Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 9 maj 2017

En helt vanlig vardag !

Av Isabella - 9 maj 2017 08:39

God morgon på er alla.

Tisadag och det var tyngre än något idag att kliva upp. Sata skit värken är tillbaka och jag vaknar nu några gånger för mycket på natten för att jag har ont. Detta började förra veckan och jag tog direkt och laddade min dosett med full styrka av medicin. Så jag hoppas verkligen detta ger med sig väldigt snart.

Helgen har passerat och den var helt jäkla perfekt.

Jobbade lördag delad tur. På min lediga timmar så passade jag på fara på en valpträff. Denna gånge har mina uppfödare få något fler valpar så det var 10  helt galna "frallor"   

En perfekt dag för en som jag som är fralla tokig. Det var super roligt att Doris syster Astrid kunde komma. Det var nog nästan ett år sedan vi såg henne sist.

Själv var jag lite orolig att doris skulle skrika/skälla och dra en massa i kopplet. Men det gick JÄTTE bra.

Hon bråkade inte med någon utan sprang runt och busade med sin lille bror och sin syster.

Jag är så stolt över min hund som uppförde sig bra   


             

I söndag så jobbade jag halva dagen och gick sedan hem för min leder sa att nu går du hem och vila och medicinerar dig. Så söndagen vart rätt lugn.

Däck byte är ju något som har legat kletat på tapeten. Vissa har gjort det och jag som är en fegis och latis hade inte gjort det. Men redan förra veckan bestämde jag mig för att i år tar jag hjälp av en verksta. Först för att jag har fått tillbaka värken och sedan för att jag är  verkligen lat! Så jag bokade tid hos Vianor, så nu i måndags så var jag dit och dom skifftade däck åt mig. SÅÅÅÅ smidigt och egentligen inte dyrt, 329 svenska riksdaler.

Tack som fan Vianor för hjälpen och trevlig personal. Jag återkommer nog om 6 månader.

Sedan tog jag bilen med mina nya däck och körde mot Solbacken för att få polera till Doris klor. Klo klippar damen satt just i möte så jag och Dottan tog oss en promenad på 1 timme och sedan fick vi komma in och klippa till dom.

Väl hemma igen efter 12 så ar både jag och Doris rätt slut så vi tog varmfilten och mjuk kuddarna och la oss i soffan och sov faktiskt en timme.

Livet rullar på som ni ser. Nu ska jag mysa en stund innan jag bryter igång kroppen för en promenad. Känndes himmla kallt ute idag........

Fryser redan......

Hoj


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket. Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det v...

Av Isabella - Tisdag 12 mars 09:29

Allså, nu har det gått en vecka med gips och jag är as less. Man blir så klumpig och jag inser nu att jag har inga bra tröjor eller bra jacka. Många av mina tröjor sitter tajt runt armen och det gör ont då, så igår gick jag i Mickes garderob och låna...

Av Isabella - Torsdag 7 mars 09:10

Ont ont ont, men det går att härda ut. Igår hade jag turen att få vila hela dagen, då Doris var hos sin extra familj. Men igår kväll hämtade vi hem henne, så i morse var det dom vanliga rutinerna igen. Men det tar bara lite längre tid allt. Att klä s...

Av Isabella - Onsdag 6 mars 12:54


Hej på er. Jag kommer att göra detta inlägg lite kort, för att jag har lite problem med att skriva och hålla i telefonen. Men igår opererade jag min hand/arm. Det gick okej. Tanken var att läkaren skulle försöka sy ihop det trasiga ligamentet. Men...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards