Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

Rond 3 eller hur det nu var ........

Av Isabella - 29 augusti 2017 13:34

Hej på er alla.

Senaste veckorna har varit lite av "bajs" för mig. Ni vet ju ni som läser mina få inlägg att bilen gick sönder och att jag lämande in den och att det vart JÄVLIGt mycke dyrar än vad dom sa att det skulle bli OCH till råga på detta så var inte felet åtgärdat.

Förbannad som man var så bokade jag då tid med Skoda. Klart dyras i stan men jag vill ha det ordenligt gjort och jag vill att bilen ska fungera.

Skoda tog in den felsökte, lagade och ringde och sa att .....

-Nu är din bil klar och nu kokar den inte.

Summan vi kommit överens om som skulle vara TOTALT .....som han sa var 4500:- jobb,felsökning och delar.

Lika förbannat när man kommer dit så är den på 4793:- inte mycket mer men än då.

Blev irriterad ,men orkar inte ringa och klaga. Var så nöjd med att bilen skulle fungera nu ca 8000:- kr fattigar.

För att göra denna historia kort så insåg jag rätt snabbt att fördet första så var bilen JÄVLIGT trög startad och sedan steg temp mäteren JÄVLIGT fort och igår KOKADE bil jäveln IGEN ...  

Ringde direkt Skoda och meddelade dom att felet var inte åtgärdat ......efter en massa babbel fram och tillbaka om vem somm skulle stå för detta, så komme vi övrens om att jag fick lämna in bilen idag, så skulle dom göra en ny felsökning.

Hela dagen igår var jag förbannad inombords och såg hela min lön flyga iväg, jag skulle behöva äta nudlar, och sluta med Zero.....

Idag kl 8.20 ringer killen och berättar att dom har hittat ett nytt fel på en givar som dom har bytt och att jag behöver inte stå för det, MEN .......nu kommer det STORA MED...

-Vi har oxå sett och hört att vatten pumpen låter och går den sönder kommer bilen att koka igen. Sedan ser vi att KAMREMEN är inte bytt på denna bil och det borde göras ganska omg så den inte går sönder. Bilen har gått ganska lång. Byter vi vattenpumpen är det lika bra att ta kamremen för att dom sitter brevid varandra.

Klumpen i min mage växer och jag ser mig själv i lyxfällan.


 

-Jaha vad kommer detta kalas att gå på???   

-Ja det är ju en ganska saftig kosnad men det behöv att göras annars är bilen trasig igen.

-Ja men vad kostar det då med delar och jobb?

-Ja du får nog räkna med 10.000 och kanske lite mer. Men jag kan ta fram en offert till dig,så kan vi snacka om det när du kommer in idag och hämtar bilen.

-Ja okej vi gör så.

Jag hoppar in i duschen, tar på mig parfym, sminkar mig och sätter på mig mitt glad ansikte.

I hopp om att min charm kanske kan sänka priset.

När jag kommer dit och vi sätter oss ner och jag rätt vänsligt men hårt säger att jag vill veta vad detta kommer att kosta och att jag vill ha en offert på detta så först säger han ca 8500:-, jag diskuterar vidare och sedan kommer han fram med ett nytt pris 7700:-

Var det min charm elle vad hände? Från 10 000 till 7700    

 

Vet inte men jag orkar inte hålla på mer med bilen så vill få det fixat, betala och gå vidare.

Så helt plötsligt från det blå så kunde dom laga den redan på torsdag (som dom tidigare sagt att det fanns ingen tid förrän i slutet av nästa vecka) så det får bli så. Nu vill jag sätta PUNKT för detta bil skit.

Igår den 28 aug så fyllde min älskade Doris 2 år. Vi firade henne med falukorv, extra mycket godis, ny säng och en ny leksak som höll i ca 15 min   . Men hon var glad och då är jag glad.

Nu idag ska jag ägna mig åt att laga ett nytt recept, storhandla, promenera med Doris och mysa med Micke.

Så livet rullar på fastan det är lite smutsigt ibland.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards