Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Min hjälte!

Av Isabella - 11 december 2012 15:39

Tjenis penis på er alla !

Kallt var det idag    Jag har varit ut en sväng på stan och fixat lite ärenden IGEN till min bror! Tror jag ska skaffa mig en lägenhet brevid banken inne i stan. Blir som enklare för mig då. Nä ska inte flänna om detta för NU tror jag allt börjar ordna sig. Banken är byt, pengarna överförda och Rolf ha ett eget kort nu igen.

I lördags när vi var i Umeå inhandlade jag något som jag länge sneglat på ......... En .............


KAKSTÄMPEL   

Efter några månader tränande slog jag till och idag har jag provat DOM! Japp ni hörde rätt DOM ..jag köpte två!

   

Måste väl kanske söga att dom är snyggar ogräddade än gräddade. Är inte 100% nöjd med resultatet. Receptet fick jag från en sida på nätet, men jag tror jag ska mixtra lite själv och prova ett annat. Kakaorna svällde så mycke att texten blev lite otydlig.

Har föresten glömmt berätta för er om förra torsdagen!! Jag vill nog kalla den mera som "Torsdagen från helvetet"    

Klev upp kl 5.30 . Glad över att jag satt bilen i motorvärmaren och rätt pigg. Fikade och gjorde mig klar. Ut till bilen och han inte mer än köra ut från våran parkering då jag fattar att något är fel på bilen. Vänder om och kommer mig just så pass in på parkeringen då bilen dör....   Det hade snöat så det var oskottat på parkeringen. Hittar snabbt en flicka som hjälper mig att putta in bilen på en besöksparkering (höll på att skita ner mig för det var tungt som fan!!). Springer in och byltar på mig "moppe kläder" ,ut och skastade mig på moppen. Hinner bara köra till nya gångbror som går över till Älvsbacka, DÅ DÖR MOPPEN OXÅ!!!!!    Just nu är jag kan man säga explodrerar färdig och jag kokar. Drar skit moppen till en kvartersgår och ringer mitt jobb..... en vänlig arbetskamrat svarar och jag brölar ur mig.....JAG BEHÖVER HJÄLP!!! KOM OCH HÄMTA MIG!!Snälla som dom är så skickade dom en som hämtade mig och jag komme mig på jobbet. Förträngde allt detta till kl 10 och tog mod till mig och ringde Micke. Förklarde att bilen stod på ett ställ och moppen på ett annat ställ och att han behövde inte fixa det utan att jag skulle ta itu med det när jag slutade jobbet.    Han svarade mig inte. Jag fortsatt jobba och efter lunch fick jag ett meddelande....

"Bilen i garaget och moppen hem tagen...puss!"

Allså vilken kille !!!

Till råga på allt så har han oxå agerat revisor förra veckan. Jag har typ haft ångenst över en MASSA papper som ska redovisas till "ÖVERFÖRMYNDARENHETEN" det ska räknas och bokföras alla pengar som har funits på Rolfs konto under året. Jag själv HATAR att räkna och jag är inte specielt bra på det heller. Efter en kvälls jobb när jag kommer hem har Micke räknat ut allt fyllt i papprerna och gjort fina högar på bordet.....

En stor sten föll från mitt hjärta och jag kan inte med ord förklara ur glad jag vart    

Det har varit en massa skaer på g runt broder, men nu känns det som det börjar ordna sig och det börjar blir lugnare.

Jag har en räddare i nöden här hemma och han är min prins !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards