Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 februari 2017

OOppss vad hände här då?

Av Isabella - 1 februari 2017 07:27

God morgon på er alla   

Herre gud vad tiden springer iväg. Idag har vi den 1 feb och jag har typ inte rört bloggen på hela Januari. Tanken har funnit där många gånger men jag har blivit besatt av den gammla serigen "Tre kronor" så alla mina lediga stunder har jag bara krypit ner under filten och bara tittat och myst. 2 veckors sjukskrivning har jag oxå hunnit med, min enda uppgift under den tiden var att rensa min garderob som nu tydligen har smällt av en bomb i sig. Tror ni det har blivt gjort??   NNÄÄÄÄ ....... så nu sitterjajg har och tänker att fannnnnnn jag skulle verkligen ha kollat igenom min garderob.  NÄÄÄÄ inte idag.

Januari har blivt en ganska bra start på  året. I måndags så bar det av mot Umeå och läkaren för att få höra vad dom tror om mina leder.

Ny duschad och fräch med ett super trevligt sällskap så hoppade jag och Mari (min kollega) in i den lilla röda bilen och brummade ner till Umeå.

När det blev min tur så upptäcker jag till min fövåning att min älder kvinnliga läkare har en yngre man (kille) som lärling som frågar snällt om han får vara med. Ja visst får han det tänker jag. vi ska ju bara kolla mina armleder och prata lite   

Trodde jag ja........ hade jag vetat att jag skulle klä av mig helt och måsta böja mig i konstiga ställnigar i trosor och bh så hade jag nog valt andra underkläder! Stor trosorna och en sata bh som jag har kastat nu för att den gör inte sitt jobb längre till fullo.

Men sedan tänker jag att inte fan bryr han sig så varför ska jag göra det? Men undersökningen gick bra och dom kollade igenom ALLA leder i min kropp.

Summan av kardemumman blev ungefär som jag trodde. Dom hittade inte en specifik led sjukdom. MEN dom kan kanske ana en sjukdom som heter SLE. Men hon på pekade med bestämd röst att hon ville inte säga att det var det och hon kunde inte heller säga att det inte vart det. Men hon ville att jag skulle pröva en medicin som SLE patienter har och som fungerar väldigt bra. Men det finns vissa biverknigar som är vanliga som , grumlig syn och svår ångest. Så jag vet inte hur jag ska göra. Den medicin jag äter nu fungerar om jag äter den regelbundet och är inte farlig för mig. Och den andra måste man äta mellan 3-4 månder innan man får ett bra resultat..... känner mig kluven i vad jag ska göra. Men just nu lutar det åt att jag fortsätter med min vanliga medicin och väntar och ser om jag får några mer täcken på SLE. Idagens läge har jag bara en symtom på SLE och det är ledvärk. Dom som har diagnosen har oftas fler saker, som solkänslighet, utslag i hud, mun torrhet,fula naglar och rygg problem.

Så just nu lutar det åt att fortsätta med det jag har ätit och väntar och ser om det tillstöter andra symtom.   

 

På Doris fronten flyter det på. Dottan är nu ca ett och ett halvt år. Hon har nu i dagarna börja bete sig lite konstig, inte lika lekig, ligger mest och vilar och går gärna iväg och lägger sig på golvet. När jag ser detta så misstänker jag att hon är på g in i en löp period. Tiden får utvisa. Sedan har gumman börjat sova själv i hallen. Hon har ju alltid fått ligga i sängen hos Rebbe, men hon har börjat snarka så mycket och Rebbe sover lite dåligt så nu har vi under helgen tränat på att hon ska börja sova i sina sängar. Trodde att hon skulle sprina upp och ner och gnälla, och inte komma till ro.

Oj vad fel jag hadde. Första natten kom hon inte till mig 1 gång. Det var när Micke var på toa. Då stod hon och kollade på mig och funderade nog om hon skulle få krypa upp, men jag sa bara

-Gå och sov lite till ....snart ska vi upp. Hon lunkade iväg och kröp ihop i sin säng.

En helt underbart lätt lärd hund och trygg i att vara själv.

 

För tre dagar sedan ringer min älskade mamma.

-Hej ska ni fara utomlands någon gång nu under våren......?

-Nä mamma det har vi inte tänkt. Jag har inte så mycket pengar sparade så det har jag inte råd med.

-Men ..... jag vill åka en sista gång och jag bjuder er om ni följer mig. Kolla upp vad som finns så betaltar jag.

-??? Vaaaaaa........

Så igår kom mamma och Kalle till mig och vi satte oss ner och vålds valde resa.

Det blir Gran Canaria Puerto Rico 1 vecka med all inclusiv den 10 mars   

Alls så kort varsel har jag nog aldirg bestämt en sådanna grej. Men väldigt tacksam för att hon vill bjuda oss och jag ska göra allt för att få denna semester till den bästa jag kan minnas med min mamma. Detta är nog sista gången mamma kommer sig utomlands och fast hon kanske inte kommer ihåg den när vi kommit hem så ska den finnas i mitt minne resten av mitt liv. Jag ska fota mycket och göra en fotobok av den till mamma sedan som hon kan bläddra i   

 

Så här ska jag spatsera omkring i bikni och pressa mig brun i en vecka. Doris gumman kommer att få åka på pensionat, så hon får lite semester hon oxå.

Nu vänner små så blir det promenad med Dottan oc hsedan mot jobbet för en dag med personalmöte och lite jobb fram mot kvällen.

Ha det så bra alla nu så hörs vi en annan gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards