Jag kan allt

Alla inlägg under september 2016

Av Isabella - 12 september 2016 19:31

God afton på er !

Måndag och jag har klarat av hela helgen med bravu. Eftersom det har stått jobb på mitt schema så är detta min lediga dag. Hur skulle jag spendera den då?

Tanken gick i toner med att ligga lite längre. Kliva upp, fika och mysa med Doris. Sedan klä på mig och Doris och ta en timmes promenad. Gå hem stöka undan helgens skit. Stor handla och göra en matlista. Baka limpa och göra kycklinggryta till middag.


Så vart det typ inte!

Fick veta redan igår att min far var tvungen att låna min bil då hans har gått sönder. Så jag var tvungen att kliva upp lite tidigare vad jag ville. Stress fika, snabb kissa Doris, och iväg till Ursviken för att lämna min bil och sedan få skjuds hem. Redan halv tio var jag hemma igen. Kläde på mig direkt och tok den här behövliga promanden på 1 timme med Doris.

Väl hemma igen så snabb scannade jag av vad jag hade i mitt kyl- och frys skåp och drog på Coop.

Handlade hem allt nödvändigt som behövs och ingredienserna till limpan. Gjorde klart allt och då ringer mamma. Efter att vi prata och rett ut dom vanliga frågetecken så kommer det fram att hon inte tagit medicin på två veckor då hon inte förstod varför den inte har kommit.

Då ungefär där sprack limp baket   

Så jag fick börja ringa runt till geratrik och apotek för att hör vad som har hänt. Allt detta slutade med att jag fick lov att åka till mamma och ta med henne på apoteket. Där låg det medicin och väntade på henne. Men efter som hon inte hämtat det och det har gått två veckor så kan hon nu inte börja om att att samma styrka igen. Så vi var tvugna sätta oss i bilen igen och fara till stan på Geratriken för att få veta vad vi skulle göra nu.

Väl där med förhoppning om att få ordning på medicinen, så får vi bara veta att hon måste ha en läkartid och börja om att äta sig upp i samma styrka hon hade......

Så nu väntar vi på en läkar tid till henne.

Behövligt då jag tog fram mamma rösten och förklarade att NU ska hemtjänsten in och ge dig medicin mamma. Och för att genomföra det så behöver vi en läkare som bedömer att någonanna måste ta ansvaret om medicinerna.  Och så passade jag på att intrudisera lite dagvård för min lilla mamma. Så nu blir det att kontkata bistånds bedömaren och ha ett möta om detta.

Efter detta så avlutade vi med middag på Valention med mamma.

Så nu sitter jag här mätt som bara den och rätt tillfreds med dagen upptäckter. Allt orndar sig till slut.

Nu ska jag slåss med ensamheten. Rebbe kryper hela tiden in i hennes grotta (allså hennes rum) och bara spelar och snick snackar med andra, mamma är ju ingen att prata med tyligen. Så nu sitter jag här med Doris sovande och er i knäet. Ska fixa mig en lite smörgås och se till att komma mig i säng i tid för i morgon ska jag vara utlånad till ett annat område här i stan. Spännande och tråkigt på samma gång. Det är alltid skönt och bekvämt att veta vad man ska göra och liksom gå på rutin, MEN samtidigt är det otroligt roligt att träffa nya männikor och en utmaning att få dom att gilla en NY VAIKARIE !

Till 80% blir alla gammlingar irriterade och lite sura när det kommer någon NY och vill gärna vara lite sura och tvära. Mitt mål är att vinna dom och gå därifrån med att dom säger vad roligt att träffa dig hoppas du kommer tillbaka   

Så jag har en intresant dag framför mig.

Som Gunde säger .....


INGENTIG ÄR OMÖJLIGT !!!!



Av Isabella - 8 september 2016 13:30

Hoj på er alla läsare.

Torsdag idag och jag har vaknat upp till en boxnings match mellan mig och vården. Har tagit tag i att byta vårdcentral, föklarat läget och BEGÄRT att det ska göras något.

Håller nu mina fingrar och tår på att dom fattar och tar sig an mig.

Efter detta så klev jag upp klappade på min kompis som igår duschade och plälsen sken idag   

Vi fikade eller rättare sagt jag fikade och Dottan dreglade och förstod inte varför hon inte kunde få smaka lite ost av mig? Men jag föklarade på det bästa bäbis språk jag kunde att hon är en liten hund och hundar äter foder som jag hade slagit upp i hennes skål och att hon var tvungen gå dit för att få bli mätt.

Hon kollade på mig och tänkte säkert ...

-Vad fn menar hon??Nu kommer det kanske något gott ...... nä hä ...... nu då???NÄÄÄÄ HÄÄÄ

Efter fikat klädde vi på oss tog med oss baj påsar och begav oss ut på dromenad.

A-torp runt.

Hemma igen ringe min gammle vän från skola åldern och ville träffas för en lunch. Vilket jag tyckte var väldigt passande då Doris var ny promenerad och kände det pirrade till lite i magen. Så jag satte igång tvätten och fort till stan.

När jag lix var inne i stan så tvingade jag mig själv att köpa foundation. Min har varit slut länge och jag inser nu sagta men säkert att jag blir äldre och hunden är inte lika stram som vanligt och det finns vissa saker som behöver målas på   

När jag nu mera tittar mig i spegeln så inser jag oxå att det är nog sant att man väljer hund erfter ens egna utsende.

Jag håller på få påsar under ögonen och kinderna har börjat utforma en mindre häng. Så i slutändan kommer jag och Doris troligen vara lika lika som jag och Rebbe   

Micke ringde igår kl 23.30 och förstod inte alls att klockan var natt här. Där är det juj dag när det är natt här. Hela 7 timmar skillnad nu och ju längre dom kör så kommer det att bli ännu mer timmar mellan. Har sett en massa bilder dom andra lagt och och jag kan fan ångra lite att jag inte frågade om jag skulle ha fått följa. Ser fett nice ut och jag tror dom kommer att få se SÅ MÅNGA nya saker!

Men en resa till STOR stan kommer det att bli senare i livet. Jag ska inte död innan jag besökt USA.

Ikväll blir det en pyssel/ självskade betende kväll.

Ska nämligen plocka min egen mustasch som är väldigt smärtsamt och jag kommer troligen gråta en skväll och snyta mig 3000 gånger. Sedan ska jag förska pyssla till mina ögon bryn. Så imorgon kommer jag att vakna upp med ett baby ansikte som har en svullen röd överläpp. Tur att jag har lite täck kräm som går att dra på.

Nu ska jag vårda mina potatisar jag har i ugnen. Ikväll blir det bakpotatis med skinkröra   

Ha nu en bra kväll allihop   


Av Isabella - 6 september 2016 20:18

   Morgonen var en mardröm. Vakande 5.30 när klockan ringde och kännde bara att "men låt mig få sova för fannnnnnn" natten hade inte gettt mig så många timmar av sömn pgr av

1. Är  tvungen ändra ställning på mina armar typ 500 gånger

2. Micke ville vara nära sista natten med varandra på VÄLDIGT länge.

Så jag var inte piggast på denna gata kan jag säga.

Kommer till jobbet och inser att min rad liknar röv ansikte. Men föröker med alla min kraft jag har att inte smitta ner andra med min negativitet och illska/trötthet. Tar in rad och jobbar på. Just innan min efterlängtade rast ringer han.

Min egen FARBROR DOKTOR ! Han frågar hur jag mår och jag förklarar hur behandlingen med kotisonet hade gått och att min värk är tillbaka och frågar lite rakt på sak nu........

Vad gör vi /du NU !?

För att göra denna dialog kort så var det det gemensamma svaret jag fick.

Tyvärr går det inte att göra något mer för dig.......SORRY !    Jag kaksar till mig och låter lite bestämd och frustrerad och säger att men för fan jag är inte ens 40 år och har jäkligt många år kvar av mitt arbetsliv. Om jag inte får sova på nätterna för värken hur ska jag då orka jobba heltid? Och sedan finns det ju välldigt många sjukdomar som inte är reumatiska! ÄR det inte dags att titta åt något annat håll och söka efter något annat???? Eller är man inte värd att lägga dom pengarn på?   

OHHH NEJ så arbetar dom inte alls. Själklart ska det utredas om man misstänker något annt, men i dagsläget så finns det inte annat allternativ och tyvärr kommer NOG inte försäkringskassa att GODKÄNNA att man är sjukskriven för värki armarna när man inte kan få en diagnos. Så det bästa är om du jobbar och kanske tar lite antiflamatoriska tabletter. SÅ får vi HOPPAS på att det lindrar lite.......

 

Jag orkar inte bråka mer med denna dr IDIOT så nu byter jag vårdcentral. Men luften gick ur mig och besvikelsen tog över min känslo dag. Typ nästan så jag ville gråta av förbannelse och frustration.

Sedan trippar chefen ner och berättar att nu är vår löner klar och att man kan gå upp till henne om man vill veta sin nya lön. Jag trippar upp och har egentligen INGEN föväntning efter dagens tidigre händelse.


 

Så vart min reaktion..... hahahaha vart överaskad och rätt glad en då. Känns väl kanske lite bättre om man nu ska måsta jobba så får man iallfall lite mer pengar in.

Efter middgaen trummande på och jag var på ett special möte som var både spännade och lärorikt i många syften. Väl hemma igen med Rebbe och Dottan så känns dagen kanske helt okej och när jg tänker efter så har jag två val nu ........

Antingen blir man en bitter fitta och gnäller och är tråkigt eller så förösker jag att byta läkare och hoppas på någon anna lyssnar på mig och vill gå vidare med mina konstiga leder, och undertiden göra det bästa av allt.

Men jag tror att mina fina kollegor kanske behöver ha lite tåla mod med mig OM man inte är på humör pgr av sömnbrist. Men ska göra mitt yttersta för att skärpa till mig.

Men kvällen sammanfattar jag som HELT okej och njutbar med Rebbe  och Doris. Ikväll när jag lägger mig så kommer jag tänka på mina lilla Micke som är på g till andra sidan jordklotet och vara där i tre veckor.

 

Nu kryp i säng och hoppas sandmanen kommer och lägger riktigt mycket sand i mina ögon så jag inte orkar öppna dom förrän i morgon när klockan ringer.....

Natti natti


Av Isabella - 4 september 2016 17:48

Hej hopp min tappra läsare.

Söndag och jag har placerat min rumpa i soffan för kvällen. Nu har helgen passerat och jag är riktigt tacksam för att ha fått vara ledig.

För er som inte vill höra mig klaga hoppa då över denna första del i mitt inlägg.


Helvetes jävlar vad jag känner frustrerad över denna jävla skit värk. Har nu idag slutat helt med kortisonen och värken är tillbaka som förr   

Första veckan när jag åt mellan 5-4 tabletter så var värken näst intill borta helt. När jag trappade ner till 3 tabletter komme den smygande men inte endå som det har varit. Nu denna vecka har jag trappat ner ytterligare som läkaren sa och jag har tagit mellan 2-1 tablett och nu är det som förr.

I natt har sömnen kanske varit ungefär max tre timmar. Den andra tiden har jag vridit och ändrar armarna hit och dit och gnuggat lederna ......... vad ska hända nu?? Kan någon vänlig läkare säga mig det.

Har oxå försökt få tag i min läkare för att berätta hur detta gick, men han har inte behagat att svara!

Så i morgon måste jag ringa (om jag kommer ihåg och hinner) och försöka få en telefontid eller en träffa med han igen.

Jag är så jävla less att ha ont i armarn hela jäkla tiden. Sömen blir dålig och humöret blir ännu sämre. Nu i morgon börjar jag på heltid och detta oroar mig en del.

Nu har jag klagat färdigt och avslutar det bitta humöret.


Fredag då hade Rebbe bestämt över mammas huvud att ha fest här hemma så Micke, Doris och jag vart utkastade. Vi tog oss en promenad till Jonas och Whan. En spontan kväll som vart trevlig som bara den. Den slutade i att vi gick inte till stan och drack några öl och hade det rätt trevlig.

Väl hemma igen så inser jag att min dotter hade lyddit mitt råd med att ta fram två kassar 1 för burkar och 1 för flaskor. Dom hade städat snygg och prydligt och jag kunnde gå till sängs med en känsla av stolthet över att hon sköter sitt festande snyggt   

Lördag klev vi upp kring 10 och damsugade och torkade golv och sedan tog jag och Rebbe oss en promenad till Coop föratt inhandla den bästa medicinen för baksmälla. Chips och Kalla drickor. Sedn latade vi oss hela dagen i soffan med Dottan. Jag är så himmla glad över att när man är bakis blir som Doris oxå bakis. Har hon fått vara med och uppe lite sent på kvällen så blir hon alltid skit trött dagen efter och vill bara krypa upp i soffan med oss och vila.

Rebbe körde en två dagars fest och kl 1.30 ringde hon och bad oss komma och hämta henne. Micke offrade sig och for medans jag låg och rullade runt och provade olika ställningar för arm jävlarna!


Idag söndag hade vi planen att åka till Innansjön för att hämta Mickes resväskor som ska packas. Han åker nämligen till jätte landet USA på tisdag för att vara borta i tre veckor   De kommer troligen att bli fett roligt för han och hans kompisar. Dom ska åka igen olika delstater och se en massa saker. Men Farfar var inte hemma i Innansjön så han skulle komma med resväskorna ikväll. Så dagen blev det lite mini shoping på Rusta, ÖB och MM. Sedan har jag och lilla Dottan promenerat och myst. Rebbe är dödes bakis idag och ligger pall inne i hennes rum. Micke är hemma ochförbereder allt han kan och jag bar väntar på att få umgås dom sista timmarna med han. Så ikväll blir det lite lyx snacks med Rebbe och han.

Så i det stora hela så är mitt liv rätt bra och jag har haft det trevligt i helgen. Nu siktar jag mot en helvetets jobbar vecka troligen en massa värk. Men ska verkligen försöka få prata med min läkare i morgon.

Ha nu en bra kväll alla så hörs vi en anna dag !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards