Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Förvandling

Av Isabella - 16 februari 2012 06:42

God morgon kamrater

Hoppas eran dag var bra igår. Min var väl kanse så där. Hade super svårt att sova på dagen men låg iallafall fram till tolv. Klev upp och upptäcker att vårat kök har förvandlats till en korv görar fabrik!  Micke hade provat att göra korva helt själv. Jag visste ju giviet vis att han skulle prova för han har köpt tarm och en krovstoppar munstycke till våran assestent. Som såg riktigt fina ut faktiskt. Själv är jag ju inte någon stor korv ätare, men jag smakade när dom var klar och inte så tokiga måste jag säga. DEt som är tråkigt när man gör korv själv är att som blir som grå daskiga. I vanlig korv är det väl en massa färgämnen som gör att korvn håller en rosa färg, men det är ju lite det som är poängen med att göra egen korv. Att man slipper alla konstiga ämnen och får en korv som innhehåller 100% kött.

Vi var oxå förbi sedan hos Joel och Loise. Oj vad dom har börja få till hemma i deras hus nu. Riktigt roligt att se faktiskt.

Sedan fick vi lite främande till middag. Linda komme förbi och käkade lite soppa med oss. Sedan hann jag oxå börja baka en kaksort.

Idag mina vänner ska hela mitt kök förvandlas till ett konditori. DEtta är enda dagen jag har tid att baka till alla kalas. Så idag ska jag vila en stund och sedan göra 7 sortes kakor, pluss att jag ska försöka mig på att göra munkar.

 

Sedan har min älskade dotter önskat sig en chokladtårta oxå. Först hade jag tänkt beställa en tårta ev en bekant som gör super fina tårtor. Men kändes lite dyrt jut nu. Micke fyller ju 40 och Rebbe 14 så pressentkontot har stigt denna gång, så jag väljer att görsöka baka en tårta själv.

Ikväll kommer jag vara ensammen, för Micke har blivit bjuden på hocky av sin gammle vapendragare Mange. Så man kan säga rakt av att

"Mange bjuder" ikväll  

Kommer väl kanske lite bilder idag på mitt bak ....

Stor kram till alla så hörs vi sen .....

  

    

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards