Jag kan allt

Alla inlägg under december 2016

Av Isabella - 28 december 2016 11:50

God morgon på er alla !

Julen har passerat och nu återstår bara nyårs. En helg som många troligen skulle vilja vara utan. Var i går på ett AA-möte och fick ta del av många tragiska uppleverser. Vi glömmer bort att det finns så många barn,fruar och äkta män som finner denna tid som väldigt jobbigt när ens partner,mor eller far inte kan handskas med alkohol och man vet att det kommer att sluta i kaos och förnedran.

Jag är tacksam till att jag fortfarande är nykter och tänker fortätta så en dag i taget. Jag ska verkligen inte sticka under stolen med att jag önskade verkligen att jag  skulle kunna handskas med alkohol på ett normalt sätt. Men den gränsen passerade jag för längesedan och den gränsen kommer troligen aldrig mer att infinna sig. Det är ungeför som med rökningen. Jag önskar att jag aldrig började röka på heltid utan att jag kunde ha hållit mig till att röka när det är festliga tillfällen och bara när JAG väljer att nu tar jag en rök. Den gränsen är oxå borta och går aldrig att återfå. Men om man ska se positivt på det så är ju varken alkohol eller cigg något man behöver för att överleva, så det är ju två saker som man kan sluta med när man är redo för det.   

På nyårsafton blir det inget specielt. Vi kommer att vara hemma med Doris för att se hur hon tar smällarna det här året. Förra året var hon rätt lite och hon berydde sig inte om det märkvärt. Men vi får väl se i år hur det blir. Hon har nu den senaste veckan blivit  räddför en massa saker    Plastpåsar, folk ute, varenda lilla ljud ut stannar hon upp och reser sin lilla ragg......

Så vi får se hur det går i år.

Vi kommer att göra en trerätters middag och äta med Rebbe, innan hon far på fest. Sedan blir det nog bara att krypa ner i soffan och och hoppas det finns någon film eller serie att se.

Värken är tillbaka och jag förskte få kontakt med dr ung kille. Men han hade ju tyvärr dragit vidare så nu återigen får man en ny stjärna. På fredag ringer han och då blir det att låta bestämd så han får in tid åt mig i Umeå. Är sjukskriven just nu då jag har väldigt mycket nattvärk och väldigt svårt att sova.

Men bara att blicka framåt och se till att under 2017 SKA jag ha fått medicin som håller detta i styr.

Har ni några nyårs löfte då????

Jag har ett givet löfte...... och inte ska det handla om bantning eller rökning.


Inga mer böter under 2017


Allså under 2016 har jag betalat SÅ många böter att jag inte kan hålla reda på dom. Är man lat och glömsk så får man skylla sig själv. Så det är mitt STORA löfte för 2017. Gud vad jag kommer att spara pengar.

Jag åter kommer dom närmaste dagarna med ett 2016 inlägg och ett hejdå 2016.

Nu ska jag lägga mig framför tv och se lite svensk dram.


Av Isabella - 16 december 2016 13:48

Allså för några dagare sedan gick jag med i en grupp på facebook. Det gruppen handlade om att kunna göra en billig middag på ca 50kr tror jag. Människor som lägger in sina egna tips och recept. En himmelens bra ide för oss alla som kanske ibland måste tänka oss för vad man handlar och sedan får man ju så många nya tips på maträtter.

Har väl inte kolla in sidan jätte mycket men små gluttat då och då   Idag ser jag att någon lagt in en lång tex med en förmaning att människor ska sluta mobba varandra, säga kränkande saker och sluta ge sig på admin.   

Allså hur fan kan man bli ovänner på en mat sida?? Det går över mitt förstånd. Allså hur fan tänker folk nu förtiden.

Detta med att man har yttrande frihet har ju tagit sådanna vidder. Vet folk inte vad det innebär?

En del människor tar sig friheten att säga sin åsikt trots att det sårar någon och till råga på allt kalla dom sig bara "ärliga och att man har RÄTT att säga sin åsikt" ! Detta förekommer överallt nu i samhället.

Är det inte dags att börja backa bandet lite.

Alla har rätt att tycka vad man vill om olika saker. Vill jag slicka fitta så har jag rätt att göra det utan att någon ska dumförklara mig. Sedan om det finns männsikor som inte vill det så är det oxå ok.

Vill jag rösta på Sverige demokraterna så har jag rätt att göra det.

Men jag har inte rätt att gå och dumförklara folk som inte vill slicka fitta eller rösta på SD. Varför att det så himmelens viktigt nuförtiden att man måste säga sin åsikt i allt och lägga sin näsa i blöt.

Som på denna mat sida. Tydligen hade det handlat om ekologist och gifter i foder till våran grisar och köttdjur.

Gillar man att slåss för djuren så kan göra det. Gillar man att handla billigt ska man göra det. Allla har vi inte samma utgångar här i livet och alla har vi olika ryggsäckar på ryggen och upplever saker olika.

Alla kan inte tycka samma och alla kan inte få sin vilja hörd i allt. Så är livet och det är dags vi börja lära våra barn det igen.

Idagens läge är det nästan så att man behöver inte följa regler för att man tycker inte att dom är bra och man har en helt anna åsikt om detta.

Såg på tv om lärare, hur många som får ta i mot mail av för'ldrar om hur dom kan undekänna deras barn? Både hot och besvikeler och framförallt föräldrar som lägger över ansvaret på lärarna att det är deras uppgift att barnen går ut med bra betyg?

Visst håller allt på att gå överstyr....... Visst är det vi föräldrar som ska se till att våra barn tar in allt lärarna lärut och hjälpa dom på vägen in i det vuxna livet.

Nä detta med att man ska ha en åsikit i allt får mig att kräkas. Männsikor som tror att man har rätt att såra en anna bara för att man SKA få säga sin åsikt , ta och tänka om eller flytta ner mot Syrien. Där kan hen få lära sig att man kan inte säga vad fan som helst.

Jag vill säga fuck off till allt detta.

 


Av Isabella - 14 december 2016 13:54

God eftermiddag på er !

Bloggningen ligger inte på min pr lista just nu. Motivationen infinner sig inte riktigt och framförallt tiden finns inte riktigt.

Hur ligger allt till då just nu.

Ja jag har fortsatt mina besök hos AA och känner att det ger mig kraft att förhoppningsvis hålla mig nykter. Men det är väldigt viktigt för mig att gå tid och bli påmind om att jag har en sjukdom som lurar på mig och det behövs inte mycket innan den poppar upp igen och att förhandla med mig själv och tro att jag kanske kan prova en dag igen är nog inget alternativ för mig. Jag lär mig mycket saker om mitt missbruk av dom andra där och jag lär mig framförallt saker om mig själv som man tidigare har skyllt på olika saker.

Med min värk går det både bra och dåligt. Har nu i två månader gjort precis som farbro doktorn (killen   som var yngre än mig) sa till mig och min värk har blivt MYCKET bättre. Har inte natt värk och mina leder i armarn ömar inte allt så mycket. Har nu gått runt och väntar på en tid i Umeå som jag var lovad i Dec för då har det gått tre månader sedadn remissen skickades. Ringde dit idag och frågade hur det gick med detta och NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ......

Den kvinna som svarade berättade att dom ligger jätte mycket efter och att jag måste höra av mmig till min läkare igen och be han skriva en påskyndade remis till dom om jag ska ha möjlighet att få komma närmaste månaden   

Först kokade jag men sedan tänkte jag till. Det är ju fan inte hennes fel och hon gör toligen så gott hon kan. DET ÄR DET HÄR JÄVLA SYSTEMET  som finns .........

Så ilskan la sig igen och jag tackade för svaret och önskade henne en trevlig dag. Så nu ska jag fixa en dejt med den unga "doktor" killen .....  och se om han vill på skynda min remis eller.

Har oxå låtit mig exprimetera med mig själv lite. Har i två månder tagit alla piller men för en vecka seddan slutade jag ta dom på kvällen för att se vad som skulle ske.

Mycket riktigt min värk är tillbaka. Väldigt öm i lederna och värk på nätterna började för några dagar sedan. Så nu idag har jag laddat min dosett igen och börjar om.

Hartar ju tabletter men kanske måste finna mig i att äta medicin (känner mig somm en 70 åring när jag plockarfram denna jäkla dosett).

Exprimenterade oxå  med mig själv för att ligga ett steg före läkarna i Umeå om dom tycker jag ska PROVA sluta med medicinen och se vad som händer. Då kan jag glatt meddela dom att det har jag redan gjort och vad resultatet blev   Gäller att vara smart eller ......

Jobb livet då. Jo jag har inte sjukskrivit mig då jag har kännt mig ganska bra men just nu är jag så jävla frustrerad på denna orgasination.

Vi har gått kort länge nu och alla börjar ge upp och detta resulterar i mer sjukskrivningar, dåligt humör och en enorm negativ spiral.

Jag plaskar runt och försöker hålla mig ovanför ytan och inte bli berör då mycket av detta men det väldigt svårt när man ser sina kollegor mår sämre och sämre och en själv vet att allt som sägs är sant.

Men så tänker jag i andra sekunden att ....

-Vad fan hjälper det att vi blir frustrerade och våran egen hälsa påverkas. Varför kan man inte baraskita i allt utföra det jobb vi är anställta till och gå hem (väldigt lätt att säga men svårt att utöva nä det är männsikor vi vårdar och som man får en speciel relation till), våran arbetsgivare skiter väl i oss.

Ingen kommer att komma hem med blommor ochberätta hur bra man har gjort itt jobb när man sitter där och har sprungit benen av sig för att få symtomer som hjärt klappning, minnes förlust, trötthet, sömnsvårigheter..... ja vi kan ju bara skriva det med ett enda ord UTMATNINGS SYNDROM ! Vi har redan en som fallit ihop på jobbet och varit tvungen åka ambulans. Men inget händer.... sedan är det inte alltid våran chefs fel heller allt. DET ÄR DETTA JÄVLA SYSTEM!

Allt är så tungt styrt och förändringar tar ju för fan flera år att göra för dom som sitter högre upp. dom som sitter och gottar sig i sin kontors stol och lossas fatta. Dom fattar ingenting!

Åter ingen tar jag mig i kragen och tänker till ........

Vad löns det att jag sitter och klagar och jagar upp mig på detta för........ jag har ETT liv på mig att leva och vill jag inte detta så är det bara att göra något åt det. Det är bara jag som kan förändra saker så det är dags att göra det.

Jag kommer att att börja söka jobba aktivt efter nyåret och hoppas på det bästa.

 

På min hund front går det som på en rälls. Doris är en halv vuxen hund nu och hon är lite i trotsen. Hon har oxå utvecklat en enorm rädsla för plastpåsar som prasslar. Hon är liv rädd för granen och det utnyttjar Tussan till max. Hon sätter sig nämligen under granen och skrattar åt Doris som går runt den och undrar när hon ska komma fram.

Idag har jag haft min lediga dag och vi har varit till skogen och lekt. lite kallt men helt okej när man klär på sig och Doris fick då ingen sköldkramp i tassarna.

 

Sedan ringde rebbe hem och frågade om jag ville fara p åstan med henne och julhandla. Självklart tar man tillfället att få umgås med dottern när hon vill   

Vi avslutade den med att käka på Subway.

Nu blir det bara att slappa tills ikväll då vi åter upp tar utställnignens träningen på Doris. Vi ska fara och ringträna och det är nyttig för doris att vistas bland hundar utan att hon blir en galenpanna   

Så nu vet ni hur det ligger till här på Skiftesgatan.

Om man bara vänder på saker och tänker till.

Detta är ett nytt måtto för mig och något man kan försöka tänka på om man inte vill bli uppäten av allt  negativt omkringen.





"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden


Nu blir det bakpotatis me skinkröra och vitlöks smör !





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards