Jag kan allt

Alla inlägg under april 2012

Av Isabella - 27 april 2012 06:30

God morgon på er alla skitar  

Idag är det frdag och vad det ska bli skönt att vara ledig i många dagar. Har nu gått 4 nätter och man blir som sakt mör. Fast jag ahr haft turen och haft inskolning, så jag har kunnat ta det rätt lugnt. Men man blir trött en då.

Igår var det in helt vanlig dag i familjen Lindgrens liv.

Först sov jag till 13, sedan upp och ut och cykla Bergsbyn runt, duscha och iväg på math ute i renet.

Du som man är så hade man ju för lite kläder. VARFÖR lär jag mig aldrig?? Förbaskat hon har spelat fotboll sedan hon var 6 år och jag klär fortfarande inte på mig ordentligt?? Mycke trög måste man ju vara tydligen  

Lördagen kommer att bli roligt, FÖR att det är den där SUPER STORA loppisen i Arcushallen och dit ska vi.

Så det är ju super att man har fått lön som man kan spendera. Söndagen kommer att bli lugn och på måndaga är det upp till bevis hur två veckor av bantning har gått!

Spännande .........   

Jag vill bara uppmärksamma alla på att jag är en hetrosexuell gift kvinna!

Hoj på er.

Av Isabella - 26 april 2012 00:19

God natt eller vad jag nu ska säga till er?

Iallafall så nu har onsdagen gått och jag har inte sovit som jag borde. Känner mig super duper trött.

Idag eller för att vara helt rätt så menar jag igår, så blev det sova först. Tyvärr kunde jag typ inte slappna av helt så jag vaknade kring halv ett och kunde inte somna om. Efter lite mys i sängen och lite bus så bestämde jag och Micke att vi skulle cykla Bergsbyn runt.

Just när vi var på väg så ringde telefonen. 

Det var Jörgen. Han undrade om jag och Micke ville komma och hälsa på Loke på skolan. Dom skulle ha en typ våffel dag ochbjuda in släkt.

Vilken bra ide, så vi tog våra cyklar och cyklade först in till stan och sedan till Lokes skola för att att fika och se hur han har det på skolan.

 

Han visade stolt upp alla skaer han hade i sin pärm. Han är så duktig. Efter våfflan ville jag min lat maska bara fara hem och sova MEN då pratde Micke mig till rätta och sa att NU syklar vi Bergsbyn runt.Så att så vart det (örbaskat jobbigt när man har mot vind hela tiden) och kalorier förbränndes  

Sen som jag är som kommer jag nu att visa vad man kan få om man är snäll....

Detta fick jag i påsk

Världens finaste påskägg, det fick jag av Stina och Nicke och det var himmla gott godis i det oxå. TTack så hemskt mycke.

   

Sedan fick jag dom här vackra hevy metall blommorna av Gulle Moa och Glenn. Man har så himmla tur när man är snäll.....


   


Av Isabella - 24 april 2012 21:47

Tjena igen.

Nu mina vänner ska ni få höra på mig. Jag skrev ju sisst att jag har inte gått ner ett skit.  

Och då fick jag ju ett tips av min käre vänn Therese ( som för övrig är en trogen gym tränare och vet en del om kroppen har jag förstått) att jag äter för lite och att kroppen ställer in sig på svält.

Jo jag vet oxå att kroppen fungerar så MEN, jag har pratat med olika tränare och man får lite olika råd beronde på vem man frågar. Att kroppen ställer in sig på svält är ett fakta, men en del säger att om manvill han en snabb vikt nergång och komma igång så BEHÖVER man inte ätat upp dom kalorier man förlorar när man tränar och att ligga på typ 600-800 klalorier den första veckan gör inget, det kan ge kroppen en putt och att den kommer igång.

Det säger en del och andra säger annat. Man kan läsa ihjäl sig om bantning på nätet och jag har läst och så har jaf ju en egen hjärna att tänka med. Jag vet ju själv att ligga under 1200 kaloroer är inte att rekomendera en lägre period. Jag kommer expremintera lite med kroppen under som här två månaderna. Denna vecka kommer jag köra som jag har gjort och efter nästa vecka kommer jag att ändra taktik.

Så denna vecka är sissta veckan jag kommer att äta mide än 1200 kalorier och träna varje dag. jag har oxå tänkt förläna konditionspassset med 10 min. Så istället för 30 min så blir det 40 min. Nu är det så att vi har en gammal våg så den är inte digital, men kan kan säga att efter en vecka känner jag att jag känner mig lite smidigare runt mage och lår.

Jag ger inte upp än.......

Idag har jag SYNDAT med lite lösviktgodos för 10 kr. DEt blev typ 1 hg och jag har en då inte överskridit 1200 kalorier denna dag. Och jag kan säga er att det var gudomligt gott.    

Av Isabella - 24 april 2012 21:37

God kväll min blogg och läsare  

Tisdagkväll är det. Jag har bekymer, stora oxå. Tänker att ni ar i min situation, med syskon i ett annat land och att det inte finns någon chans i världen att dom skulle kunna komma till dig och hälsa på om du inte betalade resan. Och att resan kortar fan mycke pengar för dig oxå......

Du har vi ett tillfälle snackat om att dom ska få komma, men ångrat dig nu och avstyrt det nu, för att det bli för dyrt. Men sedan dyker det upp en till bror helt som gubbeni låndan. Du har nyss varit släkten och känner inte alls för att åka igen. Nu kommer frågan????

Kan jag då bjuda upp BARA min hel bror och familj, för att jag inte har täkt fara på något år och jag vill så gärna träffa han???   Eller är det som att be om bråk??? Eller......

Känner mig så himmla kluven för detta. Antingen tar jag och tvingar med mig Micke ner IGEN och träffar allihop eller så bjuder jag upp dom till mig.....

Jag känner verkligen inte för att åka i vinter egentligen, men vad ska jag göra??

Jag vill ju så gärna träffa min hel bror.....

    

Av Isabella - 23 april 2012 20:22

Tjo ho på er alla.....

Vecka 2 har börjat idag och hur har vecka ett gått då jo tänker uppdatera er nu.

Måndag: Kalorier från mat 1431

               Kalorier från träning 665

              Förbrukade kalorier 767 

Tisdag: Kal från mat 1139

            Kal från träning 598

            Förbrukade kal 541

Onsdag: Kal från mat 1056

             Kal från träning 367

            Förbrukade kal 689

Torsdag: Kal från mat 975

              kal från träning 295

             Förbrukade kal 680

Fredag: Kal från mat 1062

            kal från träning 747

            Förbrukade kal 315

Lördag: Kal från mat 1117

            kal från träning 401

           förbrukade kal 716

Söndag: kalorier från mat 1185

            kal från träning ----------------

            förbrukade kal 1185

Ja så här har det sett ut och idag så tjuv vägde jag mig och vad upptäcker jag!!! Det har inte hänt ett sit på sata vågen!!! VA FAN  

Jag höll ju för böveln på att bryta ihop. Tänkte direkt att nu gårjag på Max och äter.

Men istället drog jag på gymet och satte mig på en cykel och syklade så svetten rann. Ska prova byta ut löpar bandet mot cykling och se hur resultatet blev. Pluss att jag ska plussa på 10 min på kondistion övningen. Jävlar i min låda om det inte har hänt något på vågen nästa vecka när vi ska väga oss! DÅ dör jag och kommer att fulkomligen bli tokig......

Sedan har jag tänkt på en grej. En del som tränar (eller ganska många) svettat något kopiöst mycke och man ser verkligen att dom har tränat för kung och fosterland. Men jag gör som inte det. Visst jag blir fultig på hela kroppen, men att det ska börja droppa svett har jag svårt att tror. Beror detta nu på att jag inte kan svettas eller på att jag inte tar i ? Vill ha svar!!??  

Av Isabella - 22 april 2012 20:55

God kväll

Har nyss kommit hem från världens snällaste Moa och Glenn (pluss lilla Vicente) som har bjudit på super god Smulpaj och Glenn har hjälp mig att ringa till min HEL BROR i Chile.

Nu har tankar börjat snurra igen kring detta.......

Idag satte jag mig ner och skrev ner lite frågor jag ville han skulle fråga min bror om. Även han som jag har ju inte bott med våran mamma och jag undrade så klart hur han har sett på det hela och vad han har upplevt.Så här berättade han.


Att han bodde hos min morfar med mamma fram till han var sex år. Då försvann min mamma och han såg henne aldrig mer. När han vart 11 år ville inte min morfar ha honom längre så då fick han flytta till ett barnhem. Han trivides inte dår så kring tonåren smet han och efter det har han tagit hand om sig själv.

Han har haft ett hårt liv men endå klarat sig rätt bra. Nu har han familj, jobb och två barn. Han är idag 36år. Efter flera års funderingar så har han allså med hjälp av polisen sökt upp mamma igen. Han såg även då i papprerna att våran far var död. Han dog när han var 26år gammal. Han såg oxå där ätt han hade en hel sysster som hette Solidad Manriquez. Hn bestämde sig för att ta kontakt med mamma och finner då att han har tre syskon till.

 

Helt otrorligt konstig att man kan lämna ett barn vint förvåg.....må var jag som fick komma till en familj, men han som bara fick klara sig själv.......

Tankar snurrar och jag vill verkligen möta honom, men hur???

Av Isabella - 19 april 2012 21:29

Frukost: 186 kalorier

Lunch: sov jag så det vart ingen

Mellanmåt: 97 kalorier

Middag: 256 kalorier

Kvälls mål: 276 kalorier.

Summa: 815 kalorier

Cykling: - 295 kalorier

Ligger riktigt bra till idag. Kommer att kunna ta mig en kvälls macka och te oxå. Känner stor späning vecka 18 när vi ska väga oss igen och se vad detta gett mig. Tänker exprementera lite efter nästa vägning. Tänker inte räkna kalorier utan äta på det jag vill och se hur resultaten blir efter de två veckorna.

Av Isabella - 19 april 2012 21:10

God kväll

Går ju inte vara på facebook just nu. TYP ALLA skriver bara om AIk. Nog för att jag gillar dom själv men är det hela VÄRLDEN.

Har sovit en prinsess sömn idag. Tog sedan min "Jolly jumper" och cyklade till min brors jobb. Typ en cykerltur på 30 min om man cyklar jävligt hårt och fort, och det gjorde jag förstått för att idag vart det inte något gym. Efter besöket vart det middag när jag komme hem och sedan latade jag mig i soffan till jag åkte hit till jobbet.

 

Ja ha sådär ja... där satte Brynäs in 2:an....... så nu bytter jag kanal. Helgen närmar sig med storm steg. Kommer att bli en konstig helg i helgen. Jag är ledig natten till lördag, jobbar natten till söndag, ledig natten till måndag. Upphackat alls men helt okej. Men i helgen blir det FOTBOLL. Rebecca spelar cup på lördag och en tränings match på söndag, såg oxå på vädret att det ska typ snöa på lördag så det blir att ta fram stor skorna och vinter kläder kan jag lova.

Har oxå börjat fundera på det här med maten och godiset för i helgn.

Har ju som lovat mig själv att inte sluta med godis MEN så här i tävlingens tider så tror jag inte det är så himmla smart att äta något godis. Men jag har funderat på att ta lite frukt och grönsaks stavar och dippa. Super gott och förstör inte så hemskt mycke av kosten.

Nä snart det super roliga BIG BROTHER och sedan en kvälls macka till mig.

hoj på er tills vidare.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards