Jag kan allt

Alla inlägg under december 2011

Av Isabella - 31 december 2011 10:16

God morgon på er vänner !

Har fått sova en lång och lugn natt och känner mig utvilad till max.

Har nu på morgonen suttit och kollat igenom vad som har hänt detta år och tänkte att ni ska få ta del av mitt år.

Mycke tråkiga och jobbiga saker har hänt och man har verkligen kännt att man lever,MEN mycke roliga saker har oxå hänt och det fantastiska är att man kommer ihåg dom roliga sakerna och inte dom tråkiga  

Så då börjar vi från Januari.

Januari: Vi började året med en resa till Chile. Första gången Micke och Rebecca träffade min släkt. Många roliga minnen har vi därifrån.

   

Februari: Rebecca fyller tonåring med världens coolast tårta

   

Mars: Dagarna flyter på och jag och Micke är ute ganska mycke och promenarar. Detta var ett tllfälle när vi tog korv och choklad och mackor med oss och grillade.

 

April: Micke fiskar en del, mamma fyller 70 år och värmen börjar komma tillbaka !

   

Maj: Vi är och wooka mat ute i naturen. På vitberget i en av grillstugorna. Micke har lyckats att hitta grodlår och vi provar grilla hemma på grillen.  

   

Juni: Vi åker till Sweden Rock och lämnar lillan hemma för första gången själv. Gick super bra. En sväng förbi Ullared var ju ett måste. När vi kommer hem går Rebecca ut 6:an

     

Juli: Stadsfesten är på tapeten men en jätte trevlig fest. Många besök på "båtmuseet" för att kolla in loppisen som är där på sommaren. Här är vi där med Moa och Glenn.

 

 

Augusti: Rebecca spela mycke fotboll och här är dom i Umeå på en cup. Jag lyckas få tag i VÄRLDENS godaste hallon oxå.

 

September: Vi tar en mini smester ner till Eskilstuna för att träffa Axel och hans familj. Vi går på Skansen, parken Zoo och blir bjudna på en fantasktisk middag hemma och Anneli och Thorbjörn.

     

Oktober: Den månaden verkar jag inte ha tagit några bilder. Förmodligen var det mest jobb och Rebbe hade fullt upp med skolan. Micke jobbade på Skebo som vaktmästare.

November: Vi åker mot Norge med Stina och Nicke för att få se Späckhuggar. Tyvärr inga fiskar fick vi se, men en underbar natur och många skratt. Resan slutade med att vi fick punktering i Arvisjuar....hahaha

     

December: Jag och mamma bokar resa till Chile, Ove får ett bonde, julen kommer,vi bakar pepparkakor och jag jobbar men hinner fira hemma oss mamma och Ove.Jag och Micke provar fisk spa. Ett ganska innehålls fullt år med många skratt och minnen.

           

Så har mitt år sett ut och jag måste säga att jag är himmla nöjd. Nu inväntar vi 2012 och hoppas på ett ännu mer innehålls fullt år och att alla nära och kära får vara friska och krya.


TACK 2011 Välkommen 2012 !!!!!

 




Av Isabella - 29 december 2011 20:47

God kväll vänner

Innan jag börjar fabla iväg för mycke vill jag passa på att säga att jag är FÖRBANNAT stolt över min dotter och henns lag. Igår spelade dom tre matcher på en JÄVLIGT stor plan (Arcushallen) tre timmar med match pluss alla uppvärmningar. Idag har dom spelat 5 matcher. Korta men intensiva. Idag van dom hela julcupen och ni är SÅ värda det. Vad ni har kämpat och vad ni har blivit duktiga.

Gumman har ont i varendamuskel i kroppen och knäller nästan vart enda stg hon tar, men det får hon. Har man spelat 8 matcher på 2 dagar har man rätt att knälla.  

Ja till dagens funderingar. Har ju börja höra mer och mer detta nu om "nyårs löften"   

Allså måste man ha ett sådant? Eller kan det vara bra att ha ett sådant? Eller hur gör man för att bihålla ett sådant?

Självklart har man ätit som en häst en massa skit och onyttigt för länge nu så det förat man tänker på är ju, sluta äta godis,chips. Det andra är ju börja motionerna gå ner i vikt, det tredje är ju det vanliga SLUTA RÖKA. Allt detta har man ju försökt med FLERA FLERA FLERA gånger och hur har det gått?

Ja ni vet själva.

        

Men vad tusan man kanske skamgöra ett försök en då. Min älskde Micke har lagt på sig en del vikt det senaste året och han kommer att ta tagi i detta nu efter nyåret. Så det kanske inte är så dummt att hjälpasåt. Men jag har inte bestämt mig rikigt än.....eller jo det har jag jag ska göra upp en plan och FÖRSÖKA följa den till punkt och prickar. Jag kommer att presentera planer för er när den är färdigställd.

5-5

Av Isabella - 28 december 2011 20:28

God kväll folket  

Dagen är onsdag och denna vecka tycker jag har sprungit iväg. Måndag var det ju som sagt en latar dag.

Igår då var det INTE en latar dag. Nu ska ni få veta vad vi gjorde HELA familjen Lindgren.

Vi STOR städade hrla lägenheten. Packade ner julen och skrubbade varenda vrå i lägenheten. Vi tog till och med bakom kyl,frys och spis. Skurade hela vårat hem från golv till tak, tvättade alla sängkläder,kuddar och täcken. Detta tog nu hela dagen och vi var klara ca 18.30   Vi var helt slut allihop kan jag lova er.

Idag har vi oxå haft en bokad dag. Vi klev upp 5 och drog till Luleå vid sex för Rebbes lag hade 3 matcher där idag. Vi var hemma igen drykt 17.30 , jag la mig i soffandirekt och vilade fram tills nu, när jag är på jobbet.

Jag kan väl säga att jag är inte piggas men jag ska kämpa mig igenom denna natt.Roligt men tråkigt oxå är att i morgon har dom 4 matcher igen, men hemma här i Skellefteå.

Dom gör det bra dom små liven. Idag har dom sprungit i tre timmar. Förmodligen kommer det att gå segt imorgon på morgonen.

Men iallafall så springen dagarna fram och nu väntar vi på 2012.

Och året är SÅÅÅ välkommnat

Av Isabella - 26 december 2011 06:55

God morgon på er. Idag är julen klar hemma hos mig.

Idag ska jag plocka bort julen.Grannen och gradinerna och dom få tomtar jag har ska få lägga sig och vila till nästa jul. En del vill ju ha sakerna frme till trettondagen, men jag tar ju fram allt till den första advent så jag tycker det får vara bra nu.

 

Denna vecka ska jag fundera på vad som har hänt detta år. Vi år ju nu snart mot ett nytt år med nya möjligheter och förväntnignar. Funderar på om jag ska ha något nyårslöfte??

Ja jag vet dom är ALDRIG något man håller, men skit i det.... en dag händer det  

Det skulle vara roligt och veta vad ni läsare kommer ihåg mest av 2011 ? Så för en gång skull ska jag lämna öppet för att komentera få se om någon gör det och delar med sig av vad man kommer ihåg mest från detta år.

Jaaa ska nu börja packa ihop och sedan ska jag ta mig en funderar på mitt löfte och vad som har hänt.

By bye   

Av Isabella - 25 december 2011 07:30

God morgon på er morgon pigga läsare.

Julafton har varit och vad kan man säga om det? Jo det har varit en bra och hemskt lugn dag. Började med att sova när jag kom hem från jobbet. Förmoddligen sov jag inte så himmla bra (beror nog på att man är som ett barn i skallen) för jag vaknade HELA tiden och vid tolv hörde jag hur Rebbe ville väcka mig så hon skulle få öppna morgon julklappen. Micke i sin tur gjorde allt för att få henne låta mig sova. MEN som sakt jag var ju redan vaken så det vart att öppna julklappar.

 

Till morgon klapp fick jag en efterrätts brännare. Allså en mini gas brännare. Här länge funderat på att köpa en, men det har aldrig blivit av.

Sedan överaskade Micke mig med ett ny/gammalt spel på x-boxet. Så jag kunde nästan inte slita mig från tven.

Kvällen blev lugn och stilla hos mamma och Ove.

En helt vanlig jul med Kalle,mat, julklappar och efterrätt.

Alla glada och nöjda.

Insåg i går att just igår är det 1 månand innan jag och mamma åker till Chile.Jag längtar verkligen ner till dom, men det är lite dela känslor. Att lämna Rebecca och Micke här hemma känns så där.

Man tror man inte är så beronde av varandra men saknaden av varandra är jobbig. När man har bott ihop i 15 år och sovit och ätit med varandra i stort sett hela tiden så saknar man varandra när någon försvinner.

Nu vet jag att det finns vissa som säger för sig själva...

-MEN herre gud det är två veckor,visst klarar ni er utan varandra ??? löjligt

Men nu menar jag inte att vi inte klarar det, utan att jag är förvånad över att man kan sakna någon så mycke.

Tex i fredags då Micke for till en kompis och drack glögg, direkt han for så vart det tomt. Även om man inte säger så mycke till varandra så blir det hemskt tomt.

Jag vet då att jag kommer att sakna dom JÄTTE mycke när jag far.

NU!

Av Isabella - 24 december 2011 07:07

Nu är dagen här. Nu ska jag sluta tjata. Nu tar även jag lite jul lov och återkommer nog ikväll eller i morgon kväll.



GOD JUL

alla läsare

önskar jag 

er

  


Av Isabella - 23 december 2011 22:04

God kväll!

ÄNTLIGEN fredag och jag får jobba   Och imorgon när jag åker hem är det JULAFTON!!!!

Så otroligt roligt. Tror att denna jul kommer att bli den roligaste på länge pgr av att Micke INTE ha listat ut vad han kommer att få i julklapp. Känns super skönt.

Denna vecka har gått sakta som tusan men jag har överlevt med att baka godis och latat mig. Jag har två saker jag skulle vilja berätta för er som har hänt.

Vi börjar med den saken som får mig att skämmas för.

I förrgår var jag på Coop och skulle handla. Så här i juletider vet ni ju alla att det kan vara mycke folk och mycke köer.

Jag själv var väl inte direkt så himmla stressad, men iallfall kommer jag till kön. Framför mig har jag en kvinna och framför henne en äldre dam i rullstol som var och hadlade med hjälp av hemtjänsten (hur nu mycke hjälp hon var?)

I kassan satt en utlänsk kille som pratade mycke bra svenska och hade ett lende på munen. Tanten i rullstolen skulle ju då betala. Direkt han (kassörskan) började dra hennes varor trykte hon in sitt kort och det var ju självklart för fort,så det stod att kortet ej dragit. Tanten började gorma och gapa till killen. Han säger då med snäll röst...

-Om du tar och väntar en stund bara...

Tanten börjar gorma ännu mer

-VARför säger du till mig att vänta???

Sedan är allt igång... tanten trycker in ett annat kort i kortläsaren och allt blir ju fel. Hon skriker i princip nu till denna stackar skille som försöker förklara för henne hur hon ska göra. Till och med kassörskan på andra sidan försöker förklara för tanten hur hon ska göra.

Jag undrar nu då....jag vet att det har blivit krånligt nu med det nya systemet att man ska välja återbäringen eller betalta med ett annat kort, MEN VART FAN ÄR HON SOM HAR LÖN FÖR ATT HJÄLPA DEN GAMMAL TANTEN????

Nä hon står och packar varor och skiter i allt och bara flinar???

Till slut fixar tanten det och ber då i efterhand om att hon vill ha en 500 över i handen. Killen är vi detta lag ganska stressad och förmodligen rädd för sata tanten så han missuppfattar henne och hon får endas något på 100 till baka i handen.

Då exploderar tante och skriker varför i helvetet han sitter där om han inte fattar vad hon säger??

Allså jag var en millimeter ifrån att ge tanten en avhyvling på hur man uppför sig.

Det är rent satans pinsamt hur en del håller på. Allt berode ju inte på att han INTE förstod henne utan på att hon inte FATTADE hur man gör med kort apparaten!!!Hemtjänsten som var med får noll poäng av mig, du har banne mig lön för att hjälpa och du är där för att dom inte kan handla själv!!

Nu till någt roligare.

Idag har Micke bjudit mig på SPA!!! Japp ni hörde rätt. Jag och han har varit på det nya "fisk spaet"

DEtta innebär att man sätter ner fötterna i vattentankar och små fiskar äter upp all död hud på fötterna. Jag rekomenderar verkligen detta och har ni möjlighet att prova gör det.

     

Detta ligger brevid porrshopen och det är just nu billigare priser. 150 kr för 15 min. Gör det det var rikgtigt roligt och kittlande.  

Har oxå rensat min mobil så här kommer lite fula bilder.

       


Av Isabella - 22 december 2011 20:03

Tjaba

Att jag vill jobba nu känns bra. Kan man ha så tur att man längtar till jobbet ibland? Ja det kan man.

Och nu längtar jag för att jag vet att efter första natten så kommer JULAFTON!!!!! 

Allså så himmla roligt.

Redan idag har vi tjuv börjat.

En fördel (tyckte man då när man var yngre) med skilda föräldrar var ju att man fick kanske en aningen mer julklapper OCH att man firade jul en gång mer än dom som inte hade skilda föräldrar. Som vuxen blir det lite mer jobbigt, genom att man ska fara runt till alla nära och kära.

Men iallafall så vi har varit hos min far och Kerstin i kväll. Vi bjöds på god mat och fika. Och vi fick julklapper.

Det som var lite surt var att INNAN jul bestämde vi att vi vuxna INTE skulle byta julklapper!! Både för att det är bara att byta pengar och om någon inte har det så himmla fett ställt tycker jag inte att man ska slösa pengarna på att vi vuxna ska ha paket. DÄRFÖR hade jag inte köpt något till pappa och Kerstin MEN dom har köpt till oss????   

Känns väl si så där kan jag väl säga, lite som att man är snål. Men jag tyckte att vi inte skulle göra det för deras skull och för att jag behöver verkligen inte julklappar.

Jag tycker det är mysigt att bara få träffas och ha trevligt en stund och att det viktigaste är att barnen får. Men nä..... 

Men jag fick verkligen bra julklappar av dom.

Sissta delen av VARUHUSET och den första och andra delen av SVENSKA HJÄRTAN, plus en familje almenacka, ett pressentkort på KICKS.

Så jag är jätte tacksam för det.

Micke fick en bok om öl och Becca fick en massa saker.

Stort tack till pappa och Kersting för mat och klappar.

Nu blir det tven resten av kvällen, troligen en sväng på toa oxå och sedan sova skönt tills i morgon.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards