Jag kan allt

Alla inlägg den 22 augusti 2017

Av Isabella - 22 augusti 2017 07:40

Nä det blir inga innstagrambilder på en öl, ute uteliv, en lyx middag eller något annat som passar instagramkontot denna månad.

Igår rinde Skoda och meddelade att felet på min bil var TERMOSTATEN. Kostanden för denna reparation uppstiger till hela 4500:-      jag ångest skriker och kroppen ställer in sig på att överleva. Månaden framöver kommer att se fattig ut och vad kan jag göra åt det? Nä ingenting....... bara att betala och försöka glömma denna soppa. Hela kalaset med 2 reparationer kostade mig 7700:- FY FAN vad tråkigt.

En utlands semester för att skjudsa runt röven i en bil.

Iallfall så är det ju ingen som tvinga mig att ha en bil. Sedan har jag lärt mig att man SKA gör en felsökning FÖRST och sedan lag,så man lagar rätt sak.    

Iallafall så blir det inte bättre av att klaga och gnälla utan bara att gå vidare.

Regnet har öst ner nu i två dagar här i västerbotten. Ett trix jag har lärt mig ska jag nu berätta för er, om hur man får det att sluta regna.

När jag köpte hund så inskaffade jag ordentliga kläder för uteväder oxå. så under dom här dagarna har jag packat på mig regnställ, stövlar,knövla in håret i luvan, övertallat Doris att gå ut och jagat henne runt lägenheten för att få sätta på kopplet. Svetten har runnit varje gång.....  

Sedan har jag klivit ut i det regnigna vädret........OCH det har just då slutat. så fort jag kommit in och packat av mig allt igen så har det börjat om. Så mitt råd till folket är att köp er ett regnställ och sätt på er det, för då slutar det regna   

I söndags så jobbade jag hela långa dagen 7-17. Rebbe var borta och Micke skulle leka med sina leksaker. Så till lunch så for jag hem och käkade och sedan tog jag min lilla hund med mig på jobbet. Åhhh herre gud vad vi gick. Egentligen hade jag bilturen, men jag tänkte att om jag går med Doris så for hon motion och jag oxå. Sedan tycker ju faktiskt en delav våra vårdtagare att det är mysigt med djur. Vi gick från kl 13 till 16.30 typ med kortare pauser. Doris hade tur och fick korv, kakaor  och vatten    Själv fick man bara jobba.

Gissa om hon var helt slut när vi kom hem. Hon la sig direkt och sov medans vi åt middag. Men efter middagen så var jag tvungen åka till Skoda och lämna bilen. Så jag tvingade med mig Doris igen och vi promenerade hem. Tur var det inte så jätte långt, men varken jag eller hon ville promenera. Igår och idag har jag en aning träningsvärk i röv och baksida lår.

Så längde det är så här ute kan jag ju ha med mig Doris på jobbet och hon kan sitta ute medans jag går in. Men mot vinter måste något annat fixas så hon inte behöver vara hemma hela dagar själv.

Nu ska jag kila ut och ta hand om min tvätt och sedan ska jag be Rebbe sparka mig i röven så jag hinner ta mig en promenad innan jag ska åka mot jobbet.

Men återkommer när mitt icke glamorösa liv kanske blir lite mer instagram vänligt. Men just nun är det bara ett helt vanligt liv .........

 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards