Jag kan allt

Alla inlägg under maj 2017

Av Isabella - 29 maj 2017 08:14

Hej hopp på er.

Det var ett tag sendan. Men tid oxh lust har inte funnit och sedan är det ju bäst man har något att skriva om. Skulle jag skriva varje dag så skulle det bara handla om Doris och min värk.

Hur roligt är det......not   

Iallfall så i onsdags så var jag på jobbet och slet snett med ryggen när jag skulle förflytta en vårdtagare från rullstol till säng. Detta moment har jag gjort 100 tals gånger förr, MEN nu gick det inte som jag tänkt.

Det högg till och jag höll minen med nöd och neppe.

Flinade och log hej då vi syns snart till vårdtagren och haltade mig ut. Sedan var det bara att gå hem. Sedan har jag varit hemma. Iallfall så nu när har varit hemma och promenerat med Doris kortade svängar, för att jag får otroligt ont i ryggen om jag är uppe och går eller bara håller på i kökettyp 1 timme. Så då har jag varit tvungen att lägga mig och vila.

Nu när har så ont och blir så trött har jag då legat och fantiserat om att......

-Varför har jag så ont i ryggen?? Om jag inte haft det så hade jag nog börjat träna lite grann  

-Gudddd var för just nu........ har ju så lust att börja träna....hahahahahahahha

Vem försöker jag ljuga för? Säger min hjärna detta till mig bara för att den vet att det är just nu omöjligt.

Om jag inte hade haft ont i ryggen så hade jag verkligen inte börjat träna .....hahahahah

Samma sak hände då det inte gick dricka vattnet här i Skellefteå för några år sedan. Jag dricker sällan vatten, finner dessutom kran vattnet väldigt dåligt.

Men dååååå ...

-Men guddd vad jag är törstig på VATTEN !!  

Idag har jag fått en tid hos en karl med magiska händer (hoppas jag) som ska dra till min rygg i morgon och hoppas verkligen att jag blir bättre.

Då kan jag ju börja träna till helgen     Hahahahahahh.

Jag och Micke har börjat öva in oss på att vara ensamstånde föräldrar varannan helg. Rebbe åker oftast till Oliver och jag och Micke ska då klara oss själva. Vi har i helgen fortsatt våran maraton  titt på Beck filmer. På lödag så lämande jag bort Doris till fantastiska Tea en stund så hon skulle få någon typ av stimulans. Medans så bjöd Micke mig på kina mat och vi låg bara och spärrade på film. Jätte skönt. Sedan vid 19 hämtade jag hem Doris.

Tack bästa Tea för att du hjälpte mig och Dottan när jg inte orkade motionera henne somm hon behöver.

Söndag kämpade jg ihop en tårta, gillat och promenerade lite med Doris. I mellan allt detta så vilade jag akrivt och gnällde en massa .........

Mamma var här igår och vi åt och fikde, Rebbe kom hem med blommor och chips till sin gnälliga mamma.

Gulligt och gott.

Nu ska jag vila till min rygg innan jag ska försöka gå en stilla promenad. Snart kommer sktte pengarna in och man får känna sig rik i typ några dygn innan jag bokar biljeter till chile.

Funderar å om jag ska banta till mig lite innan jag ska åka så jag är skit snygg när jag åker???   

Nja ......vi skjuter på det ett tag.

Ha en bra dag på er så hörs vi en anna gång.


Av Isabella - 9 maj 2017 08:39

God morgon på er alla.

Tisadag och det var tyngre än något idag att kliva upp. Sata skit värken är tillbaka och jag vaknar nu några gånger för mycket på natten för att jag har ont. Detta började förra veckan och jag tog direkt och laddade min dosett med full styrka av medicin. Så jag hoppas verkligen detta ger med sig väldigt snart.

Helgen har passerat och den var helt jäkla perfekt.

Jobbade lördag delad tur. På min lediga timmar så passade jag på fara på en valpträff. Denna gånge har mina uppfödare få något fler valpar så det var 10  helt galna "frallor"   

En perfekt dag för en som jag som är fralla tokig. Det var super roligt att Doris syster Astrid kunde komma. Det var nog nästan ett år sedan vi såg henne sist.

Själv var jag lite orolig att doris skulle skrika/skälla och dra en massa i kopplet. Men det gick JÄTTE bra.

Hon bråkade inte med någon utan sprang runt och busade med sin lille bror och sin syster.

Jag är så stolt över min hund som uppförde sig bra   


             

I söndag så jobbade jag halva dagen och gick sedan hem för min leder sa att nu går du hem och vila och medicinerar dig. Så söndagen vart rätt lugn.

Däck byte är ju något som har legat kletat på tapeten. Vissa har gjort det och jag som är en fegis och latis hade inte gjort det. Men redan förra veckan bestämde jag mig för att i år tar jag hjälp av en verksta. Först för att jag har fått tillbaka värken och sedan för att jag är  verkligen lat! Så jag bokade tid hos Vianor, så nu i måndags så var jag dit och dom skifftade däck åt mig. SÅÅÅÅ smidigt och egentligen inte dyrt, 329 svenska riksdaler.

Tack som fan Vianor för hjälpen och trevlig personal. Jag återkommer nog om 6 månader.

Sedan tog jag bilen med mina nya däck och körde mot Solbacken för att få polera till Doris klor. Klo klippar damen satt just i möte så jag och Dottan tog oss en promenad på 1 timme och sedan fick vi komma in och klippa till dom.

Väl hemma igen efter 12 så ar både jag och Doris rätt slut så vi tog varmfilten och mjuk kuddarna och la oss i soffan och sov faktiskt en timme.

Livet rullar på som ni ser. Nu ska jag mysa en stund innan jag bryter igång kroppen för en promenad. Känndes himmla kallt ute idag........

Fryser redan......

Hoj


Av Isabella - 5 maj 2017 14:06

ca 600g fläskfile eller ytterfile

1 liten burk skivade championer

1 gul paprika

ca12 coktail tomater

färsk timjan

4-5 dl creme fraiche

4 msk kalvbuljong (flytande)

smör att steka i


Gör så här:

Skär filen i ca 1 cm tjocka skivor. Om du tar en ytterrfile så kan du dela skivan i två.

Stek köttet och en näve klippt timjan med smör och salta och peppra. Dra av sedan och låt bitarna vila på en talltik.


Stek sedan svampen och paprikan med smör.


Blanda i buljongen i crem fraichen. Sedan blandar du ihop allt i en stor stekpanna och lägger i coktail tomaterna som man kan ha delat i två.


Sedan smaka av och njut ........

Ät gärna med klyftpotatis och en god sallad

 

Av Isabella - 5 maj 2017 10:56

Nu är det många saker som börjar.....

Sommaren är på G och idag är det varmt ut. Själklart njuter jag som älskar värme, MEN tycker väldigt synd om lilla Doris. Redan nu så har jag börjat ta med mig vatten när jag går långpromenader. Vill passa på att göra reklam gör dom här skålarna som är ihopp tryckbara.   Väldigt praktiska och lätta att ha med sig. Den och en vatten flaska bär jag med mig och Doris behöver inte känna sig törstig till vi kommer hem. Rekomenderar dom starkt.

Igår hade jag främande av mina underbara klasskamrater Mia och Maria. Jag bjöd på mat och vi satt och surrade. Väldigt trevligt och maten jag lagade var gudomligt......om man får skryta   Receptet kommer jag att lägga ut om en stund.

Iallfall så igår när vi sitter här i våran soffa  så helt plötsligt så skriker Tussan till och börjar fräsa och som morra.

Hemskt konstig tyckte jag och funderadeom hon var schizofren. Jag shassade ut gumman och tänkte inte mer på det. På kvällen när jag skulle ta in henne klappade jag på henne över ryggen och hon skrek till igen !!   Då förstod jag att något var fel och att hon hade väldigt ont någonstans. Idag på morgonen försökte jag lyfta henne försiktigt och då skrek hon till igen. Hon har gått lite konstigt med bakbenen och man ser att hon har ont när hon ska lägga sig till rätta.

Så jag tog telefonen direkt och ringde djur doktorn. Så vi fick tid redan kl 10.

Jag försökte ställa in mig på att det kanske skulle bli så att jag skulle måsta åka hem utan katt. Men försökte hoppas på att detta kanske var något enkelt.

Veterinärenkände och klämmde på henne och japp hon hittade vart hon hade ont. Bak i ländryggen. Där har hon jätte ont och vi vet inte riktigt varför. Antingen har hon gjort illa sig i ett hopp eller så är detta något som har med ålderna att göra.

I övrigt tyckte veterinären att hon verkar vara en väldigt fiskt och glad GAMMAL katt och föreslog att vi skulle behandla henne med smärtstillande till att börja med.

Så nu ska vi prova ge henne det varje dag i en vecka och hoppas på att detta var tillfälligt. Men om hon fortfarande har ont så kommer vi att kunna få ge henne det hela livet ut så länge det hjälper henne och hon får vara smärt fri.

Min lilla kisse har klarat sig väldigt länge från åldertecken, men nu börjar det. Jag hoppas givetvis att hon ska tåla medicinen och vara smärt fri.

   

Igår kväll var även min otroligt duktiga kollega Sandra här och provade göra balfrisyr på Rebecca. Det var jätt bra och Rebbe vart jätte nöjd över resultatet.

 

Nu är klockan nästan halv 12 och Dottan ligger nednför mina fötter och är sur. Hon vill ut och busa så jag ska kasta i mig den djävulskt goda grytan jag gjorde igår och sedan gå en prommis mot stan. Funderar på att ta med mig fika och sitta och fika på torget och njuta av vädret.

Receptet på Fläskfile grytan kommer nu i eftermiddag. Den är super lätt att göra och den går fort att göra OCH den är super god .........

Kasta taco fredag i väggen och kör en Fläskfile gryta med klyftpotatis istället !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards