Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Helg med guld kant i vanliga vardagen.

Av Isabella - 20 mars 2016 21:14

Sitter nu i sängen och känner mig helt tillfreds med denna helg. Började fredag med att få en "Bella" sov morgon. Det vill säga att jag vaknar kl 6.30 i stället för kl 5.30   

Jag hade lyxen i helgen att vara hel ledig fredag,lördag och söndag. Fredagen började som vanligt med att man vaknade till världens gulligaste ansikte (allså Doris). Sedan flyt dagen på. Jag städade lite lätt, var och promenerade med Doris och Micke broaran runt, var och handlade med Micke.

Hjälpte min bror att hämta ut sin sprillans nya bil från Hammarängen. Han sken som en sol och gud vad roligt att se han så lycklig   

Sedan vart det att förbereda middagen till kvällen då vi bjudit Micke bror och sambo med barn.

Gulligaste Emelie komme med årets påskpynt.

 

Japp denna fina blommster aragemang kommer att pryda mitt kök till den dör. Påsk pyntning har aldrig varit min sida. Ganska konstigt för när man har vuxit upp med min mamma så borde jag ha en hel jätte låda med påsk saker, en låda sommar saker, en låda julsaker, en låda höst saker ...ja ni fattar säkert. Hon pyntade vid varje ny årstid och bytte gardiner typ 5 gånger per år.

Jag har inte tagit efter min mor i detta. Så detta är årets påsk pynt. Tack Emelie och Jörgen.

Lördagen var min dag. Det var dagen vi skulle av verka min present jag fått av Micke.

Min present var en natt på hotell i Umeå, med Ikea besök och en titt på den helt nya och GIGANTISKA varuhuset som ligger anhängande till Ikea.

Så treligt vi har hafte det. Vi shoppade lite på dagen (mest tittade), sedan for vi in till stan och parkarade bort bilen och satte oss ner på en pub och drack ett par öl i väntan på att få vårat hotellrum.

Efter vi checkat in och trängt ner valkropparna i ett litet badkar och badat tills vattnet belv kallt, så avnjöt vi en SUPER GOD middag på Allstar.

Jag undrar nu hur det kan vara så JÄVLA stor skilland mellan Skellefteå Allstar och Umeå Allstar? Det ska väl var samma kan man tycka. Men maten är såååååååå mycket bättre i Umeå.

Efter middagen rullade vi vidare på en mindre pubrunda.

Allt var mycket trevligt och jag är super nöjd med min present.

Söndag blev en mindre shopping dag oxå innan vi åkte med.Vi hittade en gigantisk loppis som vi gick runt på säkert en timme och jag hittade lite fynd där med.

Lunchen tog vi på Mc Donald. Det roliga var att Micke tog en ny kyckling buragre. Glups som han är så tog han två rejälla bitar och säger sedan till mig.

Det är något fel med denna....... det finns ingen kyckling i den.....

Vi öppnar upp burgaren för att försäkra oss om att det inte ligger någn mini kyvcklng bit bär i mellan, men det gör det inte ?

Så kocken hade glömt det man betalar för   Sedan så hade ju Micke redan tyt nästa ätit upp en tredje del av burgaren....

Men jag travade till kassan och frågade snällt om det inte ska vara kyckling i denna "kyckling burgare" ? Kassören kollade frågande på mig och sa sedan JOOOO visst borde det de.....

Han skämdes och for snabbt iväg mot kockaren. Micke fick en ny rätt snabbt och kassören bad om ursäkt.

Jag svarade lite fnittrigt att det är ingen fara.

När vi komme hem kring 15 idag så blev det prommis med Dottan, matlagning, och träning med Dottan.

Och jag packade upp alla mina fynd......


   

Pallar och glas på Ikea...... har skruvat handleden ur led   

   

Blomm bollar och en fin burk till Doris godis köpte jag på loppisen. BILLIGT ska ni veta......

  

Ha nu en jätte kväll och ta hand om varandra där ut ..... kom ihåg att skratta förlänger livet !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards