Jag kan allt

Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av Isabella - 8 augusti 2017 09:31

God morogn säger jag med en aning lite sliten morgon stämma.

tisdag idag och jag är inne nu på min sista veck av  semester. Känns väl helt ok att börja om att jobba, men jag är så jävla trött på morognen. Hade tänka börja öva in att kliva upp kl 7 denna vecka. Har gått åt skogen. Igår blev det efter 9 jag kunde komma upp ur den underbart sköna sängen och idag lyckades jag kliva upp kl 8.10   

Sommaren har bjudit på en massa saker och jag är faktiskt riktigt nöjd.

Vi började med att ta oss en bil semester genom en del av Europa. Vi besökte Damnark (dyrt land som fan), Tyskland och Polen.

Allt gick väldigt bra, men oj vad man blir less bil fort. Sedan när man bilar så där så ligger man ju mest på motorväg och gasar. Tysklan och polen har jätte fina vägar. Man ligger på140-150 km hela tiden. Så om ni skulle fråga om vi såg mycket av länderna när man körde så är svaret kanske bestämt NEJ.......

Men vi besökte dom saker vi ville se  och här kommer det lite bilder från resan.

   


 

I Danmark så besökte vi Legonland och Carlsbergs bryggeri. Rolf vart galen på Legonland och fotade som en besatt papparazzi   Rekomenderar er som har barn kring 6-12 att verkligen åka dit. Det är jätte fint och det finns många saker att göra och titta på.

Förutom domm två atraktionerna så gick vi givetvis på stan i Köpenhamn, jag lyckades få smaka ett RIKTIGT danskt winerbröd   För er som inte smakat ett och RÅKAR vara till Danmark så vill jag att ni köper ett. Det ordagrant knullar en i munnen. Sedan övernattade vi på ett SPRILLANS nytt hotell i Köpenhamn. När jag säger nytt så menar jag verkligen nytt............

Vi var dm FÖRSTA hotellgästerna som besteg hotellet. Dom första som gick i koridorerna och dom första som tesade sängen.

Hotellet var väldigt lyxigt men dom hade en JÄVLA värme på i rummen så jag höll på att stycka med. Tur som fan så hade dom marmorgolv i hallen på rummen så jag la mig bär en timme för att kyla ner mig.

  Sedan drog vi vidare mot Tyskland. Vi mellan landade i Hamburg för att det inte fanns några hotell lediga i Berlin till lagomt pris. Dagen efter fortsatt vi till Berlin för att kolla in Berlin muren och se Berlin.

Väl framme i Berlin fattade vi ett snabbt bestlut på att inte åka in i centrum. Att göra i så där stora städer är inte lätt och vi insåg att hitta parkering blir ett helvette. Så vi hittade en parkering nära Muren och gick och kollade på den och sedan strosade vi i området 2 timmar.

Micke skrek efter DÖNER hela tiden så innan vi åkte vidare mot Polen så var vårat uppdrag att hitta ett DÖNER (kebab) stånd OCH kunna stanna för att äta. Bara detta uppdrag tog oss säker 1 timme   Men vi fick smaka en riktigt tysk kebab och den var super god.

   

Sedan bar det av mot Polen. I Polen var vårat huvud mål att besöka

Auschwitz och Birkenau konsetrationsläger.
Vi kom fram till Krakow sent på kvällen så vi bokade in oss på ett hotell och la oss och sov. Klev upp dagen efter och drog mot Auschwitz.
Det var en riktigt läro fylld dag med många tankar och insikter. Men jag måste säga att även om man förstod vad guiden säger och berättar vad som hänt på olika ställen har man för jäkla svårt i att ta in att det verkligen finns männsikor som ställer upp på att döda andra bra för att....... Vi fick besöka gaskamare, säng baracker, där läkare hade utfört expriment, eld ugnarna och platse som bara innebär ångsest. Dom männikorn som säger att detta är påhittat borde spärras in på livstid.
       
Efter Polen tog vi färjan från Gedansk till Karlskrona och sedan gasade vi hela dygnet och landade hemm på natten kl 3. Jobbigt ,men klrt värt det dagen efter narm man vakande hemma i sin egen säng.
Semester har sedan fortsatt med trevlig utflykter, spontana övernattningar och några få fester.
Jag är rikitgt nöjd med sommaren och hoppas på att värem stannar ett litet tag till fast man börjar jobba igen.
                 
Nu min vänner ska jag ta och promenera in älskade Doris en stund för tt sedan åka till min kära mor som börjar behöva lite mer hjälp.
Men jag lovar att komma tillbaka snart.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards