Jag kan allt

Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Isabella - 11 juni 2017 18:38

Student veckan har passerat och herregud vad TUR jag hade som var ledig så pass mycket som jag var.

Hela veckan har bestått av förberedelser och festerier. Just nu känner jag mig mer slut än vanligt.

Fredag började kl 6.15 med att rasta Doris och sedan skjutsa Rebbe till Champange frukost. Hade tänkt sminka mig men redan när hon kommer ut från sitt rum så bränner det till i ögonen och jag förstår redan då att det kan jag glömma. Om jag inte nu skulle vilja se ut som en skata bland folket.

Det började kl 10.30 i kyrkan och innan det så skulle jag hinna promenera med Doris en lång promis, handla det sista, göra marinanden till köttet och pensla på det, dekorerar tårtorna och dusch. Allt hans med. Hela dagen var helt galet roligt och jag är SÅ glad och stolt över att hon är klart dessa tre år.

Allt gick som planert. Det var kyrka, flak åkning, upp på scen på torget, hem och ta i mot folk.

Rebbe han slö sova medans främandet var här i soffan   innan hon gick och fixade tillsig åter igen för att fara ut och festa.......... Herre gud jag blir då trött bara jag tänker å det.

Ca kl 19.30 åkte sista främande hem och jag tog åter igen mig en promenad av Doris. Så kl 20.30 landade jag med min RUMPA i soffan.

Kan säga er att det tog inte många sekunder innan stor ögonlocken började fladdra........

       

Lördagn blev det att klia upp kl 8 för att jag skulle hinna innan kl 12.30 att gå en lång promenad med Doris, städa undan efter fredag duscha. Kl 12.30 blev vi hämtade för att åka mot Umeå på grill fest.

En fantastisk trevlig grillfest och fördelsedags kalas, med både tävlingar och skratt.

Hem komme vi kl 23 och då var man rejällt trött igen.

Idag kunde jag inte förmå mig att öppna ögonen förrän kl 8.30 Hela dagen har varit seg, tröttsam. Vi har stökat på balkongen, tagit ihop lite saker som ska till förrådet, varit på kalas IGEN till Loke, proenerat 2 lång promenader med Doris och NU har jag kastat ner rumpan isoffan och tar mig till att skriva till er.

Sammanfattning av helgen har varit otroligt trevlig, MEN inte har det varit någon vila direkt. Nu i morgon är jag ledig och kommer bara att promenera med Doris och VILA.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards