jobb ikväll.

Tisdag sova, möte med psyk för Rolf om en utredning på hans handikap, sedan fira 3 årig bröllops dag, jobb.

Onsdag sova, tvätta , laga mat och få sova hemma på fem nätter

Torsdag ser rätt tom ut just nu.

Fredag sovmorgon, fixa tårta och pressent till Rebbes minsta kusin, fara till dom och vara barnvakt och ha en mys kväll med dom med paket och tårta, sedan jobb.

Lördag komma hem, fika och fara och börja ta kort på bröllopp från början till slut, stupa i säng

Söndag: Sova sova sova sova, middag och jobb.......

Så nu vet ni om bloggen blir lite lidande. Skulle ju narturligt vis pressentera veckans bild igår.Ja hur gick det med det då??? Som vanligt. Ska försöka hitta en idag eller ta en om jag kan. Jag har nämligen inte fotat något i helgen.

Kolla in detta det är så jävla roligt. Hur är det möjligt att hon inte bryter fotlederna???

Allså jag skrattar varje gång jag ser detta....

Av Isabella - 21 augusti 2011 22:20

Tror banne mig jag är synsk. Glömde berätta för er varför igår. När jag åkte hem på morgon så tänkte jag för mig själv i bilen (medans jag sjöng för höga skyn) det har inte vairt någon poliskontroll på hela sommaren? När man jobbar natt och åker hem på morgonen brukar dom alltid vara duktiga på att kolla nykterheten. När jag väl kom till stan och på a-torpleden så just innan jag svänger in på min gata ser jag dom framför mig. Jo jo tänker jag där är dom ju  

Svänger in på skiftesgatan och plötsligt hoppar det fram en polis från ingenstans och stoppar mig. Jag skrattar lite för mig själv och berättar för poliskillen om min tanke tidigare i bilen. Han börjar små skratta själv och frågar om jag är glad att se han. Jo ja svara jag. Blåser och får åka vidare in i mitt garage.

På kvällen när jag åker till jobbet igen då!

Åker ut på a-torpleden igen och börjar gasa, ser jag helt plötsligt att dom står gömda i mörkret och skjuter med laser. Skattar igen lite för mig själv och snabbt kollar jag in hastigheten. Tur för mig så har vi inte så snabb axande bil, så jag var lagligt. Tänker för mig själv då vad är oddsen att man blir blåskollad och lasrad på en dag. Åker vidare och hinner bara till solbacken. Då står dom där oxå och skjuter med laser    

Hahahah  roligt två laser skjutningar och en blåskontroll på en och samma dag. Och lilla jag var laglig varje gång.   

Av Isabella - 20 augusti 2011 22:13

Hoj på er. Idag har det varit en stressig men bra dag. Morgonen började med att vi skulle fara och kolla på när Rebbe spelade match med -97. Dom var duktiga men vann inte.  

Sedan bar det av mot Flygets dag. Vi tog mamma med oss så hon oxå fick komma sig ut. Vi letade upp världens dyraste mat oxå. Både jag och Micke hade sett fram imot att få oss en hamburgare. Men för fan 60:- för en ham med bröd och dressing....nä tack det vill jag inte ha! Men dom sålde rostbiff tallrikar med potatissallad. Visst den kostade ju då 100:- men helldre det än en sur ham. Så vi satte oss ner och åt upp denna otroligt dyra och inte allas så goda mat.

40-talist som min mor är så sparar dom ju på allt, så hon skulle ju nödvändigt vis ta mig sig resterna hem som hon inte åt upp  

Men samtidigt så skäms hon för att hon gör det så hon stoppade den under jackan och gick och kramade fast den under armen! Nu till det hemska.....

Jag har något typ av fel på min hjärna! Jag skrattar nämligen åt folk som rammlar. Typ en  vanlig människa kollar ju först om det gick bra, men inte jag    

Jag kan typ inte hjälpa det. Jag försöker verkligen att inte skratta och jag får verkligen anstränga mig för att kunna handskas med sådanna tillfällen. Så ni kan ju tänka er vad som händer. Jag och Micke går framför mamma och plötsligen hör jag mamma skrika "HELVETE" (min mamma svär ALDRIG) och så ser jag i ögonvrån hon hur kommer fallande som en fura. Hon håller ju i salladen så hon tar ju inte imot sig heller !!!! Och jag känner skrattet komma   Summan av kardemmuman är att allt gick bra, mamma fick lite ont i benet men inget allvarligt, men jag ser det framför mina ögon och det ser så roligt ut.....visst är jag en dålig med människa när man gör så där? Men till min tröst är då att jag hjälpte henne hela tiden vi var där och när vi kom hem ringde jag då två gånger ikväll för att kolla att allt var bra.  

Av Isabella - 20 augusti 2011 06:37

Tjo hopp   

Känner mig trött som satan kan jag väl berätta för er. Sitter på jobbet och väntar på hemgång.

Tyvärr så blir det inte sova förrän på eftermiddagen   för Rebbe ska spela en match med -97 nu kl 11. Men det ska väl gå bra. Har pratat med Micke och bett han att slå till mig med jämna mellanrum. Och det gör han SÅ gärna  

Igår fredag så var jag och jobbade på äldrebondet. Från kl 7.30 till 14.00, super roligt men det är nog därför jag är som i en dimma, efter som jag har jobbat i natt oxå. Men jag har valt det själv så jag ska då absolut inte klaga på det.

Ganska konstigt egentligen. Jag har haft min lediga vecka på mitt vanliga jobb och då ställde jag mig tillänglig på vik-sammordningen mån,tis,ons och tors men ingen ringde och behövde lilla mig, men på fredag när jag INTE var tillänglig då ringder dom.  

Iallfall så denna dag kommer att gå i lugnets tecken och jag kommer nog att sova gott när jag väl få lägga mig.


Av Isabella - 18 augusti 2011 12:26

Tjena på er igen. nu har lunch serveringen stäng. Min serveingen serverade surströming till mina gäster idag. Otroligt gott, men oj vad mätt man blir. Det som är så himmla dummt med suring är så att man kan som inte bara gå och lägga sig i soffan och slappa en timme innan man plockar bort. Man måste ju typ göra det direkt och diska OCH ta ut sopor.

Men hur kul ärrr det?

Men nu är allt detta gjort så nu har jag HELA dagen kvar för att slappa.

Funderar nästan på att gå till sängen och sova en stund. Iallafall så har jag gjort klart bilderna från dopet i helgen och här kommer några.

    Storebror Sammy med flickvän   

   Faddrar moster och sambo!

   Detta är nytt för mig, handpåläggning. Teddy tyckte det var lite konstigt att alla skulle hålla honom på huvudet.  

   Storebröderna Elias och Tim läste två super fina dikter till Teddy

    En otroligt stolt mamma

  Efter dopet vart det kalas för 1-åriga teddy men pressenter och tårta ! 

      

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards