Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Min dag !

Av Isabella - 21 juli 2014 07:00

Äntligen är det min dag idag. Jag ska få fara och bada OCH jag är ledig HELA dagen.

 

Det ska bli roligt för att jag får umgås med min dotter OCH vi har turen att få umgås med våran MYS Sara A.

Hon har oxå jobbat hela skit helgen .

Igår funderade jag om man kunde få vattenskador på huden (tex mellan tuttarna) ?   

Man torkade och torkade både nacke, hals och tuttar så fort man typ rörde sig, och det var ju hela tiden typ !

igår tyckte jag JÄTTE synd om mig själv, för att jag inte har någon semester. Kommer fan knap ihåg sist jag hade en vanlig svensk 4 veckors semester ? Förr i tiden var jag och Micke lediga 4 veckor sammtidigt och vi hade all tid i världen att njuta av väder och vind. Men nu är det bara jobba och jobb och jobb. . . .

Sedan så gnuggar jag typ in det i mitt anskikte hela tiden ofrivilligt.

Varje vårdtagare man kommer till (nästan varje) frågar typ jämt . . .

-Ja ha när får du semester då ??? Och ser så där glad ut som bara dom kan . . . .

-NÄ jag får ingen semester för att jag har varit vikarie i flera år och man sparar inga semester dagar då    

-Men nästa år har jag semester och då ska jag njuta !!! hi hi hi hi   

Denna mening säger jag typ 6 -10 gånger per dag . . . . . .

Woj woj woj min läsare.. . . . . .NÄSTA år får jag semester så att  ni vet . . . . .

Men skit i det nu. Idag är det måndag och det ska bli JÄVLIGT varmt och jag ska fan bara njuta idag. Mot stranden blir det.

Så ha det bra nu till nästa gång mina pluttar !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards