Jag kan allt

Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Isabella - 7 mars 2017 07:39

Är vi verkligen så rädda här i Sverige för att få kretik. Är folk så blinda att vi inte ser hur det ser ut i dagens läga här i Sverige.

Jag tänker nu på detta ämne som har pratats om nu i typ några veckor på media och bland folket.

 

Denna karl är troligen inte den klokaste kille på jorden men bara för det så ljuger han ju inte JÄMT.

Han uttalade sig om vissa problem som finns i Sverige och då vart vi Svenska folket stötta i kanten.

Då ställde sig Sverige i försvar och skulle då minnsan påpeka att han var då helt ute och cyklade och att det inte fanns någon saning alls i det han påstod?

Men det gör det ju.

Finns det folk än som har missat hur våldet har trätt in i vårat land. Hur männsikor blir bara förvarade och bortglömda långa perioder, hur skolorna får sämre och sämre resultat, hur våra gammla får sämre och sämre vård, hur långa vårdköerna har blivit, hur bostadsbrisen blir värre och värre, hur dom rika blir rikare och och fattigare blir fattigare. Är det verkligen någon som har missat det??

Vi är för många munnar att mätta i detta lilla land och allt detta beror på våran invandrarpolitik. Jag tycker ablolut att vi ska hjälpa månniskor. Alla som vi har råd med alla som vill ta sig an sitt nya land och komma in i systemet. Men jag tycker inte att vi ska ta in folk och bara förvara dom. Detta leder till pysisk ohälsa, frustrationer och inte ett värdigt liv. Sedan tycker jag att bara för att vi hjälper andra männsikor ska detta inte vara på bekostnad av våra gammla och barn.

Se bara detta med pension. När jag ska gå i pension så går det troligen inte och det finns troligen inga pengar till det, pgr av att alla om finns i Sverige ska ju få pension, fast man inte har jobbat. Är det rättvist? Att man jobbar hela livet,sliter ut sin kropp och när tiden är inne för vila finns det inte något att få för jag måste då dela med männsikor som inte har jobbat.

Ska vi hjälpa männsikor ska det beräknas i den bugeten att vi ska försörja dessa männsikor från att dom kommer tills dom dör.

Det är jag fullt övertyga att vi kan göra ,men vi kanske bara kan ta in 56 st istället för 100 exepel.

Sen tycker jag verkligen att vi måste ju bli mer hårda med detta med brott.

Begår man brott som flykting/invandrar ska man utvisas direkt. Vi har nog mycket egna brottslingar som vi skattebetalar ska betala för. Och har man ingen vistion att börja om ett liv i fred och lugn när man kommer hit, så har man inget här att göra.

Nä Sveriges befolkning visst måste vi kunna se saningen i vitögat. Vi blir inte hjälpta av att förneka saker.

Tack!

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards