Jag kan allt

Alla inlägg under oktober 2012

Av Isabella - 31 oktober 2012 10:50

Tjenare god morgon på er!

Idag är det dagen ONSDAG och jag har varit vaken sedan kl 7.00 pip ! Skönt att kunna gå upp och få vara ifred och fika i lugn och ror och bara mysa framför morgon tv.

Kanske jag vart lite less all detta snack om STACKARS USA !!! Varför kollar ingen och uppmärksammar Haiti?? Där har dom drabbats mer och där har folket inte alls samma skydd som USA !!

Visst en himmelens massa vatten har dom och mycke har blivit förstört, men okej vi fattar.

Satt nu idag och sökte ett jobb och det gick ju fint efter jag skrivit om brevet 3 gånger ! Inte för att jag var miss nöjd, utan för att skit mailen jag skulle skicka det till inte fungerade och det komme inte fram ! Kan säga att jag kokade lite i slutet.   

Idag är det tydligen dagen som vi ska skrämma varanndra och har trevlig. Här hemma kommer det nog inte att skrämmas så himmla mycke, men Rebbe ska på fest med några kompisar.

Själva firar vi med planskstek till middag och Anette kommer nog på fika ikväll! Trevligt och roligt att snick snacka en del. Själv har jag nu kollat igenom min telefon på bilder som jag tagir och nu ska ni får se.....en del konstig och roliga finns.

 

Detta var ute vi poolen!

   

Gubben i bild !

   

Mätta och belåtna efter en riktigt god grill middag på hotellet   

     

Från Alanya!

 

Vi var ute och kollade läget och helt plötsligt ser vi en KANIN i blommrabatten?? Konstig? Hade någon lagt dit den eller bodde den där??

 

Det finns SVENSKA djuraktivister överallt!

      

Rebbekan inte låta bli att göra till sig !!

 

På flygplatsen på väg hem. Burger King suger arsle ska ni vet i Turkiet! Dom fattar inte vad man säger och maten var inte bra!


Av Isabella - 28 oktober 2012 13:56

Phhuuuu..... inget mer passde kan jag börja med   

Efter två veckors nästan uppehåll på bloggen ber jag verkligen om ursäkt. Men jag har fast det jag har gjort om vi säger så. Hela förra veckan var i Turkiet och veckan före det började jag på min nya inskolning.

Tyvärr gick inte inskolningen som jag tänkt mig och jag står nu som arbetslös. Men jag jobbar på att få ett jobb och jag tror inte jag kommer att gå arbetslös så himmla länge.

Förra veckan på fredag åkte vi på våran efterlängtande semester till Turkiet.

Det gick väl kanske så  där..... om man ska betygsätta den från 1-5 så får den väl kanske en stark 2   

Första dagen var super varm och vi kastade av oss kläderna och sprang till stranden, men sedan började det.....

regn, åska,molning,blåst och solen tittade bara fram korta stunder. Vi gjorde några tappra försöka att springa så fort solen tittade fram till stranden, men så fort man kastat av sig kläderna så försvann den lika fort. Men iallafall det positiva var att jag behövde inte laga mat och inte städa OCH vi har strosat runt och kollat in Alanya från topp till tå.

Hotellet var kanske inte det bästa men lunchen och middagen var alltid helt okej, men frukosten var en STOR besvikelse. Nästan ingenting som gick att äta. Det fanns inte änns juice   

En stor upptäckt fick jag när jag skulle ta en dursch på toaletten. Mitt i mot där jag stod och durschade fanns det nämligen en kropps spegel och det fanns ingent draperi !!! Upptäcker att jag håller på att få ett mindre drapperi runt midjan   Så varje gång jag skulle durscha försökte jag göra mig 2 meter längre.....

Måste tas tag i nu detta minder "drapperi" ! Iallafall så har jag börjat med det problemet för att jag drog på mig en himmlens bakterie i mitt bajs system, så nu har jag i två dagar kiss-bajsat och inte ätit något! Trodde igår att jag skulle vara tvungen att fara till akutan, men jag höll ut och idag känns det mycke bättre. Allt ger med sig med tiden och jag känner mig hopp full.

   

   

           

                             


Av Isabella - 14 oktober 2012 18:32

Tjenis kompisar    

Jag njuter av varje sekund jag får vara ledig på helgen. Troligtvis kommerjag inte att få fortsätta det när jag får ett schema på mitt nya jobb. Men det bra är då att jag aldrig behöver vara borta över natten. Att få sova i sin egen säng är en typ av lyx för mig som har jobbat natt...och I LOVE IT    

Nu ni alla gotte grisar så har jag bakat idag. Jag har hunnit med syltblommor, kokostoppat,strassburgare och negerbollar !!

Jag skulle vilja fortsätta baka men jag har inte några mer lådor att förvara dom i.

Idag har jag dessutom slagit mig på helt vanliga torrkakor. Rebeccas komentar på dom var....

- Ja det  är gammelfolkes kakor, som som inte har tänder och inte kan tugga, dom lixsom smällter i munen.

Jag hoppas verkligen att min egen lilla kakråtta inte tyckte dom här var så goda som dom får ligga i sina fina lådor tills det kommer främmande och jag kan ta fram och bjuda på dom.   

Vi har oxå varit och bevittnat historia idag. Vi har nämligen varit på Sunnanås dam match. Och dom VANN och dom har nu gått upp i ALLSENSKAN igen ! STORT GRATTIS TJEJOR !!!   

 

     

Hatr just nu oxå hunnit prata med min familj i Chile. Det har gått en tid nu och jag läntar efter min bror så det gör ont i mig. I helgen har min mamma varit hos han och dom har haft fest och firat mamma och Soraya. Jag blir så himmelens avundsjuk på dom, att dom kan träffas när dom vill. För ig krävs det en planering 1 år i förväg och man ska jobba ihjäl sig för att spara ihop pengar......blir så himmla ledsen för det!

Men vem har skat att det ska vara lätt allt på detta jorde liv.

Iallafall så börjar snart världen bästa pogram "Solsidan" och dom har ju mycker mer problem än mig...hihihihi

Då får man då skratta iallfall en stund och tänka på annat.

Så nu tror jag att jag drar mig tillbaka och röker och slår mig ner i soffan för att beskåda hur det är att ha lyx problem   

Av Isabella - 13 oktober 2012 13:39

Så låter klockan hela tiden och den typ springer iväg. Jag har varit ledig hela veckan förutom på torsdag, men en då har tiden sprungit från mig! Det har som funnits något att fylla tiden med hela tiden   

Iallafall så har jag och Moppis som jag skrev legat på backen och detta resulterade i att jag har haft rätt ont i min höger axel. Inte så onta så man får gå till doktorn, men jävligt ont endå! Har inte sovit så himmla bra på natten för det gjorde så ont när jag rörde axeln och armen, men nu har det börjat bli bättre på den fronten oxå.

Micke har fixat igång frysen jag fått av mamma. Så nu har jag satt igång och baka.

I veckan bakade jag 8 stora limpor nyttigt bröd (morortsbrödet som finns på kakor/bröd katigorin) och 8 stora limpor en lite mer onyttigt bröd och negerbollar.

Vi har oxå lyckats få beställa ett lam oxå. Tror till veckan jag ska bege mig in i kakvärlden. Det är ju så himmla trevligt att kunna bjuda på fika om det kommer någon.   

På min bantnings sida går det väl såååå därrr som vanligt. Jag har börjat dricka vatten (smakar urk) som ska vara så bra, tränar INTE regelbundet men försöker iallfall när jag har lust (som typ är aldrig) !

Till veckan nu ska jag jobba 4 dagar av fem och tror jag ska försöka planera mina måltider, träningstider och sociala tider......kan behövas. Det bästa med mitt nya jobb är att jag kommer att måsta äta lunch och att jag måste ha med mig hemma gjord mat. Kommer att bli prima bra.

Näää mina läsare nu ska jag försöka invänta gumman som är och jobbar åt sitt lag. Ikväll blir det lördag godis och mys fram för tv.

Tror alla vi behöver det. Synd bara att Micke är så förbannat duktig och bantar och går varje dag, han har väl kanske inte tänkt ta ett chips dyk ikväll, men men men vi andra får väl göra det!   

Ha det så bra nu och hoppas ni alla får en trevlig helg.


Av Isabella - 11 oktober 2012 18:32

50 g smällt margarin

2 st stora rivna morötter

5 dl mjölk

50 g jäst

1 näve  hackade russin

2 msk sirap

1 tsk salt

14 dl vetemjöl eller 50% rågsikt 50 % vetemjöl


1. Riv morötterna och hacka russina

2. Smällt margarinet och blanda ner mjölken och värm till 37 grader varmt och blanda ner jästen och rör om så den smäller i mjölken.

3. Häll i mjölkblandningen i en bunke och blanda i morötterna,russinarn, sirapen och saltet.

4.Blanda sedan i mjölet och arbeta ihop till en deg. Den kan vara lite kladdig.

5.Låt den jäsa under duk i 30 minuter

6.Ta ur degen på ett mjölat bord och dela den i två delar. Knåda och forma två stora långa limpor och lägg dom på en plåt och låt dom jäsa igen i 30 minuter under duk.

7.Pensla med ägg och strö över lite flingsalt och in i nedre delen av ugnen i ca 20-25 minuter

KLAR !!! Super gott och rätt nyttigt bröd !

 

Av Isabella - 10 oktober 2012 19:14

God afton folket skriver jag nu för tredje gången !

Första gången hade jag hunnit skriva ett ganska bra och roligt inlägg, men då började datorn leva sitt eget liv och radera typ varannana mening jag skrev! Sedan tog jag och försökte igen men då skulle helt plötsligt datorn uppdatera sig och så stände den ner hela skitn. Så få se om detta går nu då?

Iallafall så är jag just nu arbetslös och har varit till positiva arbetsförmedlingen. Man blir verkligen glad av att vara där. Jag åkte dit på måndag för att på anmäla mig och detta tog hela 1 timme och 50 minuter !!   Herre gud, om gubben hade lyssnat på mig att jag redan har ett jobb på g och att jag behöver nog bara stämta typ 2 veckor och att jag vet hur allt fungerar, men näää !! Han skulle då gå igenom hela ABFs olika organisationer lagar, regler och hur man skulle vara när man var där.....

Typ: Man får INTE komma hit och säga att man inte hittar något jobb, man måste vara positiv och vilja jobba, och det viktigaste av allt, man MÅSTE söka jobb i HELA Sverige för annars så har man INTE RÄTT till A-kassa !

Ja visst svarade jag med min mest positiva röst jag har!!   

Men som jag sa , hörde han inte vad jag sa......jag har redan ett jobb igen och om du kollar mina papper så har jag ALDRIG varit ARBETSLÖS trots att jag inte har några fina utbildningar att skryta med.

Sedan igår förberedde vi och handla saker så vi skulle kunna få ström ut till altan så vi ska kunna sätta i våran frys box ! Jag och Moppis hade en mindre disbyt med varanndra.

Detta inträffar jämt när Micke har kör han, undra om det beror på mig eller Micke då varför Moppis inte vill starta när jag ska ta han efter Micke?   

Idag har det varit en "pappers dag" för mig. Har ordnat och stökat på med pappaer om bror och fixat alla skaer så man kan söka "bostadstillägg" till han ! Tog min Moppis och skulleinte till stan för att lämna lite papper och det är då det händer............   

Jag och Moppis kommer i en ganska snäv kurva och jag har miss bedömt farten och åker ut i gräset och det luter lite så vi åker om kull............

Jag ligger kvar i ca 3 sek och funderar på hur bövel dumt detta ser ut och hoppas verkligen att kvinnan /tjejen som går framför inte ska komma och fråga hur det gick. Ingen skada skedd varken på mig eller Moppis. Bara det att min jacka vart ganska smutsig på ärmen  och det fastnade lite gräs i gas handtaget och hjälmen   

Så allså min första vurppa är gjord !

Sedan när jag var och puslade runt på stan vek sig foten och jag snubblade till.....hur pinsam är man .......

Resten av dagen har varit min tur dag. Min frysbox är igång, så nu är det bara att börja baka och fylla den.

Jag har redan börjat.

Jag har nämligen bakat ett morotsbröd med russin i. Tror det blir bra. Nyttigt, utan soc´ker med ENDAST 2 msk sirap. Blir det bra så kommer det lite recept senare.

Nu blir det tv och vila för i morgon börjar jag hos min nya vårdtagare lite lätt.

Hoj på er alla

Av Isabella - 7 oktober 2012 19:40

Tjo hej på er alla !

Söndag och hela lång/korta helgen har sprungit iväg   

Fredag jobbade jag min sissta natt och det känndes skönt ! Inte för att jag misstrivdes utan för att min gammla kropp inte orkar med att gå natt mer. Så nu känns det som lyxit att veta att jag ska ALLTID sova i min säng dom närmaste åren här framöver och att få sova på natten.

Så lördagen vart det väl kanske inte så hemskt mycke. Lite loppis, moppe körning och sedan fiml på kvällen. OCh nu fattar ju själva att jag somande typ direkt man la sig i soffan. Vi började se film kl 17 och jag sov nog 1 timme av den första filmen, sedan satte vi på den andra och den lyckades jag hålla mig vaken med, men den var klar 20 och då var det GOD NATT i mössan på mig.

Sedan vaknade jag förståss typ 6, men tvningade mig att ligga kvar till 8.

Idag har vi varit på loppis och jag fyndade två tröjor    Sedan bar det av mot Innansjön och gratta svärmor som fyllt år i veckan. TRevligt och Sören bjöd på en himmelens god lunch. Tacka så hemskt mycke för det. Innan vi åkte hem svängde vi förbi Mickes syrra och henns familj. Var ett tag sen vi träffades så det var trevligt, men nästa gång kanske vi kan stanna längre så man hinner snick snacka lite mer   

Väl hemma blev det matlagning/hocky tittande och Mickes pappa och Molly komme på besök. Se kort fattat en dag med Mickes släkt. MYSIGT !!!

Nu sitter jag här och inväntar SOLSIDAN !! Finns fan inget bättre.....

Återkommer i morgon med mina arbetsproblem och hur min framtid ska se ut...vem vet kanske man har gjort bort sig och man kanske inte har något jobba alls vem vet...........

Men idag orkar jag inte bry mig om det utan jag tar det i morgon....... kram på er  

Av Isabella - 5 oktober 2012 01:01

Så där jag, nu har min blogg fått en "make over" den oxå. Har surfat runt för att hitta den ultimat bilden till bloggen. Men det känns inte riktigt som jag hittade den och tills vidare får ni se den OTROLIGT gulliga "kotten!   

Men jag hittade en massa roliga lappar folk har skrivit som jag inte kunde låta bli att visa er.

     

OCH jag hittade en fantasktisk fin bild på typ en av SVERIGES SNYGGASTE MÄN !!!

 

I mitt nästa liv ska jag försöka få bli en SUPER fotomodell och då jävlar ska jag charma denna kille och vi ska då gifta oss och få två barn och vi ska bo i Utlandet och vara rika..... jag hoppas bara att han vill vara samma kille i nästa liv så han inte vill vara typ lodis eller en "äckel peller"  eller något....


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards