Jag kan allt

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Isabella - 14 juni 2017 08:23

 Ett misslyckande har jag varit med om 100 tals gånger. Herre gud vad jag har misslyckats med mycket saker.

I yngre dagar kändes det värre att misslyckas än vad det gör nu för tiden. Detta beror nog på att man har fått ett perspektiv på omvärlden och inder att saker har egentligen inte så himmla stor betydlse.

Jag har försökt börja leva efter att " klarar jag det inte nu så försöker jag igen" ! Sedan försöker jag inte lova saker jag vet jag inte kan kanske hålla.

Iallfall så har jag idag insett att jag har nog gjort ett till misslyckand i mitt liv. Min kollega la ut en bild på en Orkide som hon hade fått att blomma igen  

Mendans jag läser detta från min säng så sneglar jag mot MIN orkide som står i fönstret....... eller om man nu kan kalla den det?

Snarare "torr pinn jävla blomma" är nog det rätta namnet. Senast i helgen sa Micke åt mig när jag skulle ut med sopor, att du kan ju ta med dig den där döda grejen i fönstret......

Men mitt hopp hade inte runnit ut då, men idag tror jag det gjorde det. Jag tog mig an denna orkide för i början av året och tänkte att denna varelse ska jag få att bli grön och stark igen och förhoppningsvis kanske den blommar till sommaren.

Jag har badat den varannan vecka, jag har ansat den, jag har bytt jord och jag har pratat med den och strykt på den. Vad har hänt......


När jag fick den såg den ut så här :

 

Idag ser den ut så här ........

 

Den är nog död ???? Eller vad tror ni? Mendans jag skriver detta växer mitt hopp till liv igen, att någon av mina läsare ska komma med en erfarenhet:

-Nej då gör bar si och så och ställ den kallt så kommer den igång igen till hösten.....eller finns det något sådant tips ???

Det kanske är dagen då jag åter igen måste inse att jag har misslyckats med uppdrag "rädda orkiden"   

Det har som alltid varit en drömma om att ha en JÄtte fin orkeide som blommar som tusan och jag ska stå där och skryta över att den nästan var död när jag fick den i mina händer och att JAG har drivit upp den och gett den liv och lust igen. Nu blev det inte så tydligen så bara att gå vidare och överge drömmen om en orkide. PUNKT!

Något man alltid kan göra då när man smyg deppar är att ta min lill pälsboll Doris och gossa med. Där finns det så mycket kärlek och hon skiter väl i om jag har 1000 orkider eller inga, bara jag har en ficka full med godis och en boll i den andra fickan. En SÅ okompliserad varelse som gör en varm i hela själen.

Nu ska jag på promenad innan jag börjar jobba och jag tror jag slänger denna "torr pinne" blomman nu.

Hej på er !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards