Jag kan allt

Alla inlägg under oktober 2014

Av Isabella - 31 oktober 2014 06:43

Med risk för att kränka någon så ber jag om ursäkt på förhand, MEN jag måste få säga vad jag tycker om detta fenomen.

I förrgår visade Kalla Fakta om olika pastorer som åker runt och säger sig kunna bota Cancer och andra allvarliga sjukdomar ?

Folk vallfärdar till desssa möten och ber,skriker, kastar sig om kring , flännar och ja ni vet hur det brukar se ut tror jag.

Dessa präster uppmanar oxå att folk ska skänka pengar till GUD ??

Nu är det då ett fåtal som var med i Kalla Fakta som  kännde sig lurade av prästern ? ? ?

MIN FRÅGA ÄR DÅ 

HUR MENAR DOM DÅ???

ALLSÅ vem tror att någon skrikande gubbe kan bota Cancer och andra svåra sjukdomar? Sjukdomar som är så väl forskade på och som det finns så starka mediciner man behöver ta imot för att KANSKE kunna bli friskt ! VEM TROR att gubben ska kunna det? Och för helvete vad ska GUD ha pengar  till ? ? ? ? Ska  gubben ut och handla nya kläder eller vad ska han ha pengar till?

Jag har så himmla svårt att känna sympati för dessa människor som ger bort halva eller hela löner till skrikgubbar och TROR att gud ska hjälpa nu.

FÖR FAN visst bör man ha sett gubben"GUD" och träffat han om man nu ska försöka tro på att HAN ska kunna hjälpa någon.

Precis som TOMTEN är GUD en osynlig varelse som håller barn och vuxna på plats.

Religon av alla former är inget världen behöver. Kolla runt i världen hur krigen ser ut ? 85% minst beror på religoner.

Folk verkar ju bli som tokiga av det.

FÖRBJUD  ALL sorts religon är min åsikt.

Och visst måste vi människor börja tänka SJÄLVA  innan vi ger bort stora summor pengar.

-Vill jag ge dom här pengar till någon som inte finns? Kan jag VERKLIGEN bli kvitt min farliga sjukdom om denna gubber lägger sina händer på mig???

ENKELT SVAR :  NEJJJJJ!

Men vill man tro det så okej, men tyck för böveln inte synd om er själva när ni upptäcker att

-Nääähäää det gick visst inte.

Att få ha en tro ska väl inte kosta pengar?

PUNKT !




Av Isabella - 31 oktober 2014 06:28

FREDAG idag och jag är LEDIG ( säger det med en lite sång efter)   

Är jävligt nöjd över det, har som längtat hela veckan. Tanken är att jag skulle jobba helg. En maraton helg oxå.

Lördag 6.45-14 / 16-21

Söndag 7-18

MEN igår ringde en chef och frågade OM jag skulle kunna tänka mig att jobba natt iställe  natten till söndag och natten till måndag.

JO tackdet gör jag så gärna,sa jag. Så nu ska jag för två nätter återgå till natt igen.    Och detta innebär att jag kommer att få äta Helloween tårta i morgon, surfa en hel natt, glo på tv oerhört länge och sova på dagen .

Idag är jag upp med tuppen för att jag fick erbjudandet av min vän Johanna att träna med henne idag och det vill man ju. Så jag anpassade mig till hennes tid och det var nu kl 8 så därför är jag uppe med tuppen.

Restan av dagen kommer jag att gå in i bageri branchen. Jag kommer att dra igång operation "BAKA BRÖD SOM BARA DEN"   

Nämligen den faktastiskt goda limpan"frarin limpa" ! Skit vad det vattnats i min mun när jag tänker på den.

Micke kommer att komma hem vid ett och dottern är ju hemma och har lov. OJ det kommer att bli som en EXRTA lite helg dag   

Nä min läsare nu ska jag dricka vatten och sedan ska jag göra ett nytt inlägg.

PÖSSS


Av Isabella - 28 oktober 2014 06:27

Satt igår fram för tv och blädrade förbi CANCER galan   

Jag menar att at verkligen bläddrade förbi den kanalen, för att jag tycker verkligen att detta ord cancer är ett jobbigt ord och en jobbig tanke. En tanke som liksom har börjat krypa sig på en mer och mer.

När verkligheten har bevisat att det drabbar nu var TREDJE människa! När man har människor runt sig som drabbas av denna fruktansvärda sjukdom, människor som verkligen inte levt klart  livet.

Att veta att man aldrig kan vara säker. ALLA kan få det. Barn som vuxna.

Förr var det mer gammla man kunnde se fickt det, men nu finns det ingen åldergräns längre.

Vilka är då min odds ? ?

Som lite mullig, hög stress och det stora plusset att jag röker !

Mina odds är inte så jätte bra. Det är snarare frågan om NÄR jag ska få det ,än om jag ska få det.

Hur fan ska man leva då? Allt som man gör verkar ju vara cancerframkallande. . . . .chips, röttkött, cigg, fet mat. . . . . ja i princip allt som gör livet lite mer lyxigt.

Hur ska vi besegra denna jävulska sjukdom?   


Av Isabella - 27 oktober 2014 09:17

Allså  har nu suttit och fixat till bloggen med lite nya färger och grejor. Sedan finns det saker som kommer upp ploppande i mitt huvud då och då, saker som jag borde göra, men som jag drar på, unviker och är bara för lat för att göra. Tänkte lista dom här så jag själv ska få skämmas lite och kanske få en spark i baken ?



1.Lägga upp en budget OCH inte små nalla från sparkontot !

2.Börja träna lite på SPANSKAN ! !

3. Borde ringa ett samtal och berätta ett och annat för en person

4.Lägga upp en rimmlig tränings plan

5.BORDE verkligen sluta röka ! !

6. Lära mig att säga nej till ssker jag inte vill göra.

7.Borsta min katt minst två gånger i veckan.

8.Damsuga helst två gånger i veckan

9.Äta vegitariskt 1 gång i veckan

10. Köpa ordentliga regnkläder

11.Sluta äta ut på jobbet ! ! !

12. Minska mitt Cola Zero intag ( kommer aldrig att ge upp denna  otroligt nödvändiga dryck !! ) JAG ÄR BERONDE !!



 Ja vad tycker ni?? Visst är det löjliga skaer so jag inte tar för mig?   

Av Isabella - 27 oktober 2014 08:07

........ internet ska dö på min dator innan jag har gjort klart detta inlägg, så att allt jag skrivit kommer att försvinna   

Iallfall så kör jag nu.

Hej och god morgon på er alla glada skita.

Måndag och en ny vecka har tagit form. Helgen har varit LUNG ! Och då menar jag lugn. I fredag så kännde jag på jobbet att min mage hade lite värk, och att det gick bak mot ryggen ?? Lördg var det riktigt illa. Vet inte riktigt vad det var men jag hade jätte ont och vilade mellan tvättningen och städningen. Söndag  var det bättre men jag känner av ryggen än. Men iallfall så har jag typ inte gjort något i helgen.

Slappat i soffan med telefonen i handen och spelat "Wordbrain" nästn hela helgen, medans Micke har slaviskt tittat på Prison Break.   

Igår bryt jag latandet och bakade lite kakor och gotti gotti ! Sedan ringde jag Stina och Nicke och bjöd hem dom på fika.

Så lite sällskap hade vi.

Jag kan oxå säga att jag inhandlat FÖRSTA julklappen i lördags.

Kawwaboomm vad bra jag är.   

Känner mig ganska taggad på att börja redan nu så det inte blir så dyrt för mig i december och att man inte behöver stressa ihjäl sig.

Har försökt hela helgen att övertala min mini familj att vi ALLA ska skriva önske listor till tomten.   Ingen har svart mig och bara försvunit från min närvaro ? ? ?

VARFÖR ???

I lördag planterade jag ett nytt liv ! En ny lite planta som jag ska vårda med ömhet och kärlek ska ni veta. . .  kolla

 

Sedan var jag och Micke till Sjöbotten och kollade in min mor och moster som var i full hugging med bakning i bagarstugen.

 

Tussan har varit ute HELA långa natten och vill passa på att säga god natt för hon ska sova hela dagen.

 

Och själv ser jag att jag fortfarande har internet och vill nu skynda mig att avsluta detta inlägg innan internet dör.

Så ha en bra dag i dag. Nu ska jag vika min tvätt, ta en prommis till biblioteket. Ser du att det blåser JÄVLIGT mycket . . . . undra om jag tar mig över bron?

Sedan blir det jobb efter 12.

 

Av Isabella - 23 oktober 2014 08:32

God morgon folket   

Torsdag och vi rakt mot en slappar helg IGEN ! Denna vecka har varit den bästa på länge. Jag har sovit så bra, inte kännt stess och jobbet har fluttit på som rinnande sirap !

Har oxå varit duktig och varit på gymet nu tre daga och det känndes skönt. Första dagen så upptäckte jag något   

Jag har ju för fasen odlat en vinter päls på mig ! Har helt glömt detta med att raka ben,under armar och i v:et ?

Det är ju en himmelens tur att man inte har små åtsittande shorts på gymmet. Men igår gjorde jag slag i saken och tog bort vinter pälsen. Det tog ju en stund och jag fick stöd dricka vatten mellan rundorna, men det gick. Så nu är jag len som en nakenhud!

Har och panik plockat mina ögonbryn nu när inte min mys Sara finns tillhands. Måste ju försöka hålla undan tills hon kommer hem till jul. Annars kommer hon ju typ inte hitta mina ögon?   

Sedna upptäckte jag och attj ag håller på att bli skäggiga damen ?

Har fått några grova strån på hakan och i våran spelge hemma på toan ser man dom nästa inte.

Men när jag åker olika hissar på jobbet kolla jag och då ser det ut som jag håller på att försöka odla skägg ? ? ? ?

Vad händer med mig . . . . . .

Så jag rensade undan där oxå igår   

Undra om man kan söka något typ av "raknings" bidrag av staten för allt lödder och alla blad man måste köpa ?

I allfall så nu går vi raka vägen mot en jul snart. Helgerna springer iväg och jag har fortfarande inte börjat titta i spanska boken? Jag är fan hopplös   

Denna helg blir det inte något specielt. På fredag ska vi ut och äta med Rebbe och Albin. Lördag blir det nog bara att slöa och söndag blit det att slöa oxå.

Sedan nästa helg blir det jobb, helgen efter det blir det Stockholm "Monster bilar" i Frinds arena. Gubben bjuder på hela kalaset och jag ska tydligen få åka tåg med ligg vagn ena vägen!    Jag har aldrig åkt tåg förr ska ni veta.

Helgen efter Stockholm blir det julgala i Skelleftekraft arena men Stina och Nicke !

Glitter och glamour på hög nivå ska det bli.

Ja så det finns vissa skaer som man ska hinna med innan julen. Och sedan ska det ju handlas julklappar för böveln oxå. Tur man inte har så stort köpes område så detta klara vi av på två helgen galant   

Nä vänner och kollegor. Nu ska jag städa bort och göra mig klar för lite jobb vid 12 tiden. Ha nu en super bra dag och ät nu inte gul snö om ni hittar det!



Av Isabella - 16 oktober 2014 09:50

God morgon på er.

Idag har vi redan torsdag och även denna vecka sprang iväg. Jag har varit duktig och sprungit tisdag och onsdag. Känndes himmla skönt att springa av sig lite negativ energi och få känna en kroppslig trötthet. Satt nu när jag jag var ute och drog i mig dålig luft och kollade egenom Runnkeeper appen. Det finns ju hur mycket roligt som helst man kan göra med den appen.

Sätta upp mål, lära sig springa, sikta mot ett maraton och en massa andra saker ! -skulle vara roligt att veta hur mycket motion man får av en dag på jobbet. Hur långt vi cyklar och går per dag. Tror jag ska FÖRSÖKA kolla en dag med hjälp av appen, om jag kommer att komma ihåg att slå på och av den varje gång man startar och stoppar    Kan bli vissa problem när man lider av tillfällig minnesfölust.

Men jag ska göra mitt bästa idag och försöka kolla hur mycket VARDAGS motion jag får när jag jobbar.

Idag kommer vi att få hem en halv gris oxå. Tyvärr så jobbar jag till kl 21 ikväll så detta innebär att Micke måste hämta och börja packetera allt själv. JOBBIGT för han för det är endel jobb med att packa och fin stycka upp allt. Men jag ska göra mitt bästa för att förbereda allt tills han kommer hem med allt kött.

Igår hade vi oxå "arbets plats träff" = personalmöte !

Ett underhållande och bra möte. Det roliga var att vi bestämde att vi skulle börja träffas en gång i månaden och göra roliga saker med varandra. En gång i månaden har en person ansvarför vad vi ska göra och vart vi ska träffas. Jag fick Maj 2015 så jag har lång tid att planera.

Kommer att bli super duper roligt tycker jag och för att vi är ett så himmla bra gäng allihop !

Nä nu ska jag förbereda kvälls styckningen och sedan dra mot jobbet i full mundering vinterkläder !

Hoj på er !

Av Isabella - 14 oktober 2014 18:30

Nu har jag brutit mot mig själv    Jag har handlat icke ekologiska VINDRUVOR !

Jag har verkligen inget försvar för detta, utan detta pgr av att jag vill prova en sak som jag fick prov i veckan på jobbet.

Min finaste kollega Idha hade med sig vindruvor, och hon hade fryst dom över natten. Allså så himmla gott det var. Halvfrusna vindruvor blir ungefär som att äta piggelin    Allså ni måste prova ni som inte har det. Så idag var jag tvungen köpa vindruvor och det fanns inte ekologiska vindruvor.

Skäms på mig men jag måste får bryta mot mina egna regler ibland oxå !

Sedan har jag hunnit allt som ska hinnas idag så nu slår jag ner min röv fram för tv och inväntar Rederiet   

Natti natti på er vänner !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards