Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Den manliga självkänslan ?

Av Isabella - 20 november 2014 09:27

I går kväll när jag små gluttade på nyheterna så var det ett inslag om att Sverige har blivit GROVT kränkt av en ryssk utbåt på svenskt vatten och att nu avsätts det stora summor till försvaret för att stärka vårat försvar.

Som ni alla kanske vet så innehåller vårat svenska försvar till största dels av arbetande män.

Män som nu har blivit kränkta av andra män.

Egentligen har det inte hänt någon typ av katastrof än och det är i mina ögen en typ av "KUK FEKTNING" som försegår.

Visst förstår jag att detta har mycket större propotioner än vad kanske jag förstår men jag blir lite fundersam över att när det gäller att få fram pengar till något som egentligen INTE hänt än, då finns  det pengar.

Har någon tänkt på hur kränkta vissa äldre blir dagligen, hur kränkta vissa barn blir dagligen, hur denna grupp som jobbar med detta har skrikit efter mer pengar under flera år? Men det är inte lika viktigt tydligen?

Att som gammal ska man inte kanske få komma sig på toan i tid man kanske måste sitta med bajs i 30 min innan någon kommer och hjälper än? Eller som barn ska måsta acceptera att man blir kallar hora, för att det finns för lite vuxna runt en som ser vad som pågår? Vi som jobbar inom dom här sektorerna ser detta varje dag och vi kämpar varje dag att göra allt vi kan ,men vi räcker inte till alltid. Visst gör vi oftast ett bra jobb med våra gammla och barn, men om man har 10 vårdtagare och det finns 2 det inte fukar runt så blir man ju fustrerad. Man vill ju att alla ska vara nöjda med livat att ALLA ska känna trygghet. Detta är något som varit på tapeten i FLERA HERRANS ÅR och det ända som händer är att man drar in mer och mer på dom pengarna. Hur högt vi än skriker , hur fort vi än jobbar så blir det ingen förändring?

Beror detta på att vi är ett kvinno domenerat yrke? Hur kan man bara på en hanvändning skaffa fram pengar till en arbestgrupp som är ett EGENTLIGEN " ut ifall att" om något skulle hända?

Den manliga självkänslan är kränkt och det är inte ok, så här lägger vi pengar SVERIGE !

Men att vi inom vådsektorn kränkts och blir kallade "tjat kärringar" varje dag för att vi jobbar för att försöka få politikerna att se detta BESTÅNDE problem måste lösas,men det är ingen som lyssnar på det?

Politiker tänker ni verkligen på er folk? Eller tänker ni på eran egen självkänsla?

Sluta fektarunt med era kukar, stoppa ner dom i byxan och börja se verkligeheten som den är!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards