Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Sista

Av Isabella - 30 april 2015 09:14

Hej och god morgon på er !

idag är det sista gången det är den sista April 2015. Det kommer aldrig mer igen. Vi har allså Valborgsmässoafton på tröskeln och idag får man grilla    Vi kommer idag att som några tidigare år vara hos våra vänner Joel och Lossan oxå för sista gången (tror vi), dom ska nämligen flytta kanske. Så ikväll blir det sista gången vi är i Stämningsgråden på Valborgs.

Igår var det en helt vanlig dag. Förutom att mitt kylskåp gapade tomt. så när jag slutade kl 16 , hets cyklade jag hem och jag och Micke hets for på Coop och hadlande, för att sedan hets köra till OK för att posta ett packet. Sedan hests körde vi hem och jag kastade ihop mat. Efter maten vart jag helt slut trött, men var ut och rökte och sedan hittade jag den sista energin och skyndade mig in för att STOR städa.

Japp, det var ett måste. 

 

Tussan är just nu inte rolig och när solen ligger på så ser man allt JÄVLA hår ÖVERALLT !!!   Städningen tog till kl 21 och då kastade jag mig i duschen och sedan kastade jag ner röven i soffan. Inget är bättre än när man ser ett skinande hem.

Glömde oxå att jag var ut och kammade Tussan innan duschen. Jag kammade lös två Tussan av en ??

Redan nu på morgonen hittade jag en mini hamster på mitt golv    hon släpper allså loss tussar som om man inte vet kan förväxla med mini hamstrar som rullar över golvet......

så nu har jag kastat ut henne igen och ska ta och damsuga igen............   

Igår ringde ÖVERFÖRMYNDARENHETEN (oj vilket långt och jobbigt ord) och berättade för mig att idag är det SISTA dagen jag är förvältare för Rolf   Så i morgon kommer en anna att ta över och sköta ekonomin alla papper. Jag kan luta mig tillbaka och njuta och bara umgås med han som syster.

Det var många SISTA idag och allt känns ganska bra. Jag gillar när något nytt är på g. Helgen kommer att bestå av jobb och jobb så inlägg kan ni kanske räkna bort.

idag har jag lite pyssel för mig. ska röra ihop lite röror till det grillade idag.

 

Färga bort denna utväxt och dom gråa stråna som har tittat fram .

Sedan blir det att chilla och bara intevänta grillnignen.

Tänkte visa er min bakrundsbild på datorn. Min mamma,border och jag. Mysigt och gud vad man längtar ibland att bara kunna fara och hälsa på över en helg. . . . .


 

Men så kommer det ju aldrig att bli, men jag ska börja planera min nästa resa, så får vi se när den blir av.

Morsdag är nu i Maj och jag har kommit på världens bästa present. Jag ska göra en fotobok till mamma med bilder från resan vi gjorde till Chile.

Tror hon kommer att bli glad. nu har jag inte tid längre, så nu får nu ha en trevlig Valborsafton. Tänk på att inte smälla ev er fingrar, på djuren som är rädda och ha så jävla trevligt framförallt !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards