Jag kan allt

Alla inlägg under juni 2013

Av Isabella - 27 juni 2013 08:08

Hej vänner !
Idag provar jag skriva på min padda. Så ha lite översyn med min stavning och mina slav fel .
Midsommarafton var helt galen. Vi började med en super trevlig middag hos oss med Anette och Rickard. Sedan ringde Stina och Nicke och ville umgås, och vad svarar man? FÖRMODLIGE självklart! Hur trevligt som helst. vi tog vara cyklar sedan och cyklade till en stuga i Falkträsket och där bar det av.
efter en tokigt rolig för natt så komme någon på den smarta idén att vi skulle ror över Falkträsket, bergsklättra upp för berget och njuta av utsikten ? Lät ju trevligt då och alla var så himla övertygade att detta var nod den bästa idén ever!
Vi begav oss ut i båten med allsång i rösterna, rodde kors och tvärs över sjön och DÅ hände det.
Jag om min älska fina Stina tappar balansen när vi ska gå ur båten och ramlar i vattnet! Med min väska och min telefon!
Har funderar efteråt VARFÖR skulle jag ha en väska med mig när man ska klättra?
Minuterna för hade någon filmat oss och jag hade då avslöjat för kameran att vi tjejer skulle då absolut inte klättra, utan vi skulle mys i båten röka och kanske vi hade tänkt bada när killarna drog....... Hahahahahahah jo nog vart det bad!
Iallafall så vart det helt plötsligt att vi blöta varelser inte fick lämnas efter så det vara bara att klättra.
Summan av kardemumman vart, träningsvärk,blåmärken,många hysteriska skratt och en telefon mindre!
Tur att jag och Stina hade våran egen guide som aldrig gav upp på oss, trotts att vi flera gånger bad honom lämna oss åt ödet.
Han kämpade och hjälpte oss upp med stil och galans. Tack Richard.
Vad lärde jag mig nu av detta?
Jo ta inte med väskan om du ska klättra,ror eller i allmänhet sporta.
Sedan tycker jag bara att allt var jävligt komiskt och kanske lite barnsligt. Men vad gör det, bara för att man är vuxen så måste man väl få ha lite roligt ibland?
Idag stundar det festival och jag längtar.
Så nu snart bär det av till stan och systemet och sedan bara invänta alla glada kompisar!
Chao och jag återkommer!

Av Isabella - 20 juni 2013 09:02

Sommar sommar  SOMMAR!!

Visst är den här nu, och allt rullar på. I helgen är det midsommar och alla har förväntningar vad man ska göra,vilken fest man ska välja,vad man ska dricka, hur man ska se ut osv.

Sjäv har jag redan rett ut alla dom där frågorna.

Vi ska vara här hemma med Anette och Rickard, vi ska äta god mat i jordgubbens tecken   

Jag har lyckats komponera ihop en meny,så jag kommer att ha jordgubbar i alla rätter jag servera. Fick en fråga om jag skulle klä ut mig till jordgubbe. Det var ju en jätte rolig i ide tycker jag. Men tyvärr är väl tiden knapp för att hinna inskaffa mig en "gubbe" dräkt, men annars hade jag fan gjort det   

Tänkte till igår och var på systemet och inhandla helgens dryck. Jag och Rebbe var till Solbacken och OJ vad Ica Maxi har sattsat    Dom har ju öppnat en resturang och oj vad billigt det var att äta "buffe" där 69:- och mycke att välja på oxå.

Detta kommer nog Tahi stället på Laakappää (eller hur det stavas) att känna av kan jag lova!

Nu snart ska jag fara och klippa mig hos Anette dotter som har gått ut skolan och är färdig frisör. Funderar på hur jag ska klippa mig? Frågade Micke om vad han tyckte....

-Ja du kommer väl hem med tuppkam eller nåt ..sa han och suckade   

Han gillar inte riktigt när jag klipper mig, för att han vet ALDRIG vad han ska vänta sig när han kommer hem. Jag har ju liksom provat på en massa olika frisyrer genom åren och alla har kanske inte fallit i hans smak. Men jag känner så här , att om jag ska klippa mig för nästan 500:- så vill jag ju för böveln att det ska synas. Inte bara toppa och klippa ur.....sedan växer ju alltid håret ut eller hur   

Så i morgon börjar jag med att jobba 7-12 och sedan bär det av hemmåt och då ska det lagas mat och goda tilltugg!

Ska verkligen försöka ta kort i morgon så ni får bevitta kvällen.

Jag hopps verkligen på fint väder om vi vill cykla ut och kolla in firade i stan!

Nä nu ska jag strax dra vidare men ni kommer att få en före och efter bild.

Ha nu en riktigt trevlig midsommar vänner och bekanta och ni som är okända oxå.


STOR SOMMAR KRAM

Av Isabella - 17 juni 2013 09:52

Ja ha hej igen då. Fast för er är det första gången.

Satt nyss och hade knopat ihop ettt trevlig inlägg och hade bara slut klämen kvar, då datorn jäveln tar egna beslut och stänger ner sig själv och börjar uppdatera sig sig???

VA??

Tiden har blivit mindre för att blogga nu så här på sommaren, men jag ser det på ett positivt sätt för att det finns annat att stå i.

Just nu ca 30 min senare jag började så finns allså inte riktigt tiden IGEN, för jag ska till stan och skriva "ÄKTEN SKAPS FÖRORD" hos en jurist!

Visst låter det fansy? Jo nui det är och JÄVLIGT dyrt!!

Men kanske bra vid eventuellt en separation. För jag har ju förstått att man inte alltid är vänner då.

Helgn har varit himmelens bra. Fredagen bestod av grillning hos Jörgen och Emelie. Alla barane nvar hemma och det var roligt att få träffa dom oxå.

          

Efter som Rebbe gick ut åttan i fredags så passade vi på att gå ut och äta med gumman på Allstars på lördag.

vi fick oxå sällskap av Jocke Lindström och hans tjej och lilla otroligt söta dotter. Var var ju tvungen att glo som fan....  Kan skvallra till er som inte vet (förmodligen vet alla redan) att han kommer att få ett till barn inom snar framtid!

 

Söndagen då hände det grejor. Vi klev upp och "moppade" upp till sommarens största aktivitet LOPPIS på parken.

Allså så himmla roligt att gå där och mysa bland en massa folk och saker. Jag fyndade.

1 skjorta

1 par shorts

1 stekspade

1 kopp (till jobbet)

1 bild tapet ( på skog)

20 silicon bullformar

Allt detta förr 90 kr    

Efter detta fick jag och gubben sådan insteration att vi åkte hem och resade hela lägenheten på saker vi inte använder. Så nästa söndag ska vi stå på loppis och förhoppningensvis bli av med sakerna.

Vi avslutade eftermiddagen med att fara till morsan och äta surströming.

               

Bättre helg kunde det inte blivit. Så nu börjar veckan och jag har en del jobb att avklara innan jag åter igen kommer att få vara ledig till helgen.

Nu måste jag skynda mig i väg. Men vi hörs troligen kanske i veckan!

Kram på er  !


Av Isabella - 3 juni 2013 14:08

Benen är rakade och kanske andra delar oxå.....  

Shortsen har åkt på och jag tycker det är lite konstigt att dom har blivit lite för trånga ??

Idag har jag min lediga dag denna vecka och jag hade som vanligt tusen tankar och skaer jag ville göra.

Måste berätta om något fantastiskt.

Igår beklagade jag mig till min arbetskollega om att det är jävligt irriterande att komma hem efter en jobbar helg och inte få mat serverad på bordet.

Visst det händer här hemma IBLAND, men för det mesta är det jag som laga mat. Men var trött och irri över att komma hem och ställa mig vid spisen......

Iallafall så när jag komme hem så lukade givetvis inte mat när jag klev innanför dörren..... MEN.......

Han hade städat ordentligt och satt upp hyllor jag väntat på typ i 5 månade och rensat ut en massa skit vi inte använder.......

Allså vilken lycka.....det gjorde absolut INGENTING att jag var tvungen laga mat.   

Att veta att in lediga dag INTE kommer att bestå av städa är nog det mest fantastiska som finns.....

Så idag har jag bara slöat i min soffa,vilat i min säng och nu snart ska jag laga mat.

Förlåt mig Micke för att jag ibland gnäller när jag verkligen inte vet vad du gör   

Idag har jag oxå varit på coop och handlat lite.

köpte mig en vrmkorv och tänkte sätta mig ner på bänkarna och äta den i lugn och ror. Men så vart det inte.....

Innan jag änns han sätta mig hade jag två gammel gubbar som ville prata med mig ??   

Dom komme som en svärm och tyckte ihop sig med mig. Ena gubben hade varit bagar och berättade om hur han bakade jul bullar och tårtor på sin tid , och hur han aldrig hade varit vaken längre än till sju på kvällarna.

Men han var glad och tyckte att baka var livet. Och helt plötsligt mitt i men mening så sa han....

-Jaha nu kommer tanten, jag måste haka på nu medans jag hinner.....   så var han bort.....

Så vad jag vill säga är att han ni tråkigt och känner er ensamma, åkt till Coop och sätt er ner på bänkarna och prata med folket. Man kan ju få höra en himmla massa roliga saker där.

Till helgen åker jag ner till Ö-vik och jobbar natt och då kommer jag förmodligen att kunna skriva en del för då är jag ENSAMEN.....hihihihi

Ha det så syns vi sen

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards