Jag kan allt

Alla inlägg under februari 2016

Av Isabella - 15 februari 2016 21:32

God kväll läsare.

Idag vaknade jag med ny energi och kännde att idag är dagen jag måste passa på att börja planera för resan jag har framför mig på måndag.

Det fanns vissa saker som skulle inhadlas. Så jag vaknade med en enorm kick av enegrig och man blir ju super glad när man såg att solen lyste ute oxå. Började morgonen med att fika,rasta hund, städa och diska. Sedadn vart det den promis mid Doris för att vi skulle ju som sagt ut på en handlings tripp, så jag ville att hon skulle vara lite trött när vi åkte så hon skulle sova. Allt gick så himmla bra och ingeting kunnde ju gå fel.......   

Jag styrde upp Rebbe så hon vakande och och gjorde sig klar och så var vi på gång mot Solbacken för att handla. Redan när jag körde ut från garaget så kände jag att bilen drog konstigt över jävligt åt höger, men tänkte att ....

-Men är det för mycket is eller snö i hjulhuset eller nåt. Tycket oxå att däcken lät lite konstigt när jag körde genom stan. När vi var just vid OK på solbacken vid röd ljusen började jag känna att det lukade bränt gummu och började förstå att något tokigt var det.

Stannar direkt efter ljusen på bussplatsen och går ut. kollar ett däck,två däck, tre däck och fyra däck och inser att JOOOOO jag har punka !!!!!!  

MEN HELVETES JÄVLA SKIT !!!!

Den första tanken var, vem ska jag ringa och få hjälp av??? Seddan slog det mig att pappa hade ringt typ 30 min sedan och sa att han var i stan. Jag kastade mig på telefonen och ringde han. Tyvärr hade han hunnit hem till Ske-hamn, men han sa att snällt att han kommer.

Sedan när jag lagt på luren tänkte jag.....

-Men jag måste ju prova iallfall att börja byta däck. Jag visste att vi hade ett reservdäck i bagaget. Öppnade luckan och inser att HERRE JÄVLAR vad grejor vi har där bak. Börjar plocka ut saker för att få fram däcket. Sedan ska jag ta fram den lilla domkraften som jag visste satt snyggt insatt i ett lynnfack. Öppande facket  skulle ta den, menden satt fast som satans berget. DIREKT rann tålmodet över och svordomaran haglade. Efter typ 10 min så hade jag lirkat loss domkraften.

Sedadn var det dags för att få den att fungera och veta vart man skulle sätta spaken man skruvar på..... nu låter allt väldigt kompliserat, men gör man detta inte så ofta så blir det lätt så. Summan av kardemummna är iallafall att jag och Rebbe han byta däcket INNAN pappa han komma och jag är stolt över mig själv att jag gjorde det. Jag slet som en tjur med bulltarn. Men skam den som ger sig.

Så nu känner jag att jag kanske ska skola om till däck bytar   

Nu är jag 700kr fattigare för jag var tvungen att köpa ett nytt däck, men otroligt glad att jag fixade allt själv utan det manliga könet inblandat.

Vill passa på att göra STOR reklam för DÄCK TEAMET i skellefteå. En himmla trevlig däckfirma men trevlig och hjälpsam personal.

Tack DÄCKT TEAMET för hjälpen med däcket.

Allt detta med däckbyte och att sätta på ett nytt däck tog oss ca 40 min. Så sedadn fortsatte vi våran inhandligs dag.

Rebbe fixade bikini överdel,sol glajjor och jag inhadlade hundgodis, tog ut 100 euoro och köpe diskborstar.

Nu är in lediga dag slut och jag känner mig rätt nöjd en då, men väntar mig lite tränings värk i armarna i morgon.

Sista jobbar veckan inna rean och innan Rebbe fylle myndig.......

På fredag smäller det och våran lilla blir stora damen.

natti natti så syns vi en anna dag !


Av Isabella - 11 februari 2016 14:10

...... så tänkte nog killen som og i mot mig på Elgiganten idag.

I fredags bloggade jag sist och sedan startade vi inte datorn förrän söndagskväll OCH då så hade den bestämt sig för att inte fungera eller snarare tangetbordet skulle inte fungera    Micke som är RÄTT bra på fixa och leta igen fel höll på halva måndagen för att spåra upp felet och försökte med näbbar och klor för att fixa detta.

Men förgäves..... han meddelade mig att, du måste nog lämna in den.

Jag tackade vänligt för att han provat och tänkte att det är lugnt för jag har u kvitto och garanti kvar.

Idag packade jag ner dtorn i min ryggsäck, klädde på mig alldeles för mycket kläder och tog med mig Doris och Micke och promenerade till Elgiganten.

Väl inne i butiken så berättade jag mitt problem och bedyrade att jag verkligen inte varit oförsiktigt eller har haft den i golvet, utan att den slutade bara vilja skriva.....  

Okej sa den trevliga killen och kliade sig i håret. Han slog igång den och helt plötsligt gick det skriva igen....????

Men vad i böveln nu då??

Jag konstigt sa han, men det verkar funka.....

...men se man på fan sa jag......vad konsitigt...... och kände mig rätt dum dum.

Men ok sa jag jag går hem igen och blir det problem igen så återkomemr jag. Traskade ut igen där Doris och Micke stod och väntade.

Så nu så fungerar alltigen och jag fick känna mig så där dum som en tjej som inte provat något själv eller som inte fattar mig på datorer.

Men sådant är livet.

Nu kan jag inte skriva mer för att Doris envisas att ligga i mitt knä och både datorn och hon ryms inte. Så jag väljer henne framför datorn och återkommer till er lite senare.

På återsende vänner   

Av Isabella - 5 februari 2016 09:17

Gäsp och rövbajs .....

Har nu varit hemma hela veckan med förkylning. Igår känndes det helt okej och hostan minskade och tänkte att jo med nu är detta över.

Idag på morgonen kändes det som NÄÄÄÄ nu börjar det om    Men efter att jag blåst ur näsa och bihålor så känns det bättre igen och på måndag VILL jag jobba med mina kollegor som jag faktiskt saknar   

Idag har jag oxå bokat in en akut tid hos "djur doktor" för Doris verkar ha något i ögat. Detta började i går. Röd i ena ögat och det rinner ganska mycket ur det. Ser ingeting som finns där så ett litet besök behövs nog göra. Jag som är proffs har en lite teori om vad som kan ha hänt.

Igår var vi ute en lite stund och hade med oss en boll och kastade med henne. Hon blir GALEN !!! Skaren är ganska vass och vi några tillfällen var hon och plöjde i skaren för att bollen hade farit dit och det kan vara så att hon skadade ögat då mot skaren.

Men jag överlåter detta till experterna idag.

Igår när jag stod och lagade mat hade jag på tv och hörde några politiker bli interjuvade ang "ny anlända männikor" om hur mycket bidrag man ska få.

Jag höll på skita ner mig. Om man kommer hit och har barn så kan man få bidrag mer än vad jag har i lön?? Ca 19000efter skatt kan man få ihop.......

Herregud dax att göra något åt detta kanske. Det är pinsamt att man har så jävla dåligt betalt i mitt yrke   

Fick en ide igår att jag ska imigrera till Chile några år och sedan komma tillbaka som nyanländ och då höjer jag min lön med ca 3000kr. Det är en rejäll löne ökning   

Magen skriker nu och jag måste ta tu med det. Morotsbröd med ost och en kopp te står på listan.

Jag återkommer senare idag när jag duttat med Dottan, inhandlat 10 ögonskuggor för 50 kr OANVÄNDA och varit och provat en snygg pumasko jag blev sugen på att handla.

Hej svej på er mys proppar.




Av Isabella - 3 februari 2016 19:44

Oj oj oj ...... min vän Stina frågade mig här om dagen om jag börja få resfeber ? Tänkte själv ...nääää när är det vi ska fara?

Just nu snurrar Rebbes 18 års dag i mitt huvud. Man fyller bara myndig en gång per liv och jag vill att gumman ska få en trevlig dag plus kväll.

Även om det rör bara dom närmaste och vi inte ska ha ett dunder kalas vill jag att det lilla som ska göras bli bra och att det är något hon ska minnas när hon blir gammal    Helt galet att hon snart är myndig. Som alla säger ,så känns det ju som det var nyss jag fick henne.

Har ikväll kolla igenom lite album när hon var pytt lite och tänkt tillbaka...... lilla lilla gumman vad du har blivit stor. Jag helt enkelt vuxen är du nu och jag njuter av varje sekund. Att vi kan ha denna relation vi har (trorts att vi inte alltid tycker lika och bråkar ibland), men du är min bästa vän och mitt bästa barn Rebecca. Jaaa jag vet Rebbe jag har ju bara ett    Men om jag hade haft fler så hade du varit mitt bästa barn ....hhihihihih

 

Iallfall så är planerna i rullning och jag kommer inte skriva ut vad som kommer att hända när risken är att Rebbe läser detta är ganska stor.

Men mina tankar är inte riktade mot resa som infaller om ENDAST 19 dagar   

Men bara för att mina tankar inte är riktade ditåt innebär det inte att jag inte längtar. Men efter Rebbes kalasande så hipps vipps så måste jag packa och sedan åka. Jag kommer inte hinna tänka utan bar fara. Passar mig perfekt !

Idag har jag inte gjort något. Jag ahr krypit upp i soffan med täcket och pappersrullen och sett film och snytit mig.

Världens roligaste film var det oxå. Ni vet den där svenska med han som gör MATCHO Sallad.....hahahah

Skrattar gör en lite friskare kan jag lova.

Nu mina vänner ska jag klappa på min håriga vän och vänta på att Micke ska komma och hälsa på mig.

Sov så gott alla och ha en bra kväll   


Av Isabella - 1 februari 2016 18:54

God afton mina läsare.

Sitter nu här vid datorn och nyser som en besatt dåre. Troligen är mitt tangentbord fullproppad med baciller just nu. Rent ut av hälsofarligt.

Igår började jag känna mig lite förkyld och i natt blev jag jätte förkyld. Inte konstigt direkt när Micke har varit super förkyld en hel vecka och har sovit här några dagar    Huvud värk ont i bihållorna och troligen kommer febern snart för jag fryser nu som en isbit.

Idag har jag försökt göra bort det som har varit viktigas innan jag KANSKE måste ligga i sängen och vila upp mig.

På schemat stod det först att få till Doris mage. Hon har nu i fyra dagar haft diarre på nätterna. Men inte på dagarna? Så under 3 dagar har vi tillfört extra mycket vatten, små portionerat ut maten under dagen, men inget har riktigt hjälpt.

Så idag ringde jag veterinären och nu ska hon äta fisk och ris ca 6 msk idag, få diarre pasta och mycke vatten, pluss att jag har avmaskt henne idag oxå.

   

Mamma hjärtar lider lite faktiskt när man förstår att hon är troligen jätte hungrig och sitter och kolla på oss med sina hund ögon. Men måste hålla mig stark och övervinna hennes blickar.

I dag har jag plågat mig ut på en promenad till hockey plan och kastat boll åt Doris. Fast man är sjuk så behöver ju hon sin motion och hon tyckte det var roligt.

   

På efter middag har jag och med hjälp av Rebbe handlat så vi klarar oss i två veckor och herregud vad jobbigt det var. Att handla med sata dukande huvudvärk och rinnande näsa är en pers. Eller hur alla karlar! Har snytit mig redan så jag har fått en torröverläpp och det svider som fan.

Så i morgon är man förmodligen lite clown likande. Ikväll har jag oxå fixat världens godast middag.


SURSTRÖMING !!!!


Nu har jag gjort bort alla måsten så nu kan jag lägga mig ner och bli sjuk på riktigt och det tänker jag oxå. Jag har laddat upp med cola och chips och ska krypa ner med hungriga Doris i sängen och slå på Vikings och dregla och snora om vart annant .

Nu öppnar portarna till mini sjukhuset för både männsikor och undar......



Av Isabella - 1 februari 2016 18:38

......är räknade !

Varför ger stor matte mig ingen mat? Jag förstår ingentinng nu? Jag brukar alltid få mat, godis  och tugg ben..... vad är det som händer. Det hon erbjuder mig är ett pytte slick ris och fisk och så håller hon på att prata bäbis språk och ställer ner vatten hela tiden   

Hur länge ska detta pågå. Iallafall så har jag idag varit och busat med min kompis Rex. Tycker han är lite trög ibland. Han som skäller och tittar på mig.

'Idag gjorde jag mitt bästa för att visa han att jag ville verkligen leka MYCKE ! Jag sprang allt jag kunde runt,runt ,runt och så försökte jag se rolig ut, men han komme som inte riktigt igång. Men han är ju gammal och trött kanske.

Idag har jag oxå varit och sprungit på isplan. Mamma har kastat is klumpar och det var jättte roligt.

Jag var så duktig och sprang allt jag hade fram till klumpen. Fattar inte riktigt vad mamma säger jämt när jag kommer fram till bollen/ klumpen...???

Hon står alltid kvar som ett fån och säger samma sak jämt.

Nästan som om hon vill att jag ska komma till henne igen? Men varför? Hon har ju just kastat saken åt mig, och varför ska jag gå till baka då?

Allså dessa människor.....dom har så många konstiga ider jämt. Nu ska jag försöka lägga in "sötblicken" och se om jag kan lura henne att ge mig mat!

  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards