Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Fredag den 13 eller......

Av Isabella - 13 december 2013 10:11

God morgon på er alla glada.

Fredag idag och det är Lucia. Har tyvärr bara funnit inom mina väggar hemma,så jag har inte sett ett ända lussutåg idag. Jag hoppas verkligen jag får se något idag.

Igår var jag och jobbade på Älvsbacka område och då träffade jag en gubbe som berättade en sakför mig.

Han sa:

-Ja idag ska vi rita ett kors i taket!

-Jasså sa jag ,varför det då?  

- jo för idag fick jag äntligen höra en SVENSK låt på radion. Dom där med kepsen på sned (så gjorde han en hastig och lite irriterad rörelse över huvudet) sjunger ju ALDRIG på svenska?!

-Nä sa jag det är ju inte så vanligt.

-Vi har ju så många fina sånger på svenska, varför spelas dom inte mer..???

-Ja jag ver inte .....

Tänkte sedan på att han kanske har på typ mix megapol eller nåt, och där är det ju bara dico thjo   

Det vanligast ämnet som vi pratar om nu är nog förmodligen vädret. Detta regnade, och den halkan som kommer med detta. TRÅKIGT !!

En annan gubbe igår berättade att han tackar gud varje dag. Jo tänkte jag , om du kunde be denna gud om lite snö och ingen halka.

Förra året denna tid så var jag och Moppis bästa vänner, men i går får han vila. Pgr av denna skit halka OCH att jag har ju ganska nära till jobbet.

Min pencelin kur tar slut idag och det känns skönt. Då kanske mina fisar inte lukat död kadaver. Man är ju livrädd att man ska råka släppa iväg en smygar när man är runt folk eller vårdtagare.

Till veckan har jag funderat på att man måste börja planera julen och julbaket. dagen DET närmar sig med stormsteg och det känns roligt.

  

Med våran resa går det väl så där   

Tror jag berättade att vi måste boka om allt,för att det var för lite bokade från Luleå. så nu har jag och Micke suttit i typ två dyng och sökt och sökt. Vi har även flyttat fram datumet till April för att vi ska kunna ha mer möjligheter och för att det ska ha unnit bli lite mer varmt på vissa ställen. Men allt är så konstigt. antingen ska man flyga och mellanlanda och tjafsa, eller så är det super dyrt med alliclusiv, eller så är det förbaskad lång tranfer.... ja vi har inte hittat något än. vi måste fortsätta leta med ljus och lykta.   

Nä nu har jag uppdaterat er om mitt otroligt händelserika liv så nu drar jag mig mot jobbet för att jobba kväll. Dagen till ära ska jag ha på mig glitter i håret och kanske sjuga om någon vill höra min konstiga stämma   

Ha nu en trevlig helg och var rädda om varandra !

Avslutar med typ en super cool låt !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards