Jag kan allt

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Isabella - 19 september 2011 13:11

Tjo ho på er.

 Har nu hunnit vara in till stan en tvärris. Mitt mål med denna resa var att kolla in en vinter jacka till mig själv. Jag som är så himmla snål, vill ju helst hitta en jacka på rean. Och nu när årets jackor har kommit in så reas ofta förra årets jackor ut.Men dom är inte billiga för det. Ungefär den billigaste jag hittade var på 700:- så jag väntar ett tag till.

Iallafall så blir jag så himmla skrattretad av alla dessa "tanter" som finns på stan, som följs år och försöker övertala varandra om sakerna dom ska köpa att dom är dom bästa  

Stod inne på Stadium och prova den jacka. Två tanter stod där och oxå provade typ en massa jackor. Så hör jag hur den ena säger.

-Men visst är den här fin? till den andra

-Jo men tycker du inte att den är lite tunn för att vara en vinterjacka?

-NÄÄ du vet jag är så varmlivad

-Ja men då funkar den säkert

-Men visst var färgen fin?

- Jo den vart bra

-Men tror du den är för tunn...?

Osv....

Hahahah roliga tanter. Dom måste som övertyga varandra om att den sak dom vill ha är den bästa. Jag små skrattade för mig själv och gick vidare.

Nu kanske ni tycker att jag har ett tråkigt liv som skriver om dessa tanter, men det ska jag säga er, att roligare än så här har jag inte   

Nu mina vänner ska jag göra en spellista på datorn och popa musik för grannarna och börja VÅLDS STÄDA!

Så nu kanske vi inte hörs föränn i morgon. Kram på er alla glada och sura    

Av Isabella - 19 september 2011 10:32

God morgon mitt folk

Idag har morgon börjat TIDIGT! Slutade jobbet idag kl 5.20 Tog mig hem med hjälp av min bror. Tur man har en bror som ställer så gärna upp på att hämta en lillasyster nästan mitt i natten  

Kom hem och la mig i sängen med Micke 20 min innan han klev upp för att fara och jobba. MYSIGT!!

Somnade omedelbart och sov fram tills kl 9 . Känner mig otroligt pigg idag trotts att man möts av denna skit kyla ute på morgonen. Nu gott folk kan jag informera er att vintern är på G.   

I Veckan har jag några skaer jag bör göra.

1.Storstäda

2.Rensa min garderob

3.Rensa Rebeccas garderob

Ska försöka ta mig ann detta redan idag.

Som ni vet har jag ju tidigare berättat att jag ska plugga Spanska på distans i höst. Nu idag har jag tagit kontakt med dom i Umeå och pratat med en trevlig man Christer. Han kommer att skicka allt jag behöver veta om mina studier och vilka böcker jag behöver köpa. Om hur proven går till osv.

För första gången på typ 15 år kännde jag en lite knutta glädje över att komma igång med detta.  

Jag har ALDRIG kännt mig peppad på att plugga men NU komme känslan. Ska bli roligt och intressan att se om jag kan lära mig nya saker. Jag har ju liten sväng av dysleksi i kroppen och har väl alltid tyckt att det har varit jobbigt att plugga. Jag måste typ slå in sakerna i huvudet för att dom ska komma in och fassna    Men denna gången har jag tänkt att inte ge mig. JAG ISABELLA LINDGREN SKA LÄRA MIG SPANSKA!!!

Så nu väntat jag på ett mail från Chrille och har tänkt gå och kolla om man kan köpa bökaerna här i Skelleftå, annars så måste jag beställa dom.

Nu ska jag hoppa in i sata duschen och sedan ta mig en uppfriskande promenad till stan.

Hoj hoj på er så hörs vi senare....    

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards