Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 30 september 2017

Lider av kukbrist ?

Av Isabella - 30 september 2017 08:12

Låg i sängen igår kväll och shappade mellan olika kanaler. Plötsligt stannde vi till på ett pogram där det var komiker som pratade och var roliga och drev med folket.

En komiker (kvinna) tog upp detta ämne om "att man fått för lite kuk" . Vad är det för utryck egentligen?

Hon gjorde verkligen en ganska roligt liknelse med hur man går till väga för att få beta om man verkligen har den åkomman.

Tex...

Någon säger till dig att du har ju fan fått för lite kuk, du är ju så jävla sur och gnällig...... 

-Ja ha ......måste väl gå till doktor och undersöka mig om vad som är fel på mig.

-Doktorn tar prover och sitter tyst och bläddrar i sin dator....och till slut ...

-Du lider av kukbrist. Jag ordinerar dig 20cm kuk i 2 veckor 1 gång per dag. Det kan till komma vissa biverkningar. Ömhet, uppblåst mage och en  ökad uttgift på toapapper. Men det ordnar sig med magen efter nio månader.

HAHAHAHAHA ...........

Detta uttryck har inte en kvinna myntat från början. MAN KAN INTE HA KUKBRIST !

Så när man tänker tanken att utrycka sig så låt bli. Det är sååååå gammalt och så orimligt att ha kukbrist för att man är sur och gnällig.

 

Lördag idag och jag sitter bara och inväntar att få sätta igång min jobbar helg. Känns satans jobbigt men helt okej endå. Doris ska få fara till Thea och sova där tills i morgon, så jag behöver inte ha dåligt samvete över att hon har det tråkigt när jag är borta.

Ladda upp min piller dosa igår så nu på måndag måste jag börja om med tabletter och svart bajs.

Min trötthet börjat ta över och jag hoppas den blir lite bättre av att jag börja om med järntabletterna.

Ha nu en trevlig helg ni som får vara lediga. Nästa helg är det min tur och jag är verkligen sugen på att hitta på något.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Av Isabella - Måndag 25 mars 10:43

Ja ha nu blev det måndag igen och vi är redan i slutet av Mars. Denna månad har varit rätt motigt för mitt eget psyke. Jag har ju opererat mig och det var ju bra. Är så glad att jag fick operera mig relativt fort och att jag nu ska börja läka och bli...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards