Jag kan allt

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Isabella - 22 september 2011 21:18

God kväll mitt folk  

Det finns väl ingen som har missat att det regnar typ hela tiden. Känns väl så där roligt egentlign. Inte för att jag är så söt så jag försvinner, utan mer för att man blir som lat,tråkad och less. Helt enkelt blir man lite mer sur av detta. Men vad göra man...? Efter regenet kommer snön, kylan,isen,regnet, tö slask och sedan kommer SOLEN   Men jag väntar gärna.

Denna dag har bestått av att försöka vara så efiktiv som möjligt. Och som vanligt när jag ska vara så himma eftektiv så får jag nästan jämmt en sådan dag som jag tappar allt, glömmer saker och ja allt går inte flytande fram kan man säga.

Klev upp och började med att göra frosting till muffinsarna som jag skulle ta med mig till Rebbes match. Spillde lite mer än vanligt och kladdade ner en tröja. Sedan skulle jag iväg och tvärr handla mat till oss så vi skulle hinna slänga i oss mat innan matchen började. Märk väl att nu var kl redan halv fyra och Rebbe skulle vara på uppvärmning redan kl 17.15  

Sprang ut till bilen som jag parketar på besöks (pgr av att jag lånat mammas) och upptäcker att NNÄÄÄ bilen är borta. Börjar fundera om jag har blivit senil och parkerat någon annanstanns. Men NÄ det gjorde jag inte. Ser sedan min brors cykel. Fattar att han varit och hämtat bilen. Summan av kardemumman så fick han komma tillbaka med bilen och typ jag super handlade i super speed och hem igen. Slängde i mig maten sprang över till mor för att koka kaffe. Spillde runt kaffe hos henne torkade runt och stojade. Hem igen packa in i bilen, hämta Micke och iväg igen till match. När jag packar ur allt ur bilen råkade jag trycka på pummptermosen och jag puffar ut kaffe i bilen    Jag ränkar snabbt till tio tyst i mitt huvud, torkar upp och fortsätter mot plan. Regnet öser ner HELA match. Direkt den slutar så packar vi ihop och jag ska bege mig mot jobbet. MEN!!! jag måste tanka. Kör in på en mack, kliver ur och upptäcker att tanklocket är på fel sida!!!!    Men nu ÄNTLIGEN är jag på jobbet och här kan det inte gå fel. Tur det är en ny dag i morgon

Sov gott på er alla.....  

Av Isabella - 22 september 2011 14:18

 Cup cakes:

  2,5 dl strösocker

  1 tsk vaniljsocker

  3 st ägg
  Vispa ihp allt till ett porös och vit smet.

  3 dl vetemjöl

  2 tsk bakpulver 
  4 msk kakao

  50 g riven choklad

  1 nypa salt

  Blanda mjöl,bakpulver,kakao,riven choklad och salt i en bunke ordentligt.

  100 g smällt smör

  1 dl mjölk

  Smällt smöret och tillsätt mjölken.

vänd ner försiktigt mjölblandningen i äggsmeten och rör om försiktigt. Sedan häll ner mjölken och smöret i smeten och rör om ordentligt.

Häll upp i formar ca ½ formen. Grädda i ugen på 175 grader.

Vaniljefyllning:

  3 ägg gulor

  1 stor msk ÄKTA vaniljsocker

  3msk florsocker

  3 dl vispad grädde

Visåa gulorna, vaniljesocker och florsocker ordentlit.

Vispa sedan grädden rätt hård. Blanda grädden med gulorna och rör om ordentligt.

när muffinsen har gräddats och kallnat en aning skär upp ett hål i den och gröp ur den lite, MEN spara locket så man kan lägga igen muffinsen. spritsa ner vaniljekrämen i varje muffins och lägg på locket.

Frosting:

60 g mjuk smör

100 g färskost "naturell"

Mosa ihop smöret och osten ordentligt på ett fat.

5 dl florsocker

½ dl kakao

1 msk vaniljesocker

1 msk varmt kaffe

Blanda ihop florsocker,vaniljesocker, kako i en bunke till sätt det mosade smöret/osten. och sisst kaffet. Rör ihop ordentligt till en fin massa och spritsa på muffinsen och ganera.

Super goda är dom!

  

        

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards