Jag kan allt

Alla inlägg under juli 2015

Av Isabella - 27 juli 2015 06:56

God morgon folket ?
Måndag och idag är det min försa semester dag jag har betalt. Känns nice att gå hemma och ha betalt.
Regnet öser ner stundvis men det gör mig ingenting. Känns ganaka skönt att inte känna att man MÅSTE vara ute och aktivera sig.
Idag finss det lite fix som måste göras innan vi kliver in vårat vrål åk ( volvo740 ööhhh) och stur mot stor Stockholm !
Typ detta måste göras.
1. Städa
2. Tvätta ( har nyss börjat)
3. Rensa kylen.
4. Städa bilen
5. Packa
6. Fixa nykeln till grannen så hon kan mata lilla Tussen.

Igår när jag låg och tyckte synd om mig själv ( för att ingen ville vara med mig) tänkte jag att jag måste ha något att göra på semester.
Så jag bör nog göra en sådan där att göra lista .
Att ha en lista att luta sig mot är ju bra och hur skönt är det inte få kryssa av en sak i taget ?
Så jag har nu funderat ihop listan i mitt huvud
1. Måla alla saker vita som jag ska ha i sovrumet.
2. Rensa garderoben
3. Rensa ur och kasta bort garderoben i hallen.( detta kan måsta medföra att jag måste tapetsera om ?)

Sedan har jag nog inte några mer saker på min lista . . . . känndes lite liten och kort, men man ska häl inte jobba ihjäl sig på semestern.
Nu är alla räkningar betalda och man är åter igen skuldfri för denna månad. Nu blir det lite frukost, tvätta och njuta av tystnaden innan dom andra vaknar.
Ha nu en bra vecka för dey ska vi ha och bara njuta av bilturen och den goda maten vi kommer att få stoppa i oss OCH att få sova på hotell i tre nätter med dukad frukost VARJE morgon.
Man har det ganska bra iallafall.
Hoj på er

Av Isabella - 26 juli 2015 19:08

........det slog mig i morse i min bakis ångest att i morgn sk ajag inte och jobba. . . . .. och inte degen efter det och inte dagen efter det . . . . .för jag har ju SEMESTER NU !   

Känns helt jätte konstigt och att vi är lediga alla tre, att jag kan sova eller bara pilla på hur mycket jag vill i ganska exakt 4 veckor från och med i morgon . . . . Hahahahaha jag dör vad lyxit.

I allafall så har jag då firat in semestern REJÄLT !

Jag började i fredags med att ha turen att bli bjuden till Carro på taco. En super trevlig kväll och vi hann ju med en del pubar, åka kundvagn, välta med kundvagn, träffa folk och äta kebab på natten.

Tack Frida,Carro, Bea och Donna för att ni följde med ut.

     

Jag är ju ingen vin drickare men Bea hade handlat detta vin och det var nästan gott. Tror jag ska ge mig på en fin fylla snart. Måste ju prova och detta går nog få ner efter strupen.

 

Lördag morgon vaknade jag bakis och tänkte . . . . fan fan fan fan ......måste he mig upp så jag blir frisk innan bröllopet. Klädde mig och for på Coop och ingandlade go frukost.

Jag älskar och göra lite mysigt på morgon och att vi kan fika allihop   

Frukost tillsammans HELA sommaren ska jag försöka fast slå!

Sedan slöade vi till vi fick stressa så klart. Men vi hann till bröllopet och jag hann locka håret.

 

Solen skon och bättre dag kunde dom inte ha fått. Jag älskar att gå på bröllop. Alla är så fin klädda, alla är så glada och det är som bara lycka hela dagen. Sara Micke tog bröllopet till en ny nivå oxå. Mitt i en psalm när dom står där upp vid altaret så tar han fram mobilen och knäååen en selfi på han och Sara    Jag tror prällen vart lite ställd av hans trix. Men roligt var det.

Kvällen bestod av god mat, trevliga människor och fest i allmenhet.

                                      

Vuxen som man är så bokade vi skjudts hem  kl halv ett. Och det vart alldeles lagom.

Idag när man vakande förstor man att åldern har betydelse. Kudd av  trycket i ansiket satt i 20 min efter jag klev upp. En två dagars festande är max vad min kropp klarar av. Egentligen ville jag bara kravla mig från säng till soffa, men Rebbe puffade på att vi kulle på stan och handla mack så jag tänkte att friskluft  gör mig kanske gott.

NÄÄÄ jag höll på dö och det började regna när vi skulle hem.

Men jag måste väl erkänna att det var bra en då för jag handlad allt jag behövde till middagen.

Jag har idag gjort Club Sandwish by home stayle    

Allså så jävla gott det blev.

Jag ska lägga ut reeptet på den så ni andra kan njuta av en sådan macka oxå.

Nu mina läsare tar jag en paus några dagar och återkommer troligen efter helgen. Vi åker mot stockholm och blir borta några dagar.

Ha nu en bra vecka så hörs vi sedan !



Av Isabella - 22 juli 2015 08:32

God mrogon på er läsare.

Nu har det varit lite tyst från mig en stund. Tro mig att tanken har funnit för att blogga, men tiden har inte räckt till.

I lördags hade jag turen och tog ut en semester dag för att fara på en SLÄKT TRÄFF.

Så roligt och träffas.

Det var på pappas sida. Herre gud vad många vi egentligen är. Typ så har pappa 5 syskon, som alla har minst två barn(nästan tre ligger snittet på), som alla har minst 2 barn var oxå. Så det blir en del folk.

Vi hade super tur med  vädret och kunde vara ut och äta lunch och umgås.

               

I söndags så började jag min nedräkning till SEMESTER !

Herregud vad jag börja längt nu och visserligen tickar klockan på men ibland för sakta   

I veckan har jag försökt att öva på vara hungrig. Har väl kanske gått sådär. Direkt man har tagit med sig 1 lite frukt och tänkt att NUUUU ska jag BARA fika denna, så har någon kollega fläska till med go fika   Som igår tex.

Tog med mig en hårig persika och tänkte flera gånger under dagn att det är det jag ska fika på kvällen. När jag är på g in till fika ringer min kollega Donna och säger att hon köpt fika . . . .

Ja okej tänker jag, men hon gillar frukt och sådan så det går nog bra. När jag stiger in på lokalen så är det uppdukat någpt jävla buffe bord   

Ostboll, munkar,kanelbullar, godis och melon 

Hahahah snask djävulen hoppade direkt upp på axeln och viskade i örat.. . . . .

-Men fika och njut. Hålla igen kan du göra en anna dag. . . . .du har ju lix snart semester och det ska lix ätas en del gott då....... du behöver detta .. . . . .

Ja alla som vet hur suget pratar till en förstår. Så ja vi alla fikade oss i koma och när vi sedan skulle ut och jobba igen så höll jag och Donna på att få  en infarkt innan vi var framme.

Man mådde  illa och var stinn. Men det lustiga är att efter två timmar när dénna känsla lagt sig så kan man mata igen ???

Hur är hjärnan byggd????

Ja men iallfall så i måndags så tog jag mig broarna runt med inslag av joggin då och då. Det känndes bra. Tänkte ju älga iväg igår oxå, men då hejdade jag mig och tänkte. . .

-Näää nu ska jag inte börja vålds träna, utan typ tre dagar i veckan och sedan öka när min kondis förbättras.

Så vila igår och nu ska jag bege mig ut i prommis spåret. Jag har slutat lyssna på musik när jag går. Jag lyssna på olika poddar    Roligt intresant och promissen blir så mycke mer intressant och kort (känns det som) ! Ett litet tips till er som HATAR att gå som jag.

Igår gjorde jag oxå något som fick mig att koka över.

När var på g in till fika på kvällen så tänkte jag att jag måste ju köpa en dricka. Cyklar in på OK och handlar. Tänker sedan att jag skulle kanske ha tankat lite luft i mina små cykeldäck. Jämt när jag pumpar fiser jag på med luft för att jag är så rädd att jag ska spränga däcket. Oftas blir det lite för lite luft . Så igår tänkte jag att jag ska inte vara så jävla feg.

Hur tror ni det gick ??????

Jo jag sprängde däcket !!!!!   

Herre gud vlken smäll, och självklart skrattade någon stackare åt mig......

Så jag fick gå med pinsamma steg från OK och inbordes kokade jag.

Så nu har jag ingen cykel, men vad gör det när jag har en super snabb "Moppis"   

Så nu blir det prommis, tanka Moppis och sedan dra mot stan för att lucha med Maria och Maria.

Nu vill jag avsluta detta inlägg med att minnnas två fina indevider som har somnat  in.

Först den otroligt gulliga och fina männsika Bosse som var med i Glada Huddiks teatern, som har somanat in och sedan den fina lill kisse Sina.

Men tänker att om dom somande in nu tillsamman kanske dom kan vara med varandra ? Allså Sina kommer att få så många kramar av Bosse.

Nu tickar klockan på och jag närmar mig min semester med storm steg. 2/½ arbets dag kvar!




Av Isabella - 17 juli 2015 13:21

Hej och god dag på er läsare!

Fredag och jag har nu lite försiktigt börja min nedräkning till semester. Jag kommer att jobba söndag-fredag och sedan kommer jag slå på stora trumman och skrika ut SEMESTER    

Det är nog minst 5-6 år sedan jag hade semaster 4 hela veckor sammanhängande. Semester har jag haft men inte mer än typ 2 veckor varje år. Men nu kommer det att ske och jag ska säga att det är efterlängtat.

Det negativa med (om det finns något negativt) är att jag kommer verkligen att sakna min kollegor och mina gammal. Men jag ska försöka hålla mig sysselsatt och njuta av min semester. Veckan har varit rätt bra. Igår hände det något som inte händer jätte ofta. Jag spontan köpten en sak! Jag bukar vara ganska sparsam med spontan inköp och ofta tänka till om jag verklign behöver detta. Men nu när jag hittade denna FANTASTISKA cool och ljuvliga lampa kunde jag inte låta bli.

 

Allså kolla så himmla finaden var   

Den kommer att passa perfet in i mitt nya vita sovrum. Foten ska målas till vit och den kommer att lysas upp HELA mitt sovrum.

300kr fattigar åker jag från affären och är jävligt nöjd.

Jag har så många saker jag måste måla vita nu så jag tror jag ska börja med några ikväll eller så spara jag det till mina semester så jag har något att pyssla med.

Igår kväll fick jag även äta världens godaste mat. Surströming frossade hos broder. Rolf har länge vilja att vi ska komma och hälsa på och han är en strömings ätare så vi slog till med lite middag.

  

Efter maten så tyckte Roffe att det var rep dax av bordet. Min bror må ha olika handikap, men han är en jävel på att fixa saker.

Efter middagen åkte vi hem och upptäcker något fruktansvärt. . . . . . . . .vi hade slut toapapper!   

Just när alla i min familj vill tom bajsa så har vi inget papper. Mcike som är finullig tar fram servetter och ger oss STRIKTA order på att vi får inte ta flera åt gången utan måste spola ner EN och EN för annars kan det bli stopp.

Vaktmästare som han är så är han väldigt medveten om hur det kan bli om man gör ett stopp. . . . .

Så hela familjen stod i kö och man upprepade hans ord i huvudet när det var dags att troka sig.

 

Igår var det min lediga dag för att jag jobbar i helgen. Jag ägnade säkert 4-5 timmar åt att söka resa till varmare breddgrader.

Det är nämligen så att Rebbe fyller ju 18år i februari och hennes önskan är att jag och hon ska fara  utomlands och sola och njuta. Så jag har redan nu börjat kolla och det är inte lätt. När man har en budget så måste man försöka hålla sig inom vissa ramar och samtidigt vill man ju ha det mesta för pengarna.

Vi kommer även att få sällskap av mina två fina roliga vänner Stina och Sara. Kommer att bli SUPER roligt bara vi hittar en resa som passar alla.

Men som sagt en budget måste jag ha och försöka följa. Men jag kommer säker hitta något.

 

Det finns många saker som hänger löst i luften och nu måste jag börja reda i sakerna.

1.Måla bokstäverna,lampan,klädställningen,ramen och hyllorna vita.

2.Köpa nytt tyg och sy runt sängen

3.Försöka boka en resa innan min budget spricker

4. Det som behövs mest av allt är att BÖRJA MOTIONERA !!!!

Valken har börjat växa och jag känner mig ursäkta språket, men fet och lat!  Ställde mig på vågen igår och ser att jag åter igen har gått upp till 68 kg så nu måste jag ta tag i detta IGEN, men motivationen är på NOLL och lite under noll sträcket.

Men jag MÅSTE styra upp detta nu och sparka ut latmaske och hunger masken i mig. Ibland skulle jag önska jag  fick sådan där mask i magen som äter upp allt min föda.

Tänk så perfekt. Jag kan äta hur mycke gott som helst hela tiden utan att gå upp i vikt.    

Nu ikväll har jag lyckas iallafall skjuta upp detta med bantning, för jag ska fara och träffa några kompisa och vi ska äta frukt och chips. Pluss att jag idag har varit med min fina kollega Nazanin och ätit på Trästocksfestivalen och frossat i en Oxfilerulle. Sedan ska jag få äta indisk gryta här hemma ikväll med nam nam bröd   Bara god mat HELA dagen.

Rimmar ju illa men idag är det som det är.

Helgen kommer att bli trevlig. Idag vänner och gott, i morgon släktträff på pappas sida, söndag jobb med mina kollegor.

Jag har det rätt bra vill jag säga och jag önskar mig verklent inte någon annans liv.

Jag vill ha mitt liv !!!!







Av Isabella - 14 juli 2015 08:16

Först vill jag börja med att säga . . . . ... HELVETE vad less jag är morgon tve reportrar !!!!!

Ett jävla tjat om hur vädret är, att sommaren inte kommer, att vi har bara regn, att vi har kallt. . . . .vad ska vi göra för att få bättre väder ????   

Hur tänker folk. Värdret är vad det är och INGEN kan göra något åt det, och även om vi frågar  två tusen gånger om det KOMMER att bli varmare, så vet inte någon jävel det??  Gilla läget och njut bara av att man får vara ledig. . . . .

Det ska jag när min semester drar igårng. Jag ska vara så jävla glad att jag får ont i smilgroparn ÄVEN om det regnar. BARA MAN FÅR VARA LEDIG !   

Japp nu börjar vi om då . . . . . .

Nu idag kl 7.30 hade jag målat mitt 4 varv på sängen. . . . .två nätter i soffan och med en värkande armbåge så kan jag nu stolt säga att mitt "vita sovrum" har tagit sitt start skott    


FÖRE:

 

EFTER:

  

Det som ska göras.

1.Byta till vita gardiner

2. Måla alla saker vita (tex.hyllor, min klädställning) som går att måla

3.Tapetsera bort de två brunna väggarna till vita

4. Inskaffa VITA krukor

5. Sy nya draperier (vita så klart) till sängen

6. När jag får pengar köpa nya vita fina sängkläder !!!

Det ska kännas som jag ligger på ett vitt moln och fiser runt i luften.   

Jag vill oxå uppmärksamma folk på att bananfluge tiden har dragit igång nu. Igår upptäckte jag två och tog fram det tunga atelliriet direkt   . Vinägar,vatten med några droppar diskmedel i ett glas. På två timmar hade vi fångat tre st   allså dom så jävla blåst dom där bananflugrna. Dom måste ju typ vara hur hungriga som helst varför dom får dit det lukat DIREKT och drunknar. . . . . .  stupid fuck!

Nu mina läsare ska jag klä på mig, plocka bort i sovrumet, borsta tänder och hår, packa min matsäck och fara mot jobbet senare.

Ska bli så spännande att se vilka som kommit tillbaka från semester. Hoppas mina älskade Donna, Mari och Idha är på jobbet när jag kommer idag . . ..  .hoppas hoppas hoppas hoppas . . . . . .

Ha nu en bra dag så sysns vi en anna dag.





Av Isabella - 12 juli 2015 13:36

Men herre gud vad händer. Idag vaknade jag med ett ryck kl 05-46 och upptäcker att Micke redan smitit iväg. Han och hans kompajon Joel äkte tydligen tidigt i morse för att resan upp alla pengar av alla  ni 3000 som besökt Byske strand pary     Tydligen hade han mockasiner på sig för jag märkte då aldrig när han for. Pgg som bara den och glad klev jag upp, satte ihop lång svalet och klädde mig. Samlade ihop tvätten och mot tvättstugan.

Så nu ska jag få skryta lite och klappa mig på axeln. Kl är nu halv två typ och jag har hunnit

1.Tvätta 6 maskiner OCH VIKT DET !!!!

2.Damsugar

3.Blockar  bort madrasserna från sängen jag har tänkt börja måla

4.Varit på loppis och fyndat

5.Stor handlat för två veckor

6. Gjort en paj vi ska äta till middag   

Känner mig hel nöjd för i morgon är jag OXÅ ledig och då kan jag bara fisa runt som en dromedar.

Igår var vi på en loppis sväng och vi tvingade med oss Rebbe. Inte för att hon ville på loppis men hon har ju börjat övnings köra och det var ju perfekt väg att köra landsväg. Hon är super duktigt och jag känner mig inte orolig eller så där hysterisk när jag åker med henne. Det finns fördelar med att hon övnignskör.

1.Snart kan man fixa gratis skjuds hem från krogen

2.Hon MÅSTE följa med oss om hon ska få träna på att köra

3. Det är pricken över i:et när hon lyssnar på vad mamma säger !

Igår kväll blev det inget gjort. Vi lat åt köpes middag från Coop och låg i soffan och såg film.

Helgen loppis fynd då . . . . .

Ett par öljettgardiner vita 40kr (till mitt vita sovrum som ska påbörjas snart, tre kuddar för 15kr till soffan, ett spel 5kr,ett par skor 30 kr, en söt party topp 10kr.

Allt detta har jag fått för 100kr   I LOVE loppisar.

 

Idag när jag klev upp drog jag på mig mina sköna byxor jag köpte i Chile i Januari. Har faktiskt inte andvänt dom så där jätte mycket sedan jag komme hem. Typ kanske två gånger. Tvätta dom en gång.

Sliter på mig dom och njuter av det mjuka tyget och hur pösiga dom är. Åker iväg och går på loppis och sedan åker jag och stor handlar. När jag kommer hem upptäcker jag detta    

Vill man inte se mitt underrede så blunda. . . . .men jag har faktsikt trosor!

 

Har allså gått runt och visat hela murrvan typ !!!! Hur gick mina fina byxor sönder på detta vis?

Tur att jag har haft en lång kofta på mig så jag tror jag har skonat skellelfteås medborgare från min tros chock!

Så efter denna dag kommer dom här byxorna att åka i soptunnan.

Jag har oxå lyckats tvätta ett typ nytt cigg pack. Har letat ciggen igår men hittade dom inte. När jag kom till tvättstugan och skulle hänga en av tvättarna så blir jag väldigt medveten om att dom var i maskinen. Det var tobak ÖVERALLT så det var bara att tvätta om den maskinen.

Men nu kommer jag att lära mig till nästa gång.

ALDRIG mer tvätta ciggareter!   

Ikväll har jag tänkt ta mig en promenad för att få igång mitt förbränings system. Upptäckte när jag satt och rökte att badringen runt magen har tydligen fått lite mer luft i sig på sista tiden. Jag kan ju simma så jag behöver den inte.

Nu mina läsare ska jag försöka hitta lite ny musik till min spellista så  jag kommer i form.

Sköt om er tll nästa gång !




Av Isabella - 10 juli 2015 14:01

Här kommer paj receptet på den paj jag åt på Sarar möhippa!



Skal:

75 g smör

2 dl vetemjöl

2 dl V-b ost

3 tsk fil


Blanda ihop knåda ut i en pajform och låt stå svalt ca 30 min

Grädda på 200 grader till skalet har fått form.


Fyllning:

1 burk creme fraiche

2 vitlöks klyftor pressade

1 litet rivet äpple

salt .peppar, salladskrydda


Rör ihop allt och fyll skalet med krämen när skalet har svalnat. Efter det kan man ganera med skinka, tomater, vindruvor. Man kan byta ut skinakan mot räkor eller kräftstjärtar oxå.

Lår fantasin flöda.

Göre en god sallad och njut av denna fantastisk goda paj!

Av Isabella - 10 juli 2015 13:10

Igår var jag oh Rebecca ute och övningskörde. Vi har varit välldigt duktig på det och hon gör stora framsteg fort.

Snart kanske man inte behöver köra bil längre, utan man får bli en åkare   

Efter åkturen så bestämde vi oss för att fara förbi en grav. En grav jag aldrig har varit till. Vi åkte till Helens grav.


 

En mycket konstig syn. Att se ditt namn på en sten. Att försöka förstå att du verkligen ligger där. Det känns som det är hundra år sedan jag träffade dig. Som att du varit borta länge länge. Men när man tänker efter så har du inte fattats oss mer än 6 månader.  6 månader är ju ingenting egentligt. Jag tänker nästan på dig varje dag. Du finns med mig tror jag varje dag. Vi bruka prata om dig ibland på jobbet. Fortfarande frågar jag mig VARFÖR det gick så här. VARFÖR du tog detta beslut? Den fråga kommer man aldrig att få svar på, men jag hoppas att du kan förstå att världen blev inte bättre utan dig gumman.

Det som grämer mig mest är inte att du valde detta val, men hur du mådde. Hur du mådde in i det sista. Att du var själv med alla tankar. Hur du måste ha plågats och jag såg det inte. Visst såg jag, men att det var så djup och svår ångses förstod jag inte.

Det är mitt stora VARFÖR, varför såg jag inte och varför fattade jag inte att du inte skulle fixa detta???

Ditt brev ligger undan stoppat och jag kommer att bevara det för resten av mitt liv. Men om jag kommer att läsa det igen vet jag inte.

Jag vill komma ihåg dig med det glada skarattet. Men din fummliga stil och alla dina upptåg.

När du och jag och döttrarna först åt suring oh sedan for vi på en uteservering och tog oss 2 drinkar. Solen sken och vi hade jätte trevlig.

Eller alla stunder vi suttit utanför jobbet och rökt i solen.

Tänkt om du funnit här. . . .. . . . .

Vi hade kunnat ta våra döttra på en mini semester till Stockholm, gått på stan och suttit på uteserveringar i SOLEN !

Du älskade verkligen solen och solen älskade dig. . . . . . .

Jag hoppas du har sol varje dag där du är nu.    

Du är saknad Helen och det hade varit mysigt att ha dig här gumman!




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards