Jag kan allt

Alla inlägg under september 2012

Av Isabella - 29 september 2012 22:27

God kväll alla glada och sura.

Sitter nu igen på jobbet och kollar in filmen "Taken"   

Rätt bra fiml tycker jag. Idag har det varit VILANS dag. Sov fram till halv två, då var min kissblåsa så stor att jag var TVUNGEN att kliva upp och kissa. Sedan blev det himmelens svårt att somna om igen. La mig men lyckade inte. Klev upp och övertalade dottern att vi skulle äta pizza efter som manen i huset inte skulle vara hemma ikväll. Kanske hon inte var så himmelens svår. Så så vart det   

Tog mig en kebab från Söder grillen och dom är inte små ska ni veta. Men det negativa mitt i det åositiva är att det är så himmla mycke bröd. Jag som är mag opererad blir så himmla mät fort och börd gör att det blir som en klump och jag börjar må dåligt. Så kanske knappt en tredeje del åt jag upp.

Sedan kommer vi till det OBEHAGLIGA. Efter jag börjat jobba natt har jag börjat få blodsocker fall på kvällarna (ibland) inte jämt och inte ofta, men det händer.

Jag tror iallafall att det är det. Jag har pratat med en läkare om det och han tyckte det lät som det var det, och tanken på att jag missar ett mål mat när jag jobbar.

Jag vet inte om ni har haft ett men det är himmelens obehagligt.

Det börjar med att jag börja känna mig lite matt och att som hjärtat slår fortare en vanligt, och efter en stund börjar jag svettas och blir varm som bara den och matt i hela kroppen. Det håller i sig i ca 20 min och efteråt blir jag som trött. Oftas om jag tar mig en macka när jag känner detta komma brukar det gå över fortare. Himmelens obehagligt tycke rjag det är. Så det ska bli intressant att se nu när man få in lite mat rutiner med dag jobb om detta ger med sig   

Senare i natt ska ni få se något fint som jag och Micke har köpt. Först måste jag se filmen nu för det är så himmla spännande!

 

Sommaren är slut och vintern kallar!

Av Isabella - 28 september 2012 22:20

........... att träna och sedan bara stoppa i sig god saker, eller vad tror ni. Men jag känner mig duktig när jag svettas på löpbandet.

Jag har oxå fått mig en ny kompis   

Petter Granlund (eller vad han nu heter) han i AIK. Vi tränar nämligen tillsammans    Eller jag tänker iallafall så   

Vi är på gymet samma tid varje dag och jag låsads att vi är kommpisar och peppar varandra, eller han peppar mig!

Trots hans unga ålder så har en muskler över hela kroppen!! Otroligt vältränade killar dom där hockyspelarna.

Tror jag någon dag ska fråga om jag kan få hans klubba eller nått??

Bara han inte misförstår mig och tror jag menar fel klubba??   

Idag har jag varit duktig och varit på gymet. Men efter den efektiva timmen så träffades jag och Linda på stan och käkade lunch. Kanske inte den nyttigaste lunchen, men det kunde ha varit värrre.

Sedan hem, stor handla med Micke och sedan la jag mig för att sova   

Det är ju typiskt att grannen JUST idag hade problem med något i sin lägenhet, så vaktmästarn var där och bankade i väggen med en hammare. Så hur mycke sova det vart har jag ingenaning om. Men jag låg och vilade iallafall från tre till halv fem.

För då mina kära läsare hade Micke bestämt att vi skulle fara och äta BUFFE på Allstars!   

Så jag klev upp och drog på mig en kläning och försökte sudda ut ringarna runt ögonen, drog borsten genom håret och slet på mig några klacke skor och iväg.

Ja hur många pluss ska vi ge buffen??? AV fem möjliga får dom två poäng!

Inte så hemskt bra allså. Vi var där vid 17 (det började 16) och redan då var mycke saker slut. Och det var som att ingen riktigt kollade runt och fyllde på, så jag fick säga till. Sedan var kyckligen helt smaklös, pastangratängen lite hård. Sedan fanns det annat oxå och det var väl godkänt. Helt vanlig mat allså. Men det var billigt, 99 kr inkl dricka/ eller 129 inkl alkohol. Så i det fallet var det väl helt okej.

Sedan bar det iväg hemåt och packa väska och mot jobbet.

Och här är jag nu   



Av Isabella - 25 september 2012 13:55

Hallå min läsare   

Ser ni hur jävla glad jag är nu?? Ja att livet leker just nu är inget att tveka på. Idag har jag tagit min lösa rumpa till gymmet och gå/ yoggade i 40 min. Sedan lite styrketräning på det. Tänkte att kanske mina muskler ville styva till sig lite nu när man ska fara och vara snygg på starande!

För vi har nämligen bokat en resa nu till Turkiet (Antalya)   

Så det vore ju himmla bra om man slipper vara en fläskblobb som dallrar runt på strande. Men förmodligen har jag tiden imot mig och kan få nog träna på en del om den ska hinna styvna till.

     

Här ska jag spendera en vecka med min min familj och gud vad vi ska njuta!! För första gången i Rebbes lilla liv ska vi fara på en solsemester med "allt inkluderat" (jag kör med den svenska versionen) bara att dricka,äta och frossa i en hel vecka. Kommer förmodligen bli som för den där gubben som berättade att han "ätit ihjäl sig" 2 gånger på sin semester! Ska förresten fråga min svåger Jörgen hur det känns för han brukar göra det någon gång då och då?

Iallfall så har denna dag snart passerat och jag  ska få laga världens godaste mat "spagetti och köttfärsås" och sedan blir det väl kanske hockye resten av kvällen.


Dagens möta med min chef var himmelens givand oxå. Känner en sådan himmla energi av att få börja på ett nytt jobba men nya människor, känns som en utmaning och jag vill börja NUUUUU!

Nä nu mina vänner ska jag ta hand om min farm på min telefon och sedan invänta min familj. Ha det så hörs vi senare   

Av Isabella - 24 september 2012 11:14

Jag det är väl kanske så man kan sammanfatta hela helgen för mig. Dagarna springer iväg och man hinner knappt med det man ska.

Inte kanske för att man har fullt upp ,men för att latmasken har tagit mig och jag har varit en sur och trött kvinna i helgen.

Men det brukar ju vara så när man jobbat 5 nätter i sträck, man blir som liksom inte människa på tre dygn.   

Men idag känndes det bättre och jag vaknade pigg och glad och har utstakat denna lediga vecka för mig.   

Jag är ju nämlgen experternas "expert" på att skjuta fram saker och just nu är det typ kris/larm läge på en del saker som jag skjutit på. Så idag ska jag träda in i pappers världen och reda och ordna dom sakerna.

Sedan har jag tänkt rensa min garderob, göra en 5 dagars sallad, tvätta (håller jag på med), träffa min nya vård tagare, äta lunch med mys Linda, träna minst 4 dagar denna vecka. Ja ni ser det finns saker att göra.   

Helgen då.....

Fredag: TRÖTT som en klubbad säl. På dagen besökte jag och Micke "skördemarknaden" i Lövånger. så fantasktiskt roligt. Jag älskar närproducerad mat och ekologist! Det vart ägg,korv,morötter,lamkottleter,honung och älgörtdricka.

På eftermiddagen fotade jag en mamma och hennes son. Sedan hade jag tur och lyckade hålla mig vaken till kl 21, men då var det god natt i mina ögon.

Lördag: Tvättning kl 7 pip! Sedan var det dax att jobba på Sunnanå damer match. Jag och fyra andra fick stå i en varm och mysig kiosk och sälja fika och korv. Super trevligt och vi fick se matchen gratis. Matchen kanske inte var så himmla underhållande. Sunnanå vann med 13-0 ! PINSAMT!!!

Sedan komme det en roligt gubbe och skulle köpa en lite kak och han berättade att han varit i Turkiet nyss och ätit ihjäl sig två gånger ! Rolig prick tycker jag !

Kvällen blev det grillning,film.

Söndag: Jag inget allvarligt Skjudsade Rebbe för hon skulle följa och se hennes lag spela, pyslade på hemma, loppis.

Min kära far ringde oxå på förmidden och berättade med gråten i halsen att han just varit och tagit bort deras lilla älskade hund "Mimmi" ! Hon var gammal och hade börjat få vissa problem, men visst är det tråkigt och jobbigt endå. så nu finns lilla Mimmi i himmelen med Oliver och jag hoppas dom har roligt med varandra.

Nä nu mina tappra och trevliga läsare drar jag mig till mitt jobb för dagen.

Ska sätta mig med bilderna i kväll så kanske in får se lite sedan.

Kram på er!




Av Isabella - 20 september 2012 04:55

God natt på er läsare...............

..........rösten i natten är här och just nu låter det som jag rök 200 ciggar och druckit 2 liter whiskey   

Idag eller ska vi säga igår var en aldeles vanlig dag, förutom att jag inte fick sova så länge jag ville.

Vae med mor till geratriken, hem lagade mat och sedan drog vi till den näst sista fotbolls matchen som rebbe spelar för säsången!   

Det gick ju inte så bra. Bra för laget för dom van, men efter bara 10 min sparkade Rebecca ihop med en annan och foten är paj! Så vi åkte hem efter första perionden och i bilen var jag först ganska säker på att den var kanske bruten. Hon hade JÄVLIGT onte och grinade. Väl hemma fick vi hjälpa henne in i duschen, ut ur duschen och till soffan. Innan jag for till jobbet hade hon ont och mitt mamma hjärta ville inte fara ifrån henne. Men just nu tror jag inte den är brutn utan att hon har en ORDENTLIG stukning/ blödning i foten, för den var ordentligt blå och svullen på enda sidan.

Men vi får se idag hur det är med henne. Jag hoppas på att svullnaden har gått ner och om inte måste vi väl kanske till doktorn idag och kolla så det inte är något annat.

Så på söndag då dom spelar sista matchen för säsongen blir det nog att titta på för hennes skull.

Idag Torsdag blir det INTE något annat än SOVA!!! Jag ska stänga av telefonen och stänga luftfönstret och ta en stor kudde över huvudet och bara komma in i drömmarnas land. Tur har jag oxå ikväll att jag börjat 22, så då hinner jag se hocky ikväll med gubben och gumman.   

Av Isabella - 19 september 2012 01:29

Ja och det är då inte lätt ska ni veta. Sitter just nu och har sökt billiga flygresor. Vi ska ju nämligen fara utomlands innom en snar framtid. Ja typ en månad kan man säga, och vi har inte bokat något än, för vi måste invänta lön !!

Vi hade ju först utsett en resa till Turkiet med allting inkluderat för 18000 för oss tre. Men nu har ju resorna börjat gå upp och nu ligger den på 20000 och så mycke pengar har jag inte att lägga undan så här snabbt inpå.

Fick då tips att kolla in Rayiandair. dom flygen går från Skellefteå och är billiga. Men till saken hör det att då måste man boka hotell själv och ja..... egentilgen kanske inte så besvärligt...men det hade varit så bar att bara sätta sig på planet och så vart man som bara lodsat till en solstol med en paraply drink i handen typ.

Men åt andra sidan så om vi bokar en super billig resa så kan jag kanske ha råd att köpa mig en "padda" ipad för er som inte vet att den kallas padda oxå   

Men känns som vi ska försöka hålla huvudet kallt oh invänta lön och sedan se vad som finns att välja på! Man kan ju ha turen att dom sjunker igen i pris. Ett litet pluss är att vi åker veckan FÖRE novemberlovet. Har vi tur så vill alla åka på novemberlovet och då brukar resorna inte vara något billigare (har jag hört från dom som tydligen vet) !   

Så vi ska försöka hålla huvudet kallt och hoppas på det bästa! Ska bli SÅÅÅÅ himmelens skönt om vi kommer oss iväg på en VÄLBEHÖVLIG vila hela lilla familjen!


 

Spanien


VS


Turkiet

 


Av Isabella - 18 september 2012 20:57

Trött som bara den, satte jag mig i min STORA bil i morse och åkte mot stan. En lugn och fridfull bilresa. Kommer till A-torp leden, passerar Tips huset och bilen börjar huckra......huckra......NEJJJJJJJ!!!!   

Jag håller på att få soppatorsk!! Har rätt bra med fart och trammpar in kopplingen och hoppas och ber högt för mig själv att SNÄLLL SNÄLL BIL RULLA BARA ENDA IN PÅ MIN PARKERIG!!!

Och det gjorde bilen, men att hinna få in den i garaget var inte att tänka på. Jag knuffade bilen mot en besöksparkerin. Vet ni hur mycke en 740 väger?? Nä inte jag heller men jag vet att den är JÄVLIGT tung. Fick inte in bilen helt i rutan och jag var tvungen söka hjälp   

Gick ur och väntade och vänta  och väntade.....men inte kom det någon på parkeringen. Sedan slog det mig Mini bygg är ju och bygger husen bakom garagen (eller dom har då varit det i flera veckors tid och hamrat så jag inte kunnat sova) så jag smyger dit för att se om jag hittar någon sexig snickare?? ÖÖHH NÄ just idag när jag är en kvinna i nöd finns det inte en ända rörlig människa där !! Går vidar på min jakt och till slut hittar jag en kille/pojke.

Gör till rösten ordentligt och berättar mitt problem, blinkar och frågar om han slkulle kunna hjälpa mig att putta in bilen det sista. Och det kunde han. Jag tackade hemskt mycke efter det. Tog min cykel, cyklade till OKQ8, tankade en extra dunk, cyklade hem, tankade i bilen och ställde den i garaget!!! AVKLARAT!!   

I helgen köpte jag ju en tur ängel. Nu undrar jag om det var tur ängelns TUR att bilen gick ända hem till min parkering och inte stannade efter vägen?? Vad tror ni?

 

In och hoppa i säng. Satt ett tag och pratade med Micke. Sedan i säng och vaknade inte förrän kl 15.45 av att Micke berättade att maten var klar. Så änn en gång fick man sätta sig till lagad mat   Det gillar jag skarp, men i morgon är det jag som ska laga mat. Man får ju inte bli för bortskämd    

Av Isabella - 17 september 2012 20:44

Hej och god kväll min läsare.

Har kommit mig till jobbet igen och myser framför tv, datorn och telefonen ! Allså fullt upp förstår ni !

Just nu är min Micke "mellan två jobb" och detta resulterar i att man får lite lyxit hemma.   

Idag kom jag hem vid halv nio, pussade god natt och la mig. Vaknade igen vid kvart i tre av en smygg tittare som kröp ner i sängen.

Och simsalabim när jag steg upp hade han handlat,städat och så hade han på börjat grillning   

Kan man bli annat än glad ?

NÄÄÄÄ det kan man inte. Sedan socker på moset så komme gumman hem på strålande humör oxå !

Hann oxå sätta mig en stund med bilderna så nu är dom klara och går att se på min fotoblogg " fotomamma.bloggplatsen.se

Sedan tänkte jag visa vad som hände i mellanåt när man fotar. Det är dom bilderna som har lite liv och glädje i säg!

   

Tänken var att Micke skulle lyfta upp Rebbe i ett träd och hon skrek och stretade   

   

Rebbe provar sina muskler ??

 

Avslutade fotningen med puss   


Sedan på lördag hade vi ju turan att plocka äpplen på "plast" syrrans gård och så mysigt det var. efter fikade vi i den stora trädgården !

     

Micke är ju som ett barn ibland och måste smaka allt. Och denna gång smakande han rönnbär, men dom blev ut spottade rätt snabbt!

   


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards