Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Så där jag . . . .

Av Isabella - 21 september 2015 09:18

Hej hej på er.

Klockan är strax efter nio och jag har hunnit fika, starta en diskmakin, joggat mig runt A-torp och duschat och snyggat till mig.

Som alla vet har jag ju beklagat mig över att dom håller på att måla om våra hus och att detta har tagit VÄLDIGT lång tid. Men nu kan jag meddela er att det är klar. Jallfall mitt hus. Härligt och behövande när jag nu har fått bära ut alla ute saker vi har på balkongen och framsidan som har stått och tagit en massa plast inne i sovrumet. Men idag på morgon ser jag att dom ska börja måla huset bakom oss. Vi boende får papper i brevlåda, där det står att man ska plocka bort alla saker från balkonger och framsidor då målarna ska maskera och sedan måla.

VARFÖR gör inte folk det? Jag blir då rent förbannad på hur jävla nonchalant en del är. Jag tycker verkligen synd om målarna som måste aggera flytt gubbar medans dom ska ha ett jobb att genomföra oxå.

Hoppas dom som inte plockar bort sina saker debiteras med en enorm summa pengar   

Veckan kommer troligen att springa iväg och jag ska försöka slåss med tiden. Detta med träning tar tid. Även om man inte motionerar mer än 1 timme per dag så ska man duscha, cyckla hem, ja allt tar tid och jobbar man till 17 och ska pressa in en middag oxå så blir kvällarna tajt. Dessutom ska jag i veckan göra klart underarbetet för att tapetsera i hallen i helgen. Så i veckan kommer jag sova gott och troligen vara slut, hungrig och kanske lite gnällig.

Men då får det vara så och det går ju över. Åhh tänk vad glad jag ska vara när tapeterna sitter på plast och jag bara kan mysa runt i hallen och njuta   

Nu ska jag dricka kallvatten och frysa, sedadn packa maten och göra mitt anskikte lite yngra   

Ha en trevlig dag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards