Jag kan allt

Alla inlägg under januari 2013

Av Isabella - 31 januari 2013 15:12

Ho hoho på er alla   

Belsubub olyckan är tillbaka ! Det var ett tag sedan jag skrev till er , men ni vet när man börja vara upp i åldern och har hem,jobb och man så händer inte inte så hemskt mycke intressant i livet.

Nu är det så här, att jag tänkte berätta vad som hände idag.

Vaknade rätt pigg och glad och for på jobbet nu i morse. På jobbet började.....liksom allt gick inte riktigt min väg. Jag körde fel typ 200 gånger, glömde saker, firrvirade mig runt i lokalen och var som i det stora hela ganska flummig   

När jag skulle sluta så komme jag om min kollega överens om att vi skulle käka lunch ihop och så vi tog vara pytte små jackor och traskade iväg.

Vi har vårat kontor i källaren på Hjöden. När vi skulle gå upp för trappen så händer det en konstig grej......

Längst upp i trappan är det en STOP stolpe. Den sitter där för att gammlen inte ska rulla eller rammla NER för trappan och den är fast gjuten i golvet. Den sitter liksom mitt i gången när trappan börjar. Vi var då på väg UPP för trappan och jag snubblar som till och faller med bröstkorgen in i denna stolpe !! Och till råga på allt så gör jag ett kostigt stön för det är som att luften går ur mig....  

Jag hade en jävla tur att jag inte ramlade in med käften i stolpen för då hade jag ju banne mig slagit ut tänderna.

Sara min kollega fattade ingenting av vad som hände och inte jag heller....men vad är odssen att falla in i stolpen som är till för att man inte ska ramla ner för trappan så rammlar man in i den när man är på väg UPP????

Vi skrattade så vi höll på att dööö! Hela vägen till pizzan skrattade vi...... men men men lite ont fick jag i bröst korgen och jag känner att det hände något i ryggen oxå.... troligen inget allvarligt men lite öm är jag.

Funderar skarpt på att skriva en skade anmälan eller en fallrapport !

Helgen kommer att bli super. Jag ska ut och käka med Maria och Maria och sedan kanske det blir några drinkar på någon pup. I morgon ska jag träffa mys Linda för en lunch och kvällen spenderar jag nog i soffan med dom fantastiska OST HJÄRTARNA!

Tack på förhand mina vänner !


Av Isabella - 22 januari 2013 09:12

Tjenis kompisar.

Nu har jag tänkt öppna upp dörrarna till min bok värld!

Jag gillar verkligen att läsa böcker, MEN det MÅSTE vara en sann historia. Jag har läst ganska många bra självbiografier och sanna berättelser. Ju hemskare ju bättre!

Så nu hade jag tänkt öppna denna kategori för er som vill ha tips på böcker och kanske vill byta böcker eller köpa billiga böcker av mig som jag läst ut.


Därför vill jag börja med denna bok jag läste i sommras.....

 

Detta är en gripande historia om en lite flicka som blir kidnappad av sin far och förd till Sverige. Han gifter om sig här och hennes liv blir aldrig som för. Nytt språk, nyttland,misshandel,psykisk terror osv.

En otroligt bra bok som jag själv nästan sträck läste i sommras.

Är det någon som har en bok som ni tror passar mig eller så kan jag sälja denna för 40 kr.



Och nu till mitt nya fynd......  

Köpte denna bok i förrgår och längtar bara tills jag får krypa ner i soffan i min ensamhet och läsa.

Detta är ju då boken om denna lilla flicka som försvann på sin semester med sina föräldra. På natten när föräldraran var ute och år och hon och sina syskon sov lugnt på hotellet. Detta blir spännande och få ta del av utredningen och se hur detta kunnde hända. Men de tråkiga är bara att denna flicka är inte återfunnen än, och ingen kropp är hittad än. Så kanske finns hon någon stans där ute än......

Av Isabella - 22 januari 2013 07:35

God morgon världen   

Morgonen är ett faktum. Själv har jag varit tvungen att skjudsa Micke på jobbet för idag ska jag fara till rönken, Japp nu kommer part två av att finna vad som gör ont i magen eller rättare sakt på sidan av magen.

Första steg var ju "röv titt" och nu blir det ultraljud av buk.

Jag har varit utan vatten,och föda sedan kl 21 i gårkväll och jag är SKIT hungrig !   

Det är ju en himmelen tur att jag har "nalta" att ta av. Kommer förmodligen inte att svälta i hjäl. 

Till något annat som har glatt mig. Jag kommer att få extra pengar denna månda. Förmodligen kring 8-9000 kr rättare sakt. Detta går jag nu för att jag är så fantastiskt snygg och trevlig   

Nä jag får det för att jag har tagit på mig förvaltarskapet till min bror.  Så jag är just nu himmla glad och tänker direkt på vad jag ska unna mig själv.

Men det finne ett lite problem...... jag behöver egentligen spara pengarna. FÖr jag har förstått att detta år kommer att kosta mig lite pengar och man ska göra saker och så fyller ju Rebecca 15 år och det ska ju firas lite extra!

Vi har diskuterart en hotell weeken med kompisar,en resa till Italien,en moped,kurs till Rebbe för att ta förar bevis,och kanske en resa till Chile.....   

Som ni förstår så finns det hål att stoppa pengarna i och i min värld när jag snabb räknar så blir det runt korta slängar  ca 23 000 kr..... så frågan är om jag har rätt att unna mig någon onödig tekniksak???

Nä måste tänka på detta och hoppas att min vuxna sida växer fram och säger till mig.

MEN DET ÄR TRÅKIGT ATT SPARA!!!

Och jaaaa jag vet att det är otroligt omoget att skriva det men jag känner faktiskt så...

Hoj!  

Av Isabella - 20 januari 2013 08:05

...... då var man igång igen !   

Faktiskt trätt pigg och glag. Har jobbat röven av mig i veckan ca 53 timmar. Men detta inne bär kanske att det blir mindre denna vecka.  Jag har skitit i allt som heter hem och bara legat i soffan när man har kommit hem. MEN idag är min lediga dag och jag har klivit upp och börjat tvätta, för det behövdes verkligen! Rätt skönt att få stiga upp själv i min tysthet och börja pilla på, tvättta,fika och plinka på datorn.

Igår när jag slutade vid 17 hade jag fantiserat hela dagen att jag skulle äta en super safftig köttbit....men men men detta vart i slutändan en hamburgare från Sibylla    Efter vi hade ätit, jag hade durschat, tagit täcket till soffan,ställt fram chips och dricka så tog det väl typ 10 minuter så sov man ....hahahahah   

Men som tur var så väckt Rebbe upp mig för att teven krånglade. Så jag fick se klart matchen med Aik och HV. Allså vilken kanon match det var. Fart,slagsmål och mål....!

Min svärmor var tydligen på sin FÖRSTA match ever och vilken tur hon hade att hon fick se denna match.

Och dessutom så i första pausen så åkte Rebbes kusin Loke ut på isen och vissade upp sig i knatteligan. Han måste ha varit nervös    Jävligt tråkigt att man inte för se vad som händer på isen i pausen när man kolla på tven.

Idag blir det bara att ta hand om hemmet och göra en riktigt lyx middag ikväll.

Gubben kommer nog att ligga i sängen och soffan hela dagen pgr av att an var på hockyn och sedan på puben med sin lille bror. Så han håller nog i huvudet idag och försöker få mig att springa ärenden åt han.....men nej nej nej det kommer jag inte att göra om det inte gynnar mig själv!   

Nu har jag snackat en massa strunt en stund så nu tar jag min stor käft och drar till tvättstugan. För jag har typ 6 maskiner som ska tvätttas idag . Och inte för att tala om att man måste vike den och !!!   

Vika går väl helt okej, MEN att para ihop sockar !!!! HUR TRÅKIGT ÄR INTE DET!!!! tur som böveln brukar jag lämna dom framme mitt på golvet och till slut gör Micke det !! LURAD!!! ...eller....är det kanske jag som är lurad??

Detta måste jag tänka över.

Ha det nu bra till nästa gång

 

Av Isabella - 16 januari 2013 08:55

God morgon på er alla vänner!

Idag är det onsdag och jag har sovit som en kratta i två dygn. Egentligen är jag skit trött men vet inte riktigt varförjag vaknar 200 gånger på en natt och vrider och vänder på mig?   

Helgen har vairit en super helg med bara trevligheter. Fredagen blev en bak och fotbolls dag. Lördagen var jag och Rebbe  till stan och kollade inte rean. kvällen spenderade jag hos Linda. En riktigt trevlig tjej fest som hon ordnat. Med spel,mat,snacks och många skratt.

Vi avslutade kvällen med en förhoppning på att vi skulle ha efterfest hos en kille bara några hus från mig..... men vet inte om det gick så där himmla bra?   

Nicke,Stina,David och jag tog en bil till lägenheten. Ingen hemma??? Vi ringde och tydligen var killen och tog en annan i rumpan?? Stina var tvungen springa ga hem med Nicke i hasorna och jag och David såg ut som två fåntrattar! Tur i oturen att det inte vart någon för man är ju för gammal för detta med efter fest. Dägen efter spenderade jag i soffan med täcke och kudde och Svenska hjärtan på tv ! Lovely   

I måndags jobbade jag otroligt många timmar och i går vart det en lång dag oxå. Det är ju super att man får jobba ,men hur f-n hinner man med hemmet??? Kylskåpet gapar tomt, tvättkorgen är över över full, det skulle ha skurats här hemma!! Allså hur gör man för att hinna allt?? Det finns ju hur många heltids arbetande föräldrar som helst men mycke mer barn än vad jag har....hur gör dom???

Känns som att alltid då man har en ledig dag, DÅ MÅSTE man städa och tvätta ....det vill jag inte utan jag vill vara lyxig , gå på stan,köpa saker, chilla i soffan, skriva till er, fota och bar aha det njutbart.....men näää det går ju inte!

Hur gör man??? några tips mottages gärna ska ni veta.

Näää nu ska jag göra mig klar gör att ta moppen in till stan för att uträtta några bankärenden för att Rolf ska laga bilen efter en viltolycka. Sedan drar jag mot världens roligaste jobb. Idag blir det att följa någon på stan och bara ha det mysigt. TREVLIGT OCH NJUTBART!

HOJ på er alla skitar!  

Av Isabella - 9 januari 2013 14:38

Hoj på er.

Idag har man varit som vanligt den där tvätterskan/städerskan som vanligt?! Ibland undrar jag VARFÖR vi kvinnor på våran lediga tid alltid ser saker som inte andra verkar se?

Jag ska ABSOLIUT inte klaga ihjäl mig, med tex tvätten...ingen annan än jag ser att "NU MÅSTE VI NOG TVÄTTA" eller så märker dom det när typ dom inte har några kläder att ha.

Idag har jag oxå ödslat tid på att byta i sängarna ,så nu ikväll blir det mummss filibaba när man ska lägga sig.

Finn nog inget skönare än en renbäddad säng!   

Har oxå mellan tvättningarna hunnit med att kolla in den gammla filmen "Schindler's List" . Vilken fruktansvärd tid detta var. Och människona som genomförde detta.

Otäckt och något världen aldrig glömmer.

Efter vikning och film tittning var jag tvungen ringa en massa samtal....... jag är sååååå less att ta beslut bestäma och ordna saker att jag lixom försöker skjuta det framför mig så långt det går.

JJAA jag vet.... det löns inte för det måste göras i slutet endå.

Så nu tog jag mig i kragen och ringde runt det jag verkligen behövde göra. Känns lite bättre nu och nu funderar jag på VARFÖR jag gör så??   

Medans jag satte mig ner för att skriva till er nu så rulla det en serie på tv. Nämligen True Blood!

Allså ALEXANDER SKARSKÅRD är min dröm prins......  Hur j-a fin är han??? Nä just det ingen kan säga för det finns inga gränser för det!!

 

I mitt nästa liv ska jag bli hans staker..... hoppas han blir sig i sitt nästa liv så han inte blir en bajs,blomma eller ettt handtag !

Nu ska jag klä mig och dra i väg på min Moppis till jobbet.

Hej på er till nästa gång!


Av Isabella - 8 januari 2013 18:40

Hålloj på er  läsare.

Måste bara fråga en fråga nu....

Två dagar i rad har jag kört moppis till jobbet och när jag åker hem har jag träffat på barn (ca 6-8 år) på gång vägen.

Självklart går dom i bredd, men det gör mig inget. BARA dom aktar sig när man närmar sig !!!!

Men gör dom det??? NÄÄÄÄÄ   

Istället ställer dom sig ännu mer i bredd och försöker stoppa mig???

Vad bövel har flugit i barn nuförtiden??

ALDRIG i livet att jag skulle ha vågat det i den ålder! Och inte nog med det så skriker dom saker efter mig?

Himmelns SKIT UNGAR !!

 

Skulle jag se min unge göra detta så skulle jag då slå hon/han i bakhuvudet och fråga hur f-n dom tänker??

Tror jag kommer att bli en sur kärring när jag blir gammal.

Idag på lunchen satt jag med två arbetskamrater och käkade. Då berättade en att hon skulle ut och flyga och att det var så bra för hon kunde beställa UNGDOMS biljett   

Trevligt för henne tycker jag, själv inväntar jag att få börja beställa pensioner billjett och inte bara det , man får ju billigar när man klipper sig oxå!

Jag längtar !   

Av Isabella - 4 januari 2013 14:23

Men förbaskat.........

Nu har jag gjort det otäcka idag och jag är helt slut. Koloskopi eller vad det hette? Komme till dotorn med en himmelens ren bak (trodde jag ja..) dom för in kamerna och jag grinnade illt. INTE skön.

Jag konstanterar rätt snabbt att ur rumpan ska det BARA komma ut saker, INTE in !   

Till min förvåning så var det jag gjort hemma inte riktgit bra, så jag fick ta ett till klyx där. Så upp med det och sedan fick jag gå på toa IGEN.

Men sedan efter en 20 min körde vi igen. INTE SKÖN alls.

Men som jag redan visste så skulle dert se bra ut och det gjorde det. Jag har en vanlig rövkanal !   

Efter undersökningen hoppade jag upp på Moppis och susade till min gamle kollega Viveca (hon är frisör), hon skulle klippa och färga håret på Rebecca. Så det tog sin tid men gud vad snyggt det var och Rebbe vart jätte nöjd och glad.

Efter en hemskt trevlig pratstund där drog vi vidare till stan för att stoppa lite mat i min hemskt tomma mag.

Nu ska ni få höra....

Vill ni ha bra service och god mat ska ni fara till Citykompaniest resturang.

Där jobbar min svägerska Emelie och hon är nog den BÄSTA servitrisen i stan!

Alltid glad och trevlig.

Nu är vi hemma efter allt och jag väntar på att få åka och jobba. Hoppas det blir lung kväll i kväll för jag känner mig helt slut efter rövtittning,stan,frissan ja allt....

När jag kommer hem ikväll blir det att ta en varm dursch och sedan hoppa i famnen på Micke.

I morgon blir det bara trevligheter. Hockey två gången och sedan middag hos Jörgen och Emelie.

Spännande få se vad dom hittar på !

Ha det nu så hörs vi efter helgen   



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards