Jag kan allt

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Isabella - 8 september 2011 13:30

Det flurrerar en massa minnes saker nu idag på Stefan Liv.

En super tråkigt och hemsk olycka har inträffat. En mycke duktig hockyspelar och säkert en super pappa, son och man. Hemskt tråkigt och tankarna går till familjen och alla kompisar som fått detta besked.

Men har någon tänkt på denna 18 åring som omkom efter Bolidenvägen här om dagen? Lika hemskt det. Jag tror att beskedet är lika jävligt för anhöriga. Jag tycker det är super tråkigt jag oxå men jag har aldrig rikgit fatta att bara för att man är känd så ska det vara typ hundra olika tysta minuter vid olika  tid punkter. Visst ska det vara en minut? Och alla ska ha samma minut.Eller?

Är det inte det som är grejen med EN tyst minut, att alla  som vill stannar upp och hedrar denna människa?

Jag vill med detta inlägg hedra Stefan Liv och den kille som omkom i veckan.

Hoppas ni har kommit till en mycke bättre värld än denna och hoppas ni går göra det ni vill i himmelen. Typ Du Stefan kanske får spela hocky med dom gammla super proffsen och spöa skiten ur dom. Och du unga man kanske får köra motorcykel hur mycke du vill, kanske få tävla på någon himmelsk barna och vinna guld. Träffa gammal släktingar kanske vänner och ´bara ha det mysigt.

Vila i frid och ta hand om er........

Av Isabella - 8 september 2011 13:00

Allså har nyss kommit från Coop. Har varit och snabb handlat en slö middag. Har idag sovit 13 timmar och sedan slöat bort typ 4 timmar. Skönt och behövligt kan jag lova. Det ända dumma är nu att min tvätt hög som är ENORM ska vikas och jag känner väl inte riktigt för det  

Men iallfall så när jag var på Coop så skulle jag köpa en varmkorv. Efter mig i kön så stod det en ung mamma med sin typ 3 åriga son. Men allså. Är det mordernt nu förtiden att låta barn välja själv?

Hon frågade denna lilla kille typ 300 gånger vad han ville ha.......

Om han ville ha en kokt korv eller en grillad???

Jag tror ju verkligen inte att en treåring bryr sig så hemskt mycke om den är kokt eller grillad korven. Fattar om man frågar om man vill ha en hamgurgare eller en korv. Men för tusan korv som korv. Den lilla pojken svarde ju inte direkt på frågan för han visst ju inte skillnaden. Men mamma fortsatte fråga. Tillslut beställde hon en kokt och grillad  

Höll fram krovarn framför pojken och började fråga IGEN vilken han ville ha....

Men för fan ge pojken en korv och sluta fråga !!!!

Han  pekade på den grillade, men då sa mamma ...

-Men gillar du verkligen grillad ????

Varför fråga när han inte får ta den han pekar på????

Sedan komma dom till drickan. Det finns fyra dricker att välja mellan. Samma sak här... pojken pekade tillslut på Sprite. Mamman...

-Jag tror inte du gillar Sprite.

Jag höll väl på glo i hjäl mig och jag tror hon såg det. Så hon hällde upp drickan till pojken.......

Som förälder vet man väl vad ens tre åring gillar eller???    

Varför dom här fråge stunderna till barn och att dom ska välja saker när endå föräldrarna inte lyssnar på dom och väljer endå i slutändan?

Låt barnen välja när du som föräldrar kan aceptera vad barnet väljer.

Till och med nu i sexan (som numera till hör högstadiet) ska barnen börja ha eget ansvar över läxor och olika saker. Det fungar inte dom är inte mogna nog att komma ihåg allt själv! Kan inte barn få vara barn ,och vi föräldra kan väl hjälpa dom att välja,komma ihåg saker. Sen fattar jag jag oxå att vissa barn är mognare en andra. Men jag tycker verkligen att nu förtiden ska barn välja allt förmycke saker själva, dom ska som börja tänka till så himmla mycke och bli självständiga fort.

 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards