Jag kan allt

Alla inlägg den 18 augusti 2017

Av Isabella - 18 augusti 2017 15:33

Allså måste bara få klaga av mig min islak ,så jag sedan kan gå vidre och släppa detta.

I helgen som var började min BIL JÄVEL koka.

Förbannade som jag blev så ringde jag en bilverkstad direkt och frågade vad dom trodde det var.

Samtalet löd att det troligen var en givare på kylaren som raklade. Jag började ringa runt för att få en kostnad förslag på olika firmor och valet förr på en firma som skulle ta 1250:-

Just i det läget blev jag superglad och tänkte att detta vart ju inte svidande dyrt. Jag frågade killen om man inte skulle göra en FEL sökning för att föräkra sig om att det var den där givare, svaret blev

- Nä det är TROLIGEN den och annars tar vi 1000:- bara för felsökningen........ var jag dig skulle jag laga den rakt av .......

Jag tänker då att, ja med om det inte är den så blir det juj fan ännu dyrare..... men jag liter på att dessa karlar vet vad dom snackar om.

Har idag varit och hämtat bilen och summan vart INTE 1250:- för att dom bytt lite kablar som tydligen var trasig till GIVAREN. obs...lite kablar..... men vad vet jag det är troligen för att dom var tvungan ta bort batteriet och en massa andra sker för att komma åt.

Summan jag betalade blev 3200    Höll ju fan på skita ner mig på plast. Efter som man är uppfostrad och inte vet egentligen något omm bilar så ler jag lite ansträngt, betalar och tackar och dessutom hälsar han en trevlig helg   

Men jag är glad att nu är felet åtgädat. Tar bilen hemåt  och reflekterar att jag tycker tempmäteran stiger rätt fort.... men den kokar inte och jag slår bort tankarna att dom har ju provkört bilen så domm ska se att det fungerar, det är därför den är lite varm just nu.

Kommer hem och vilar en stund och bestämmer mig för att dra på Solbacken. Tar mmig upp på solbakcen, och ska sedan åter mot A-torp. Hinner inte mer än viadukten i stan då kokar  BILEN   

mitt i bil köerna. Hankar mig fram med att slå av bilen i alla vänteköer och slår på full värme. Nu är det inte bara bilen som kokar kan jag lova. Nu kokar jag oxå......

Ringer upp firman igen och säger uppgivet att den kokar fortfarade........

Ja ha men vad konstigt, vi har prov varvart den här och då gick det fint. Ja ha men nu kokar den (vill skrika att jag oxå kokar men jag håller igen. Ja säger killen då, det kan ju vara termostaten eller vattenpumpen då kanske.......

Jag kan inte skylla på någon för att JAG själv skulle ha sagt att dom skulle göra en FELSÖKNING från första början.......

Bad till och med till högre makter att det nu inte skulle bli så här......men det finns inga högre makter har jag kommit på.

Så nu har jag bokat en ny tid hos SKODA för att få detta fixat. Där kommer dom göra en felsökning som går på 1400:- bara den och sedan ringa om vad som är fel...........

Min gissning är att jag kommer inte under 6000:- FYYYYYYY FANNNNNNNNNN jag är så jävla arg.......

Hela mitt spar konto ryker.

JAG HARTAR BILAR NÄR DOM INTE FUNGERAR !!!!!!!!!!!!!!!!!



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards