Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Ny look !

Av Isabella - 12 november 2013 10:34

Hej hopp mina läsare!

Tisdag och jag har tagit mig en ledig dag idag. tänkte i går att ...nja kanske jag ska försöka få jobba idag , mennnn nää. Igår kväll kännde jag , varför det??

I helgen har jag varit och införskaffat mig en ny tattuering.   

Har tänkt på detta en mycket lång tid nu och nu blev det av. En överarm med stjärnor blev det. Fem stjärnor med mina syskons första bokstav i varje stjärna    Två större stjärnor som symoliserar mina store bröder Rolf och Abrahamn och tre mindre stjärnor som är mina minder syskon. Vart faktiskt riktigt nöjd själv.

 

I helgen har jag fått skäll. Av en av mina vårdtagare. Det positiva i detta var att han kallade mig för "det unga tjejorna" som inte var tillräckligt bra. Blev glad trotts det han påpekade   

Jag har ni jobbat i snart två veckor på detta nya område och jag storm trivs redan med både personal och vårdtagar.

Det ända man kan klaga på att vi inte har någon bil   

Nordanå är ett ganska stort område och vi går en hel jävla del. Visst ska man vara glad för att man får röra på sig, men när man måste stressa för att kunna göra ett gott jobb blir man lite frustrerad och man kanske inte alltid kan göra allt man vilj.

Men gud kanske hör våran bön och sänker oss en bil i sinom tid.

Om jag skulle få tag på en stegräknare ska jag banne mig räkna stegen man går på en vanlig dag. Kanske det finns någon app för detta, måste undersökas   

Idag har jag oxå faktiskt beställt mina första julklappar......  så nu är jag på gång.

Tror jag ska surfa hela dagen och beställa allt från nätet. Varför springa runt på olika affärer och klia mig i skallen och fundera på vad man ska köpa när man jag göra allt i från soffan?

Idag har jag haft besök av min vapendragar Stina. hon komme som en "Bullfe" från himmelen och hade med sig SUPER GODA bullar med sig. Innan hon komme så var jag och tog fram "fetto nyckeln" och låste upp fryen och tog fram lite kakor.

Ja ni hörde rätt. Vi har måstat börja låsa frysen för att få ha kvar våra kakor jag har bakat. Tydligen har vi några kaktomtar som springer ibland och tar kakor. Så nu har vi sattlås på frysen och nyckeln är inlåst i ett säkerhets skåp. Så först måsten man låsa ut nycklen från skåpet och sedan låsa upp frysen..... sllt för att det ska bli så jobbigt som möjligt för att komma åt kakorn. Och jag har märkt att tomtarna INTE har kommit åt kakorna dsedan vi gjorde dom här åtgärderna   

 

Symboliskt nog ska ska man veta den som tar nyckeln att om man äter kakor så blir man tillslut som en gris!

Nu mina läsare ska jag googla lite och se om jag ska hitta på någon god mat till middag eller om det blir soppa idag. Men älr lite sugen på Indisk mat faktiskt.

I går kan jag berätta hände det något JÄVLIGT ovanligt här hemma.

Jag fick Rebbe att laga mat och det var verkligen SKIT gott oxå. Jag frågade då varför hon lite lagade mer mathär hemma. då fick jag till svar att hon gillar att laga mat men att det är tråkigt att plocka bort erfter maten.

Så jag och Micke tyckate attom du lagar mat så plockar vi bort   Om man får komma hem och hon har fixat mat så plockar jag mer än gärna av bordet efter maten. Så jag ser verkligen fram imot framtiden.

Nu vänner har jag inget mer att berätta om migg torfftiga liv så nu drar jag mig tillbaka.

Vi hörs förmodligen imorgon.



 
 
Ingen bild

Stina

12 november 2013 13:19

Hahaha älskar fetto nyckeln :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards