Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 december 2016

Vi håller på att bli galna.

Av Isabella - 16 december 2016 13:48

Allså för några dagare sedan gick jag med i en grupp på facebook. Det gruppen handlade om att kunna göra en billig middag på ca 50kr tror jag. Människor som lägger in sina egna tips och recept. En himmelens bra ide för oss alla som kanske ibland måste tänka oss för vad man handlar och sedan får man ju så många nya tips på maträtter.

Har väl inte kolla in sidan jätte mycket men små gluttat då och då   Idag ser jag att någon lagt in en lång tex med en förmaning att människor ska sluta mobba varandra, säga kränkande saker och sluta ge sig på admin.   

Allså hur fan kan man bli ovänner på en mat sida?? Det går över mitt förstånd. Allså hur fan tänker folk nu förtiden.

Detta med att man har yttrande frihet har ju tagit sådanna vidder. Vet folk inte vad det innebär?

En del människor tar sig friheten att säga sin åsikt trots att det sårar någon och till råga på allt kalla dom sig bara "ärliga och att man har RÄTT att säga sin åsikt" ! Detta förekommer överallt nu i samhället.

Är det inte dags att börja backa bandet lite.

Alla har rätt att tycka vad man vill om olika saker. Vill jag slicka fitta så har jag rätt att göra det utan att någon ska dumförklara mig. Sedan om det finns männsikor som inte vill det så är det oxå ok.

Vill jag rösta på Sverige demokraterna så har jag rätt att göra det.

Men jag har inte rätt att gå och dumförklara folk som inte vill slicka fitta eller rösta på SD. Varför att det så himmelens viktigt nuförtiden att man måste säga sin åsikt i allt och lägga sin näsa i blöt.

Som på denna mat sida. Tydligen hade det handlat om ekologist och gifter i foder till våran grisar och köttdjur.

Gillar man att slåss för djuren så kan göra det. Gillar man att handla billigt ska man göra det. Allla har vi inte samma utgångar här i livet och alla har vi olika ryggsäckar på ryggen och upplever saker olika.

Alla kan inte tycka samma och alla kan inte få sin vilja hörd i allt. Så är livet och det är dags vi börja lära våra barn det igen.

Idagens läge är det nästan så att man behöver inte följa regler för att man tycker inte att dom är bra och man har en helt anna åsikt om detta.

Såg på tv om lärare, hur många som får ta i mot mail av för'ldrar om hur dom kan undekänna deras barn? Både hot och besvikeler och framförallt föräldrar som lägger över ansvaret på lärarna att det är deras uppgift att barnen går ut med bra betyg?

Visst håller allt på att gå överstyr....... Visst är det vi föräldrar som ska se till att våra barn tar in allt lärarna lärut och hjälpa dom på vägen in i det vuxna livet.

Nä detta med att man ska ha en åsikit i allt får mig att kräkas. Männsikor som tror att man har rätt att såra en anna bara för att man SKA få säga sin åsikt , ta och tänka om eller flytta ner mot Syrien. Där kan hen få lära sig att man kan inte säga vad fan som helst.

Jag vill säga fuck off till allt detta.

 


 
 
pearl1

pearl1

16 december 2016 14:37

Hej... Vill du ha recept på billig mat...!?..Kontakta mig och jag "skickar" dem.......( Kan komma under 50 )....

http://Bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards