Jag kan allt

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Isabella - 4 april 2017 12:11

När jag var till mediumet här i vår, så förklarade hon för mig att födelsen av Oliver inte bara för att. Trots den korta tid jag fick med han. Han föddes för att jag skulle förstå att mitt yrkesliv skulle riktas till att ta hand om folk. Att jag är gjord för att vårda och möta männsikor i svåra positioner.

När jag tittar tillbaka och tänker så är det något jag har ägnat mig åt den mesta tiden i mitt yrkesliv åt.

Sedan säger jag absolut inte att jag blir less jag oxå och känner att jag vill byta karriär då och då .

Men jag har börjat förstå att detta är kanske det jag är ämnad för.

I mitt jobb möter jag både väldigt glad och sura männsikor. Människor som inte alls liter på oss och finner oss bara besväliga.

Oftas till 90 % så är alla väldigt glada att vi finns och hälper dom, men det finns en viss procent som kan vara ganska otrevliga och endel som inte alls pratar med oss i onoödan.

Folk man kan finna lite jobbigt att gå till för att man känner att dom inte vill ha oss där och tycker vi bara så gå igen.

Men när livet ändras och man går mot sitt slut och vi fortfarande står där kan jag inte förundras vad känslor ändras både hos dom och hos mig.

Att se en människas liv rinna ut i sanden får mig att vilja ta hen i min famn och vagga dom till trygghet. Jag vill få dom att förstå att när jag är där ska jag göra allt i min makt för att dom ska känna sig trygga och att jag inte lämnar deras sida. Allt det där agget och irritationen är som bort blåst.

Är detta männsklighet ?

Efter träffen med mediumet så har mina tankar snurrat på och det finns saker som hon sa att jag borde genomföra när jag är redo och det kommer jag att göra.

Om det nu fanns en mening med Olivers födelse och död så ska jag inte kasta bort den, utan vårda den   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards