Jag kan allt

Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 30 oktober 2013 14:48

......lite tomt efter att jag har nu varit utan Facebook i två dagar. Men jag känner att jag ändå har gjort ett bra val. i går mina vänner tog jag moppis och styrde mot mitt nya jobb på Nordanå hemtjänst.

Men hjälp vad många killar dom har där. Trevligt tycker jag för det behövs i detta jobb. Tyvärr så har jag förstått att jag börjar bli gammal när jag märker mer och mer att alla är typ kring 20 år ålder och lever livet för fullt.

Lever lite gör väl jag oxå men på ett kanske lite stillsammare och tryggare sätt    eller...?

Iallfall så har jag nu varit där i två dagar och tris rätt ok. Alltär nytt och alla ställen man kommer till har olika rutiner, men men jag ska väl komma på detta och om ett tag.

Idag har jag varit  och käkat lunch med mina otroligt härliga kompisar Sara och Carro! känns himmla bra att även om man inte jobbar med varanndra fortfarande så kan vi träffas och ha roligt ändå! 

Jo föresten så i morse fick jag ett meddelande kl 6.30 där det stod:

-Hej jag hoppas jag inte väcker dig men jag vill gratta på din namsdag och jag vill vara först   

Detta var då från min gammmla gammal arbetskamrat Robban som jag jobbade med när jag var på Utternbåtar. Och han är en roligt prick. VARJE år när jag fyller år och har namnsdag så får jag ett meddelande ! Man kan ju inte bli annat än glad!

vilken kille va???   

Nu har jag handlat och slöat lite så nu blir det mat och lite tvär städning för ikväll kommer en gammal klass kamrat hit och snick snackar ett tag.

Jo föresten ett tips till alla er godis sugna .....

KÖP POLLY ALGRENSBILAR!!!

 

Det är nog dom godaste godisar som finns   

Av Isabella - 28 oktober 2013 12:18

Sitter nu här och sliter mitt hår!!!   

Ja som ni vet har man ju provat allt i bantnings väg och allt som innehåller att man ska äta "normalt" och nyttig.

Så detta resulterade i att jag anmälde mig till en kaloriräknare på nätet och som gick att ha i telefonen. Detta kostade ju förstås, typ 109 kr för tre månader. så det är ju inga stora summor, MEN jag har avslutat detta för länge sedan (tror jag) och ändå har dom dragit denna månada pengar av mig   

Jag hatar sådanna här grejor......vem ska jag skylla på ????? Troligen mig sjäv !

Har nu försökt logga in på mitt konto igen för att kolla om jag gjort något fel och inte avslutat detta, men det går inte........ JAG BLI TOKIG!!!!

Har skrivit till supporten oxå.

Detta kan bara bero på två grejor.

1. Jag har glömt vilken e-mail jag loggat in med (som inte är troligt för jag har samma överallt)

2. Jag HAR avlutat mitt konto och dom har dragit ändå dom tjuvarna och tänkt att jag kanske inte märker något!!

Jag tror det är alternativ 2 som är rätt, för jag har väl ALDRIG fel   

Så nu vet ni att jag är otålig på svar och man får veta inom 24 timmar......tick tack tick tack tick tack.......

HATAR ATT VÄNTA !!!!

Av Isabella - 28 oktober 2013 09:54

Hej på er alla läsare !

Ni tappra vänner som gång på gång har gått in här och kollat om jag har uppdaterat bloggen...

Och god vad jag har haft lite dåligt samvete för detta    Men tiden har inte riktigt funnits. Och jag har kännt att jag kanske har behövt att ta en paus. Men nu känner jag igen att jag vill blogga och därför börjar jag med att göra om den lite och nu tar jag nya tag och ska verkligen försöka finna tid.

Jag har funderat på sissta tiden om detta media spektakel vi liver i. Jag menar Facebook, Instagram bloggar och ect.

Allt detta känns som en ända som "uppmärksamhets" karusell och jag är med i den. Men nu har jag tänkt att jag vill kliva av den.

Jag har nämligen bestämt mig för att ta bort Facebook i dag. Det ända bekymmer jag har är att jag pratar med mina släktingar där igenom. Så nu väljer jag att ha kvar min sida men kommer under dagen att RADERA alla min vänner där och bara SPARA min släkt från Chile.

Jag vill ha tillbaka detta med att ringa. Jag vill kunna berätta något nytt för mina vänner jag pratar med och inte lägga ut på Facebook, man har ju typ ALDRIG något nytt och roligt att berättar för att så fort det händer något så lägger man ju ut det på Facebook.

Jag kommer att behålla min Instagram för jag tycker det är roligt med bilder. Men så det kommer inte att lönas för er att försöka adda mig igen på Facebook för jag kommer inte att använde den sidan mer än när jag har kontakt med min familj i Chile.

Detta kommer att bli ett expremet för mig (för jag är ju väldigt nyfiken) och jag hoppas att jag kan känna ett lite lung i kroppen och inte denna ständiga kolla om vad som händer på fejjan hela tiden. Har ni tänkt på hur många  gånger ni går in på fejjan en dag??? Hur många gånger ni tar upp telefonen, eller hur länge man sitter på datorn varje dag och är in och kollar??

Hörde till och med på nyheterna att på olika Öppna förskolor så har man mobilförbud för att föräldrarna bryr sig mer om sin telefon än om barn?   

Detta är ju ganska knäppt. Så nu vet ni att jag tar ett kliv tillbaka i utveckligen.

Genom detta nu så kommer jag oxå hoppas på mer tid med bloggandet.

Jag kan oxå berätta till in förtjusning att jag ska börja jobba heltid på hemtjänsten på Nordanå. Börjar i morgon med inskolning och det känns SUPER bra. Att få gå på schema igen och VETA när man ska jobba och VETA när jag kan planera något.

Så jag klappar mig på axeln och säger till mig själv...

Ja fast du inte har gått skola så har du alltid hållit dig med jobba. Jag kanske inte har någon super lön eller super bra arbetstider, MEN jag trivs JÄVLIGT bra med att jobba med det jag jobbar med och jag är glad varje dag jag vaknar och får gå till jobbet.

Nu vänner blåser vi i stora trumpeten   och börjar om med ett steg bakåt och två framåt.


VÄLKOMMNA MINA VÄNNER


Av Isabella - 10 oktober 2013 13:25

I sommras fick jag för första gången träffa en kille vid namn Asse. En ung men mycket trevlig kille på 18 år tror jag. Vi skulle jobba ihop på hemtjänsten över sommaren.

Otroligt duktig och nyutbildad till undersköterska. Han komme som en frisk fläkt till oss och han tog våra vårdtagare med en stormvind. Vart man än komme efter han , pratade dom om han. Hur duktig och stillig han var. Nu för några dagare sedan har han och hans familj fått ett UTVISNINGS beslut på att dom ska skickas hem till deras hemland?

Visst man kan vara född på ett ställe ,men bara för det behöver det inte vara ens hem. Hur är våran invandrar politik godkänd?

Hur kan man låta en familj leva och bygga upp ett LIV i mer än tio år och sedan säga att..

-Nä nu har vi inte plats för er så nu får ni åka hem???

Hem till vad??

HÄR är ju deras hem, här har dom sina vänner , kompisar och arbeten. Han har utbildatsig, tagit sig in i arbetslivet och verkligen bidragit till staten kassa och så blir det så här??

HUR I HELVETET TÄNKER POLITIKERNA??

Man kan väl för fan inte låta folk stanna i flera herrans år och sedan kicka ut dom! Skulle ju va jävligt roligt att ta denna männsika som beslutat detta att sätta han/hon på ett flyg till ett land där hon/han ska börja om på nytt och där hon/han inte har några vänner eller kontakter? Hur roligt skulle denna männsika tycka det är?

Det måste ju komma en lag på att man ska inte behöva vänta mer än MAX ett år på att få ett beslut.

Man kan inte leka med männsikors liv på detta sätt.  Det finns tusen andra DÅLIGA människor vi kan skicka hem. Dom som inte vill bidra, dom som vill leva loppan och skratta det sveska samhället i ansiktet! Fattar ni politiker inte att det är åt er dom skrattar....???

Dom rent ut av pissar på er! Nu jävlar måste vi medmänniskor visa att detta inte är okej!

Vi måste hjälpa Asse och hans familj på alla sätt.

Jag vill att alla som läser detta skriver under listan jag länkar till och dela gärna länken om ni kan på Facebook! Även om ni inte känne Asse så visa att på detta sätt får det inte gå till.......

Det är dax att vi SVENSKAR börja säga ifrån nu!


http://www.namninsamling.com/site/list.asp?p=999&id=4581&refresh=20131009112920


HJÄLP ASSE OCH HANS FAMILJ!!



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards